|
کدخبر: 166116

اختصاصی گسترش نیوز:

امکان بهره برداری از پاویون ایران بعد از اتمام اکسپو

حسن زمانی رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی با ریم الهاشمی وزیر دولت امارات در امور همکاری بین المللی و مدیر کل اکسپو ۲۰۲۰ دوبی دیدار و گفتگو کرد.

نمایشگاه امکان بهره برداری از پاویون ایران بعد از اتمام اکسپو

در این ملاقات که مدیران بلند پایه اکسپو ۲۰۲۰ دوبی نیز حضور داشتند، مریم هاشمی ضمن خوشامد گویی به هیات ایرانی ایران را کشور دوست و برادر دانسته و اظهار داشت که از هیچ حمایت و کوشش برای حضور قدرتمند و با شکوه جمهوری اسلامی ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی که از مهر ماه سال جاری به مدت ۶ ماه برگزار خواهد شد دریغ نخواهد کرد.

وی اکسپو را فرصت منحصر به فرد برای گسترش روابط اقتصادی و سیاسی و فرهنگی با سایر کشور ها، بویژه جمهوری اسلامی ایران قلمداد کرد.

ریم الهاشمی همچنین اعلام کرد: با کمک همدیگر و همراهی و همدلی مسئولان دو کشور به جهانیان نشان خواهیم داد که روابط دو کشور ناگسستنی و خدشه ناپذیر بوده و به مرور زمان سطح روابط گسترده خواهد شد.

درادامه حسن زمانی ضمن تشکر از وزیر دولت امارات و نقطه نظرات سازنده وی از حمایت ها و تلاش های مدیران و دست اندرکاران اکسپو ۲۰۲۰ دوبی در همکاری و همراهی جهت ساخت پایون جمهوری اسلامی ایران تشکر و قدردانی کرد.

زمانی همچنین با ارائه توضیحاتی در خصوص سطح روابط اقتصادی و تجاری دو کشور در سال‌های اخیر، پیشنهاد کرد که از فرصت پیش آمده در اکسپوی ۲۰۲۰ دوبی در قالب تشکیل کارگروه های بازرگانی و سرمایه گذاری نهایت بهره مندی را جهت تحقق اهداف مورد دو کشور طرفین بعمل آورند.

وی همچنین با اشاره به سطح روابط تاریخی و فرهنگی دو کشور و حضور بیش از ۴۰۰ هزار ایرانی مقیم در امارات، تحکیم روابط سیاسی - اقتصادی و فرهنگی دو کشور را ضروری دانسته و اظهار داشت: نباید دو کشور در دام تبلیغات سوء دشمنان و بد خواهان قرار گیرند.

گفتنی است امکان بهره برداری از پاویون ایران بعداز اتمام اکسپو ۲۰۲۰ دوبی، استقبال از سرمایه گذاری در کشور ایران در حوزه صنعت نمایشگاهی و سایر زمینه های اقتصادی و همچنین دعوت از ریم الهاشمی جهت حضور در مراسم روز ملی ایران در اکسپوی ۲۰۲۰ دوبی و مساعدت در بهره برداری از رستوران تجهیز شده بیرونی پاویون ایران در اکسپوی دوبی از اهم موضوعاتی بود که در این ملاقات مورد بحث و مذاکره قرار گرفت.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها