|
کدخبر: 270752

خبر مهم رئیسی برای مردم کرمان / تشکیل استان جنوبی حتمی است

رییس جمهور گفت: موضوع استان شدن جنوب کرمان در دستور کار دولت است و استان جنوبی کرمان حتما تشکیل خواهد شد.

سیاست خبر مهم رئیسی برای مردم کرمان / تشکیل استان جنوبی حتمی است

رییس جمهور گفت: موضوع استان شدن جنوب کرمان در دستور کار دولت است و استان جنوبی کرمان حتما تشکیل خواهد شد.

آیت الله سید ابراهیم رییسی روز جمعه در جمع اقشار مختلف مردم جنوب کرمان در محل مصلای شهر جیرفت اظهارداشت: این موضوع بارها مطرح شده اما اجرای آن با تاخیر مواجه بوده و این موضوع با توجه به مطالعات و ظرفیت هایی که در جنوب استان وجود دارد که حتما در دستور است.

وی در ادامه با ا شاره به درخواست هابرای حل مشکل کارگران شرکت معادن فاریاب( واقع در شهرستان منوجان) اظهارداشت: خلع ید(بهره بردار)  انجام شده و بزودی این معادن به افراد اهل واگذار خواهد شد، لذا نگرانی عزیزان مرتفع می شود.

رییسی تاکید کرد: کار تحولی و انقلابی در معادن کرمان لازم است انجام شود.

استقلال کشاورزی کشور

رییس جمهور در جمع مردم جنوب کرمان در مصلای شهر جیرفت گفت: زمین حاصلخیز جنوب استان کرمان باید با الگوی مناسب کشت برای خودکفایی در تولید کالاهای اساسی کشور و استقلال کشاورزی ایران اسلامی به کار گرفته شود.

 آیت الله سید ابراهیم رییسی افزود: از جیرفتی ها و مردم جنوب کرمان می خواهم در استقلال و خودکفایی کشور در کالاهای اساسی و کشت مناسب با لحاظ منافع و مشوق هایی برای کشاورزان، به استقلال کشاورزی کشور کمک کنند.

وی همچنین با اشاره به خسارت های سیل در جنوب کرمان گفت که احداث سیل بند جیرفت و دیگر آب بندها ضرورت دارد که در مصوبات سفر به طور جدی دنبال می شود

دیدار در جازموریان؛ با باران شن، با مردم

دیدار مردمی رییس‌جمهور با اهالی روستایی جنوب کرمان پیش از ظهر جمعه با طوفان شدید شن که بیشتر به باران شن شبیه بود همزمان شد و باوجود این وضعیت جوی آیت الله رییسی پای صحبت اهالی روستایی منطقه نشست.

به گزارش خبرنگار ایرنا رییس جمهور که در دومین روز سفر به استان کرمان صبح جمعه به جیرفت رفته بود با بالگرد عازم مناطق روستایی محروم این دیار شد.

پس از دیدار با اهالی روستای تنگ شاه در عنبرآباد، مقصد بعدی روستای کروچان در بخش جازموریان شهرستان رودبارجنوب و مناطقی از زهکلوت در این بخش بود؛ منطقه ای که از صبح درگیر طوفان شن بوده است.

رییس جمهور در جمع اهالی این منطقه همچنین در پاسخ به مطالبات مردم جازموریان برای ارتقای این بخش به شهرستان گفت که این موضوع با نگاه مثبت در دولت در حال بررسی است.

بسیاری از اهالی منطقه درخواست های کتبی خود را به شخص رییس جمهور یا تیم همراه وی تحویل دادند.

رییسی همچنین اینک در مصلای جیرفت حضور یافته و با اقشار مختلف مردمی در این محل دیدار دارد.

دیدار با مردم شهرستان بم نیز از دیگر برنامه های امروز رییس جمهور اعلام شده است.

رییس‌جمهور پای صحبت روستاییان جیرفت

رییس‌جمهور که صبح امروز (جمعه) در بدو ورود به جیرفت در جنوب کرمان بازدید هوایی از این منطقه را شروع کرده بود در جمع اهالی روستای "کوشا" واقع در ۵۷ کیلومتری شمال شهرستان جیرفت حاضر شد و پای صحبت‌های آنها نشست.

آیت الله سید ابراهیم رییسی با حضور در روستای کوشا ضمن شنیدن مسائل و مشکلات این روستا در جمع اهالی چند دقیقه ای به طور خلاصه سخنرانی کرد.

برخی اهالی روستا از نزدیک مسائل و مشکلات خود را با رییس جمهور در میان گذاشتند.

قرار است رییس جمهور پیش از ظهر امروز در جمع مردم جنوب کرمان واقع در مصلای شهر جیرفت حضور یابد و سخنرانی کند.

همچنین حضور در جمع مردم شهرستان بم در جنوب شرق کرمان نیز از دیگر برنامه های رییس جمهور اعلام شده است

بازدید هوایی رییس‌جمهور از جنوب کرمان شروع شد

دومین برنامه رییس‌جمهور که صبح جمعه در دومین سفر استانی خود به کرمان وارد جیرفت شد بازدید هوایی از منطقه با بالگرد بود. برخی وزیران و نیز مسئولان استانی از جمله استاندار ، آیت الله سید ابراهیم رییسی را در این بازدید هوایی همراهی می کنند.

رییس‌جمهور وارد جیرفت شد

رییس جمهور در دومین روز سفر خود به کرمان صبح جمعه عازم شهرستان جیرفت در جنوب استان شد و وزیران نیز هرکدام در شهرستان ها حضور یافته اند تا به نمایندگی از دولت مشکلات آنها را بررسی کنند.

بررسی مشکلات شهرستان های جنوب استان که از محرومیت های مختلف رنج می برند از جمله برنامه های رییس جمهور در این سفر است. همچنین پیش از ظهر امروز قرار است آیت الله رییسی با اقشار مختلف مردمی در جیرفت دیدار و در جمع آنان سخنرانی کند.

حضور رییس جمهور در بین فعالان اقتصادی

دولت سیزدهم در دور نخست سفرهای استانی خود به دیار کریمان به عنوان مقصد نهایی این دور از سفرها رسید و همراه با آیت الله سیدابراهیم رییسی، وزیران و معاونان رییس جمهور نیز به نقاط مختلف این استان سفر کرده اند تا با بررسی میدانی، مشکلات و موانع پیش روی توسعه این دیار شناسایی و تلاش برای حل آنها تشدید شود. 

روز نخست سفر استانی دولت به پهناورترین استان کشور با حضور رییس جمهور در بین فعالان اقتصادی این استان و نیز ملاقات مردمی با اقشار مختلف مردم دیار کریمان همراه بود.

رییس‌جمهور در دومین روز سفر خود به دیار کریمان، صبح جمعه پیش از سفر به شهرستان جیرفت، با حضور در گلزار شهدای کرمان به مقام شامخ سپهبد شهید سلیمانی و دیگر شهدای آرمیده در این گلزار ادای احترام کرد. آیت‌الله سیدابراهیم رییسی بعد از قرائت فاتحه و نثار گل بر مزار شهدای کرمان با آرمان های امام راحل (ه) و شهدا تجدید پیمان کرد.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها