|
کدخبر: 236103

هدفون از جعبه این گوشی ها حذف شد

اپل هم اکنون با پیروی از یک قانون در فرانسه، گوشی‌های خود را به همراه هدفون در این کشور به فروش می‌رساند اما از ۲۴ ژانویه (۴ بهمن) طبق قانون جدیدی، گوشی‌های آیفون در فرانسه نیز مانند سایر بازارهای جهان بدون هدفون فروخته خواهند شد.

فناوری هدفون از جعبه این گوشی ها حذف شد

همزمان با عرضه آیفون ۱۲ در سال ۲۰۲۰، اپل اعلام کرد که این گوشی‌ها بدون ایرپاد و شارژر به فروش خواهند رسید و ادعا کرد که این کار را تا حد زیادی برای حفظ محیط زیست انجام می‌دهد. با این وجود، غول فناوری بخاطر قانونی که برای محافظت از کودکان زیر ۱۴ سال در برابر تشعشع الکترومغناطیسی تنظیم شده، مجبور بود تا گوشی‌های خود را به همراه هدفون در فرانسه عرضه کند.

حذف هدفون از جعبه آیفون‌ها در فرانسه

اما اکنون همه چیز در حال تغییر است. بر اساس لایحه جدیدی که در مجلس فرانسه تصویب شد، تولیدکنندگان دیگر مجبور نیستند در جعبه گوشی‌های خود از هدفون استفاده کنند و تنها باید اطمینان داشته باشند که هدفون‌های سازگار با آن دستگاه، به عنوان یک لوازم جانبی در دسترس کاربران قرار گرفته باشد. با توجه به این قانون، آیفون‌ها از تاریخ ۲۴ ژانویه بدون ایرپاد وارد فرانسه خواهند شد. در متن این قانون آمده است:

به شما اطلاع می‌دهیم که سازندگان دیگر مجبور نیستند هدفون/کیت‌های هندزفری را با گوشی‌های خود در فرانسه عرضه کنند. این قانون جدید در اواخر سال ۲۰۲۱ تصویب شد و هدف آن کاهش ردپای زیست محیطی در فرانسه است.

هرچند اپل تاکید دارد که تصمیم آن‌ها به دلایل حفظ محیط زیست انجام شده و باعث کاهش زباله‌های دیجیتال می‌شود، اما حذف ایرپاد و آداپتور از جعبه آیفون در برخی کشورها تصمیم بحث‌برانگیزی بوده است. به عنوان مثال، غول فناوری اوایل سال ۲۰۲۱ توسط آژانس حمایت از حقوق مصرف کننده برزیل نزدیک به ۲ میلیون دلار جریمه شد، زیرا گوشی‌های آیفون ۱۲ بدون آداپتور در این کشور به فروش رسیده بودند که ناقض قوانین حمایت از مصرف‌کننده این کشور بود.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها