|
کدخبر: 97490

دسترسی ۴۵ درصدی دانش آموزان به شبکه شاد

وزارت آموزش و پرورش طی جوابیه‌ای از دسترسی حداقل ۴۵ درصد از دانش آموزان به "اپلیکیشن شاد" خبر داد.

گسترش نیوز: وزارت آموزش و پرروش در پاسخ به خبری که در تاریخ ۲ اردیبهشت ماه ۹۹ با عنوان ""نرم‌افزار آموزشی شاد" تنها در دسترس ۳۰درصد دانش‌آموزان است" توضیحاتی ارائه کرده است که این توضیحات به شرح ذیل است:

عطف به مطلب مندرج در آن خبرگزاری به تاریخ ۹۹/۲/۲ با عنوان دسترسی تنها ۳۰ درصد دانش آموزان در شبکه شاد و تاکید بر ساز و کارهای متناسب با عدالت آموزشی، پاسخ مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش وپرورش مطالب زیر را جهت تنویر افکار عمومی را به اطلاع می‌رساند.

مطلب زیر برگرفته از نطق پیش از دستور سرکار خانم فاطمه ذوالقدر نماینده محترم مجلس شورای اسلامی، در شرایط پاندومی بیماری کرونا و با توجه به لزوم تعطیل نشدن آموزش علیرغم ضرورت تعطیلی مدارس، شبکه شاد با رویکرد تأمین امکان تعامل چندسویه دانش آموز - معلم - والدین از سوی وزارت آموزش و پرورش راه‌اندازی شده است. شاد سامانه‌ای نوپاست که بر اساس نظرات کارشناسان و ذینفعان به‌صورت مداوم در حال بهبود است. بر اساس داده‌های آماری تا زمان تهیه این پاسخ ۹۷درصد مدیران، ۷۱درصد معلمان، ۸۸درصد از کلاسهای درس و ۴۵ درصد دانش آموزان در کل کشور در این شبکه عضویت دارند. البته حضور دانش آموزان در این فرآیند توسط معلمان و مدیران صورت می‌گیرد.

در راستای تامین عدالت آموزشی و با توجه به محرومیت‌های موجود در روستاها، مناطق کم برخوردار و نیز حاشیه شهرهای بزرگ، وجهت تأمین نیاز مناطق محروم از اینترنت، مشکلات آنتن دهی و فقدان گوشی‌های همراه به ویژه هوشمند اقدامات زیر در حال انجام است:

- رایزنی با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و اپراتورهای جهت ارائه اینترنت رایگان به دانش آموزان و معلمان در مناطق محروم

- شناسایی دانش آموزانی که توان اقتصادی مناسب برای تهیه وسیله ارتباطی را نداشته و رایزنی با نهادهای مرتبط جهت تأمین تبلت و اینترنت مورد نیاز آنان

- تهیه بسته‌های آموزشی و ارائه خدمات تلفنی برای نقاطی که امکان دسترسی اینترنت وجود ندارد.

- ایجاد انعطاف در ارائه خدمات آموزشی متناسب با امکانات محلی

منبع: خانه ملت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها