|
کدخبر: 275528 سهیل مافی

گفت‌و‌گوی گسترش نیوز با پیشکسوت باشگاه استقلال؛

این برد استقلال ۶ امتیازی بود / داور نباید ساپینتو را اخراج می‌کرد

نوری پیشکسوت باشگاه استقلال بیان کرد: پیروزی اخیر استقلال در واقع ۶ امتیازی بود. بازیکنان استقلال عملکرد خوبی داشتند و با حفظ تمرکز، بازی را مدیریت کردند. تمام خطوط استقلال در این مسابقه خوب و کم نقص ظاهر شدند.

ورزش این برد استقلال ۶ امتیازی بود  / داور نباید ساپینتو را اخراج می‌کرد

رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران پس از یک وقفه سه‌هفته‌ای، بار دیگر از سر گرفته شد. مدافع عنوان قهرمانی بعد از پیروزی روحیه‌بخش و پرگل مقابل نساجی، در هفته هفتم نیز به برتری مهمی‌ رسید.

استقلال در خانه گل گهر به مصاف این تیم رفت. ساپینتو با کم‌ترین تغییر نسبت به بازی با نساجی، تیم خود را روانه میدان کرد. محمد محبی در دقیقه ۲۹ تیم خود را پیش انداخت. مهاجم آماده این روزهای استقلال، پاس دقیق پیمان بابایی را تبدیل به گل کرد. محبی دومین گل خود را در این فصل ثبت کرد. در نیمه دوم مهدی تیکدری حساب کار را به‌ تساوی کشاند.

پس از گل مساوی گل گهر، بازی متعادل شد. به نظر می‌رسید که ۲ تیم به تقسیم امتیازات راضی شدند؛ اما اشتباه مهلک امین قاسمی نژاد برای گل گهر گران تمام شد. خطای ناشیانه او بر روی حردانی، منجر به اعلام پنالتی برای استقلال شد. کوین یامگا همانند فصل گذشته، دروازه فروزان را باز کرد تا زمینه‌ساز پیروزی آبی‌ها شود.

با کسب این پیروزی باارزش، استقلال به رده دوم جدول صعود کرد و هم امتیاز پرسپولیس شد. گسترش نیوز برای بررسی بیشتر عملکرد استقلال مقابل گل گهر سیرجان، گفت‌وگویی با محمد نوری پیشکسوت آبی‌های تهرانی انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

محبی-و-قایدی

این پیروزی ۶ امتیازی بود

محمد نوری درباره بازی استقلال و گل گهر گفت: برد شیرینی به دست آمد. بازی سختی برای استقلال بود. مسابقه‌های بین این دو تیم، همیشه جذاب و پرتنش می‌شود. این پیروزی درواقع ۶ امتیازی بود. بازیکنان استقلال عملکرد خوبی داشتند و با حفظ تمرکز، بازی را مدیریت کردند. تمام خطوط استقلال در این مسابقه خوب و کم نقص ظاهر شدند.

او در مورد خط حمله آبی‌ها بیان کرد: فاز هجومی تیم، بازی به بازی بهتر و هماهنگ‌تر می‌شود. به‌ویژه محمد محبی که این روزها به فرم خوب خود برگشته و گل‌های مهمی می‌زند. او کمک‌حال خط حمله استقلال شده و جای او در تیم ملی نیز خالی است. بابایی هم یک پاس گل داد و بار دیگر موثر نشان داد. البته مهدی قایدی کمی دچار افت شده است.

نوری در مورد گل‌های استقلال اظهار کرد: استقلال بازیکنان باکیفیت و تأثیرگذاری در داخل زمین و روی نیمکت دارد. گل اول نیز کاملاً با برنامه و تمرین شده بود. سرعت انتقال توپ از دفاع به حمله، پاس دقیق بابایی و ضربه تمام‌کننده محبی، تماشایی بود. ساپینتو تأثیر خوبی بر خط حمله استقلال و چگونگی انجام حملات داشته است.

یامگا-و-مهری

یامگا یک سر و گردن از بقیه بالاتر است

پیشکسوت استقلال در خصوص حضور کوین یامگا در پست دفاع راست توضیح داد: همه بازیکنان مؤثر و زحمتکش هستند. ولی به عقیده من، یامگا یک سر و گردن از بقیه بالاتر است. او هم در کارهای دفاعی و هم در فاز تهاجمی، قابل و کارآمد بازی می‌کند. نفوذهای او عالی است و خستگی‌ناپذیر عمل می‌کند.

نوری ادامه داد: یامگا ضمن کمک به خط حمله، به‌موقع برگشته و به کارهای دفاعی هم می‌پردازد. تصمیم ساپینتو در این مورد قابل‌احترام است. حردانی نیز مهره خوب و ثابت‌شده‌ای است. ولی یامگا فعلاً کارش را عالی انجام می‌دهد. سمت راست استقلال با حضور این دو بازیکن، بیمه‌شده است.

او در رابطه با سمت چپ خط دفاعی آبی‌ها عنوان کرد: هر دو بازیکن استقلال در این پست خوب هستند؛ اما من ابوالفضل جلالی را در فصل جاری، آماده‌تر و روی فرم‌تر دیدم. او در تیم ملی هم مقابل اروگوئه، اولین بازی ملی خود را انجام داد. جلالی در آن بازی هم قابل‌قبول ظاهر شد. تصمیم نهایی را ساپینتو خواهد گرفت اما من جلالی را به سلمانی ترجیح می‌دهم.

ساپینتو-و-داور

داور نباید ساپینتو را اخراج می‌کرد

نوری درباره حواشی آخر بازی استقلال و گل گهر به گسترش نیوز گفت: عرب براقی برای این بازی نام کوچکی بود. استفاده از آقای فغانی چه اشکالی داشت؟ او می‌توانست بازی را خیلی بهتر مدیریت کند. قضاوت ضعیف داور، به حواشی دامن زد. کمک‌مربی گل گهر بازهم حاشیه‌ساز شد. امیر قلعه‌نویی به‌عنوان سرمربی، واکنشی نشان نمی‌دهد؛ اما دستیار او جو بازی را برهم زد. به نظر من او باید تنبیه شود.

پیشکسوت استقلال در ارتباط با عصبانیت ساپینتو و اخراج او تصریح کرد: ساپینتو تا قبل از حاشیه‌سازی کمک‌مربی گل گهر، واکنشی نشان نداده بود. ساپینتو ذاتاً برون‌گرا و پرشور است. همیشه این‌طور بوده و کاری هم نمی‌توان انجام داد.

او خاطرنشان کرد: تصمیم داور در مورد اخراج ساپینتو درست نبود. عرب براقی می‌توانست به او تذکر دهد. باشگاه هم باید با ساپینتو صحبت کند تا رفتار او در کنار زمین کمی آرام‌تر شود. نبود او در بازی با فولاد به ضرر استقلال خواهد بود.

نوری در پیوند با اردوی اخیر تیم ملی و دو بازی تدارکاتی برگزارشده بیان کرد: اردوی اتریش و بازی‌های ما با اروگوئه و سنگال محک خوبی برای تیم ملی و کارلوس کی روش بود. کی روش علی‌رغم مسائل حاشیه‌ای، در بحث فنی یک سر و گردن بالاتر از اسکوچیچ است. در بازی با اروگوئه، ملی پوشان عالی بازی کردند.

او در پایان گفت: مهره‌های خوبی برای جام جهانی داریم. عملکرد تیم ملی در این دو بازی، به همه نشان داد که ما در قطر زنگ تفریح نخواهیم بود. اردوی اتریش، روزنه امیدی را برای ما باز کرد. به این معنا که تیم ملی ایران در جام جهانی برای هیچ تیمی، حریف آسانی نخواهد بود. به اعتقاد من ایران حتی شانس صعود هم دارد.

ارسال نظر