|
کدخبر: 97172

برنامه‌های آموزش‌وپرورش برای پاییز چیست؟

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش برنامه این وزارتخانه برای موج دوم کرونا در فصل پاییز را تشریح کرد.

گسترش نیوز: رضوان حکیم‌زاده درباره بازگشایی مدارس در مهر با وجود اعلام معاون وزیر بهداشت مبنی بر وقوع قطعی موج دوم و سوم کرونا در پاییز، گفت: درحال‌حاضر درباره بازگشایی مدارس در حال کار کردن روی برنامه‌هایی هستیم که هنوز نهایی نشده است.

وی در ادامه، بیان کرد: قطعا در رابطه با شرایط مختلفی که ممکن است، اتفاق بیافتد، روی برنامه‌های مختلف کار کردیم. با توجه به این که در یک زمان خیلی کوتاه و بحرانی، آموزش و پرورش دستاوردهای خیلی خوبی داشته، قطعا برنامه‌های ما این است که همیشه آماده باشیم و برای هر شرایط خاصی جدای از کرونا مثل آلودگی یا برودت هوا، اگر با شرایطی مواجه شدیم که به هر دلیلی امکان حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مدرسه وجود نداشت، بتوانیم آموزش را در بسترهای مختلف تداوم ببخشیم.

حکیم‌زاده افزود: چیزی که قطعی بوده این است که ما در هیچ شرایطی آموزش را تعطیل نخواهیم کرد و پیگیر این موضوع هستیم، اما اینکه با چه روشی و در چه بستری، باید ببینیم در زمان خودش شرایط چگونه است تا برنامه‌های مدون شده را اعلام کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که با وجود موج دوم شیوع کرونا در پاییز برنامه آموزش و پرورش برای آن ایام چیست؟ گفت: اکنون نمی‌توانم در این زمینه اظهارنظر قطعی کنم که برنامه آموزش و پرورش چه خواهد بود. اجازه بدهید قدری جلوتر برویم. چیزی که مهم بوده این است که شاید شرایط بحرانی، فرصتی برای نظام آموزشی کشور و آموزش و پرورش به وجود آورده تا بتواند برای تداوم آموزش مدیریت خوبی داشته باشد.

وی بیان کرد: قطعا تجربه‌هایی که در این شرایط به‌دست آورده‌ایم، به ما در شرایط دیگر هم کمک می‌کند. آموزش و پرورش برنامه بلندمدت دارد و به طور کلی آمادگی لازم برای تداوم آموزش در شرایطی که به هر دلیلی امکان حضور دانش‌آموزان در مدرسه وجود نداشته باشد، را داریم.

حکیم زاده گفت: آموزش و پرورش برای ایامی که به هر دلیلی مانند آلودگی هوا، برودت هوا و یا مسائل دیگر مداس تعطیل شد، سناریوهای مختلفی در نظر دارد و آن را جزو برنامه‌های بلند مدت خود تعریف کرده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش در پایان، گفت: از پایان سال تحصیلی فعلی تا زمان بازگشایی مدارس فرصت خوبی است تا تجربه‌هایمان را بازبینی کرده و اشکالات آن را برطرف کنیم. همچنین فرصت مناسبی است تا به بسترهای متعدد و متنوع فکر کنیم و بتوانیم همه دانش‌آموزان را تحت پوشش قرار دهیم. اینکه دقیقا چه سناریویی انجام خواهد شد را در زمان خودش صحبت خواهیم کرد.

منبع: ایلنا

ارسال نظر