|
کدخبر: 296204

شوک به استقلال قبل از دربی

قانون‌هایی که به تازگی در فوتبال کشور وضع شده به نظر می‌رسد بیشتر به ضرر استقلال است و به طور حتم حضور شایسته این تیم در فصل آتی مسابقات کشور را به چالش خواهد کشید.

فوتبال شوک به استقلال قبل از دربی

بعد از اینکه اعلام شد، بازیکنان لژیونر حق حضور قرضی در تیم‌های لیگ برتری را دارند و در صورت حضور قطعی بازیکن خارجی محسوب خواهند شد، به تازگی هم یک قانون جدید در ورزش کشور وضع شده است. بر اساس این قانون تیم‌های دولتی از جمله تیم‌های استقلال و پرسپولیس و فدراسیون فوتبال حق عقد قرارداد با بازیکنان و مربیان خارجی با ارز خارجی را ندارند و باید با دیگر ارزها از جمله ریال با این مربیان و بازیکنان قرارداد امضاء کنند.

به نظر می‌رسد این قانون ریکاردو ساپینتو و دستیاران خارجی اش را از تیم استقلال فراری خواهد داد. کمتر بازیکن و مربی خارجی حاضر می‌شود با تیم‌های استقلال و پرسپولیس قرارداد ریالی منعقد کند. به این  خاطر که ارزش ریال در برابر ارزهای خارجی روز به روز پایین‌تر می‌آید.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی در نامه‌ای به محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور نکاتی را درباره انعقاد قراردادهای خارجی عنوان کند و خواهان ممنوعیت عقد قرارداد دلاری یا یورویی با بازیکنان و مربیان خارجی شود.در بخشی از این نامه «درخواست استفاده از ریال یا سایر ارزهای جایگزین منطقه‌ای به‌جای دلار در انعقاد قراردادهای کاری و حرفه‌ای با مربیان و بازیکنان ورزشی خارجی» مطرح شده است.

در پی این موضوع مخبر معاون اول رئیس جمهور در نامه‌ای خطاب به وزیر ورزش و جوانان این موضوع را ابلاغ و دستور اجرای آن را صادر کرده است. در ادامه برنا فیروزی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان در نامه‌ای به رئیس کمیته ملی المپیک، رئیس کمیته پارالمپیک، مدیران باشگاه پرسپولیس و استقلال و رؤسای فدراسیون‌ها «درخواست استفاده از ریال یا سایر ارزهای جایگزین منطقه‌ای به‌جای دلار» را به اطلاع آنها رساند.

با قانون منع حضور قرضی لژیونرها در تیم‌های لیگ برتری به عنوان بازیکن قرضی به طور حتم محمد محبی و مهدی قایدی هم استقلال را ترک خواهند کرد.

منبع: خبر ورزشی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها