|
کدخبر: 210322

مهران مهرابپور، نائب رئیس شورای اسلامی شهر چاف و چمخاله:

بزرگترین رودخانه شرق گیلان در حال خشک شدن است

متاسفانه چند سالی است که فاجعه زیست محیطی در رودخانه چمخاله آغاز شده است و این رودخانه که شریان اصلی زندگی، کشاورزی و امرار و معاضش مردم این منطقه است در حال خشک شدن است.

فرهنگی و اجتماعی بزرگترین رودخانه شرق گیلان در حال خشک شدن است

مهران مهرابپور، نائب رئیس شورای اسلامی شهر چاف و چمخاله با اشاره به خشک شدن و فاجعه زیست محیطی رودخانه چمخاله اظهار داشت: این رودخانه شریان اصلی زندگی در این منطقه است و خشک شدن آن دل تمام شهروندان و حتی مسافران را بدرد می آورد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر چاف و چمخاله افزود: وجود رسوبات گوناگون از حداقل ۷۰ سال  پیش تاکنون در بستر رودخانه و رشد بی رویه سنبل های سمی آبی که از لحاظ محیط زیست بسیار خطرناک هستند و همچنین نیزارها باعث خشک شدن بزرگترین رودخانه شرق گیلان شده است.

مهران مهرابپور ادامه داد: با توجه به تمام این توضیحات، بنده و همکاران شهرداری و شورای شهر چاف  و چمخاله در یک تصمیم جهادی بدون هیچ پشتوانه مالی بر آن شدیم که لایروبی رودخانه را با حداقل داشته های شهرداری آغاز کنیم تا در مرحله بعد و در آینده نزدیک بتوانیم  با شرکتهای که بصورت تخصصی این کار را انجام می دهند قرارداد بسته و مشکل را به صورت ریشه ای حل کنیم.

مهرابپور در پایان گفت: فاز اول این اقدام از زیر پل چمخاله آغاز شده است که تقریبا خشک است و انشالله تا حل نهایی این معضل پای کار ایستاده ایم تا به نفع مردم و طبیعت زیبای این شهر توریستی اقدامات شایسته ای را انجام دهیم.

ارسال نظر