|
کدخبر: 296141

ترکیب احتمالی استقلال مقابل پرسپولیس

استقلال با چند تغییر به مصاف پرسپولیس خواهد رفت، بازیکنانی که در ترکیب اصلی قرار می گیرند، انگیزه های خیلی بیشتری نسبت به شهرآورد شماره ۱۰۰ دارند.

فوتبال ترکیب احتمالی استقلال مقابل پرسپولیس

استقلال که تا هفته های پایانی لیگ، مدعی اصلی کسب قهرمانی محسوب می شد، با شکست در دربی پایتخت، جام را به پرسپولیس واگذار کرد و حالا آبی پوشان به هیچ وجه نمی خواهند که دومین جام داخلی را نیز به شاگردان یحیی گل محمدی واگذار کنند.

ریکاردو ساپینتو برای این مسابقه چند مهره کلیدی خود را در اختیار ندارد. مهدی مهدی پور که به دلیل محرومیت این مسابقه را از دست داده است، کوین یامگا نیز هنوز نتوانسته در تمرینات گروهی شرکت کند و وضعیت عارف غلامی نامشخص است و به نظر می رسد این بازیکن نتواند در دربی روز چهارشنبه شرکت کند.

در نتیجه می توان گفت که سرمربی پرتغالی برای درون دروازه، از سیدحسین حسینی استفاده خواهد کرد. با توجه به آسیب دیدگی عارف، این مرادمند خواهد بود که از ابتدا بازی می کند. او در کنار رافائل سیلوا زوج خط دفاعی را تشکیل می دهد. در سمت راست نیز صالح حردانی انجام وظیفه می کند چرا که شرایط یامگا مطلوب نیست.

جعفر سلمانی گزینه اول ساپینتو در سمت چپ است. در مرکز میدان نیز روزبه چشمی به همراه سعید مهری و آرش رضاوند خط میانی آبی ها را تشکیل می دهند. محمد محبی و مهدی قایدی در راست و چپ نقش وینگرهای کناری استقلال را خواهند داشت و ارسلان مطهری نیز از ابتدا در نوک خط حمله بازی می کند.

در زیر، نفر به نفر به بازیکنانی که احتمالا در دیدار امروز برابر پرسپولیس به میدان می روند، می پردازیم:

کاپیتان برای کسب جام وارد می‌شود

کاپیتان استقلال کارنامه خوبی در شهرآورد پایتخت ندارد. او در ۹ مسابقه برابر پرسپولیس قرار گرفته که حاصل آن صفر پیروزی، سه شکست و ۶ تساوی بوده است. شاید سیدحسین یکی از معدود بازیکنان تاریخ شهرآوردها باشد که با این تعداد بازی برابر حریف سنتی، هرگز در جریان بازی طعم پیروزی را نچشیده است. البته در ۲ مسابقه جام حذفی که کار به ضربات پنالتی کشیده شد، آبی ها با درخشش حسینی از سد پرسپولیس عبور کردند اما طبق قوانین، این ۲ دیدار جزو پیروزی ها محاسبه نمی شود و حسینی در طول ۹۰ یا ۱۲۰ دقیقه نتوانسته برابر سرخپوشان به برتری دست یابد. حالا او در دهمین دربی خود می خواهد این طلسم را بشکند.

شاید او تنها خارجی استقلال در دربی باشد

مدافع برزیلی که فصل پر فراز و نشیبی را تجربه کرده، مأموریت دشواری در دربی پایتخت دارد. سیلوا در بازی های پایان فصل کمی متزلزل به نظر می رسید اما در بازی قبل مقابل نساجی کادرفنی را امیدوار کرد. مدافع بلند قامت و برزیلی استقلال از شکست در دربی قبل درس گرفته و حالا به دنبال جبران این موضوع در بازی فرداست.

مرادمند

بازگشت مرادمند پس از مسمومیت عجیب

به او در این فصل بازی های چندان زیادی نرسید اما در همان مسابقات نیز عملکرد خوبی داشت. مرادمند برابر مس رفسنجان و تراکتور گلزنی کرد و ثابت کرد حتی در هفته های پایانی لیگ نیز می توان انگیزه خود را حفظ کرد و توانایی های خود را نشان داد. او در ترکیب اصلی بازی قبل برابر نساجی حضور داشت اما به دلیل بیماری و دل درد، نتوانست بازی کند و عارف جای او را گرفت. مرادمند در گفتگو با ورزش سه اعلام کرد از حرکت شادی بیرانوند پس از دربی ناراحت شده و قصد انتقام دارد. حالا او فردا این فرصت را دارد تا شکست در دربی قبل را جبران کند.

او جای خالی یامگا را پر می کند

پس از مصدومیت یامگا، حردانی مأموریت سختی در سمت راست خط دفاعی استقلال داشت. این بازیکن که فصل قبل یکی از ارکان مهم در قهرمانی تیمش بود، پس از حضور به جای بازیکن فرانسوی، کمی از شرایط آرمانی به دور بود ولی در بازی های اخیر کاملا به فرم ایده آل بازگشته و می تواند ساپینتو را به دربی فردا امیدوار کند.

بی حاشیه ترین استقلالی دوباره فیکس است

قطعا او بی حاشیه ترین بازیکن دو فصل اخیر استقلال بوده است. با وجود برخی انتقادات از سوی هواداران، اما سلمانی همواره مورد اعتماد فرهاد مجیدی و ساپینتو بوده است و در بازی با تراکتور نیز موفق شد پنجمین گلش با لباس استقلال را به ثمر برساند. او که تمرکز بیشتری روی کارهای تدافعی دارد، فردا مأموریت سختی برای تقابل با سمت راست پرسپولیس دارد.

ستون تیم ساپینتو با روحیه بالا

یکی از بهترین بازیکنان لیگ بیست و دوم، قطعا چشمی است. بازیکنی که به یکباره راهی جام جهانی شد و با گلی که وارد دروازه ولز کرد، تحول بزرگی در عملکرد او ایجاد شد. روزبه در این فصل نیز همواره مهره مورد اعتماد ساپینتو بوده و در هر بازی، وظایف خود را به نحو احسن انجام داده است. با حضور این بازیکن در خط میانی، هواداران نگرانی کمتری بابت جنگ در وسط زمین دارند. او به تازگی صاحب دو فرزند شده و به همین دلیل برای این بازی روحیه بالایی دارد.

بازگشت اوسیمن به ترکیب

زیر نظر ساپینتو، فوتبال مهری کاملا متحول شده است. او از یک بازیکن تعویضی، به مهره ای ثابت در خط میانی استقلال تبدیل شده است. این بازیکن بازی مرحله قبل برابر نساجی را به دلیل محرومیت از دست داد ولی حالا آماده حضور در دربی است. با وجود شکستگی بینی در بازی با مس رفسنجان، او از فرصت غیبت در بازی با نساجی استفاده کرد و حالا این بازیکن آماده بازی فرداست. انتظار می رود که مهری با ماسک معروفش به میدان برود.

زمان اتمام یک فصل رویایی رسیده آرش!

بدون شک آرش یکی از فوق العاده ترین فصول فوتبالی خود را تجربه می کند و شاید بتواند گفت بهترین آن‌ها. بازیکنی که کاملا از زیر فشار انتقاد هواداران خارج شده، تا جایی که غیبت او برای استقلالی‌ها یک موضوع بحرانی و نگران کننده محسوب می‌شود. رضاوند که در دربی قبل نتوانست در حد انتظارات ظاهر شود، فردا به دنبال تکمیل فصل بسیار خوبش است.

دربی؛ تنها نقطه سیاه کارنامه محبی

او در کنار همشهری اش، مهره های کلیدی و اصلی استقلال در این فصل بوده اند اما نه محبی و نه قایدی در ۲ دربی رفت و برگشت لیگ در حد خودشان ظاهر نشدند. محبی که وضعیت او برای فصل نامشخص است، باید فصل فوق العاده اش را با قهرمانی در جام حذفی تکمیل کند.

مأموریت ناتمام قایدی در دربی

نیم فصل دوم شگفت انگیزی را سپری کرد. بازیکنی که در بازی‌های گذشته استقلال در حد یک ناجی و فوق ستاره در زمین بازی بود و همانطور که بالاتر ذکر شد، در ۲ دربی قبلی نتوانست در حد خودش مقابل پرسپولیس ظاهر شود. مهدی قایدی که در فصول گذشته بهترین نمایش‌هایش را در دربی انجام می داد، فردا باید جبران مافات کرده و یک بار دیگر زمینه ساز پیروزی استقلال شود.

گیتاریست سازش را کوک می کند

از آخرین گل مهاجم گیتاریست آبی‌ها زمان زیادی می گذرد. او هنوز در سال ۱۴۰۲ موفق به گلزنی نشده اما تجربه ثابت کرده که برابر پرسپولیس نمایش خوبی دارد. گلزنی در دربی می تواند مطهری را به پنجمین گلش در تاریخ شهرآوردها برساند و او با جا گذاشتن مجیدی و جباری، نامش را جاودانه کند.

ترکیب احتمالی استقلال برای دیدار با پرسپولیس:

سیدحسین حسینی – رافائل سیلوا – محمدحسین مرادمند – صالح حردانی – جعفر سلمانی – روزبه چشمی – سعید مهری – آرش رضاوند – محمد محبی – مهدی قایدی – ارسلان مطهری.

منبع: ورزش سه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها