|
کدخبر: 285650

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

تذکر نماینده مجلس درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان

نماینده مردم بجنورد در مجلس یازدهم بر ضرورت اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان برای تامین آرامش این قشر تاکید کرد.

سیاست داخلی تذکر نماینده مجلس درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه، ۵ بهمن ماه) به ریاست دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی راس ساعت ۸ و ۲۰ دقیقه و با حضور ۲۰۴نفر از نمایندگان آغاز شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی دستور کار نشست امروز را به شرح ذیل قرائت کرد:

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح اصلاح موادی از کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح اصلاح بند(ب) ماده (۳۹) قانون مالیات بر ارزش افزوده

ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون اجتماعی در مورد طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت

ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی

گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی

انتخاب نمایندگان ناظر در مجامع و شوراها

گزارش کمیسیون اصل نودم(۹۰) قانون اساسی در مورد عضویت ایران در موافقتنامۀ آب و هوایی پاریس

بررسی تقاضای دو فوریت در مورد لایحه یادداشت تعهدات جمهوری اسلامی ایران در راستای کسب جایگاه دولت عضو در سازمان همکاری شانگهای

بررسی تقاضای دو فوریت درباره لایحه اصلاح تبصره ۸ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور

بررسی تقاضای دو فوریت درباره لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان

موافقت مجلس با اصلاح موادی از قانون تشدید مجازات شرط بندی اینترنتی

نمایندگان در نشست علنی امروزمجلس در جریان بررسی گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درخصوص طرح اصلاح مواد (۷۰۵) تا (۷۱۱) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی(تعزیرات و مجازاتهای بازدارنده) با اصلاح مواد ۷۰۵، ۷۰۶ و ۷۰۹ این طرح جهت تامین نظر شورای نگهبان موافقت کردند.

قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری اصلاح شد

نمایندگان در نشست علنی مجلس در جریان بررسی گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری با اصلاح موادی از این طرح جهت تامین نظر شورای نگهبان موافقت کردند.

موافقت با اصلاح طرح بیمه های اجتماعی کارگران ساختمانی

 نمایندگان در نشست علنی مجلس شورای اسلامی با اصلاح طرح اصلاح ماده (۵) قانون بیمه های اجتماعی کارگران ساختمانی به منظور تامین نظر شورای نگهبان موافقت کردند.

 نحوه تعیین سهم شهرداری‌ها از بودجه

نمایندگان در نشست علنی مجلس در جریان بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی طرح اصلاح بند(ب) ماده (۳۹) قانون مالیات بر ارزش افزوده با ۱۶۷ رأی موافق، ۷ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۶ نماینده حاضر در صحن با آن موافقت کردند.

انتخاب اعضای شورای نظارت بر مدارس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای نظارت بر مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی را انتخاب کردند.

موافقت نمایندگان با بررسی دو فوریتی یک لایحه

نمایندگان در نشست علنی مجلس شورای اسلامی با ۱۶۱ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۰ نماینده حاضر در صحن علنی با بررسی لایحه یادداشت تعهدات جمهوری اسلامی ایران در راستای کسب جایگاه دولت عضو در سازمان شانگهای به صورت دوفوریت موافقت کردند.

فیلترینگ باید برداشته شود

امانقلیچ شادمهر در نشست علنی مجلس در تذکر شفاهی خود ضمن محکوم کردن هتک حرمت به مرجعیت اسلام و قرآن عظیم الشأن و نیز رفتار نابخردانه پارلمان اروپا را که نشان از اسلام هراسی و ایران هراسی دارد، گفت: سپاه مایه افتخار و مظهر آرامش و ظلم ستیزی و حافظ کیان اسلامی و امنیت منطقه است.

نماینده مردم گنبدکاووس ادامه داد: نابرابری فرصت های شغلی و عدم امنیت شغلی، رنجی است که جامعه غرب زده ما را گرفتار کرده است. صدای کسانی باشیم و باشید که صدایشان به جایی نمی رسد؛ مانند معلمان خرید خدماتی که در مناطق کم برخوردار مرزی و عشایری و مربیان قرآن و پیش دبستانی و صدای کارکنان و کارگزاران شرکتی دستگاه های اجرایی که با حداقل حقوق بیشترین کارایی را دارند. امروز ما باید صدای بی قدرتان جامعه باشیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز داشتن اینترنت به ویژه اینترنت پرسرعت برای مردم از نان شب هم واجب تر است، افزود: فیلیترینگ باید برداشته شود چرا که بیش از یک میلیون نفر شغل مستقیم و بیش از ۳ میلیون نفر شغل به صورت غیرمستقیم ایجاد کرده است، مردم نگران سرنوشت کسب و کار  خود هستند.

تذکر نماینده مجلس درباره قبض های نجومی گاز

بهزاد رحیمی نماینده مردم سقز در مجلس در تذکر به وزیر نفت، گفت: اقدام عجیب و نسنجیده این روزها مبنی بر بازنگری در قبض های گاز برای مشترکان موجی از نگرانی و نارضایتی ایجاد کرده است.

بهای گاز مصرفی به قیمت قبلی بازگردد

یوسف داودی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۵ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور و وزیر نفت در تذکر شفاهی، گفت: علیرغم تورم شدید بر گرانی کالاها و مواد غذایی اکنون که کشور با سرمای بی سابقه ای به ویژه در اقلیم های سرد مانند آذربایجان و شهر سراب که درجه حرارت به منفی ۳۰ درجه رسیده در کمال ناباوری شرکت ملی گاز ایران بهای گاز مصرفی را افزایش داده که بسیاری از مردم کم درآمد شهرستان سراب توان پرداخت قبض گاز را ندارند.

تذکر درباره عدم اشتغال کادر درمان

صدیف بدری در نشست علنی مجلس شورای  در تذکر شفاهی خود ضمن تشکر از دولت برای اجرای قانون تعرفه خدمات پرستاران گفت: علی رغم قول مسئولان دولتی مبنی بر حل اشتغال کادر درمانی شرکتی و طرحی در زمان کرونا، متاسفانه بعد از فروکش کردن بیماری کرونا، مسئولان وعده های خود را فراموش کردند، لذا خواهشمندم دستور فرمایید سازمان برنامه و وزارت بهداشت به قول ها و تعهدات خود عمل کنند.

مازوت سوزی را متوقف کنید

محمدتقی نقدعلی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، گفت: مردم اصفهان همانند بسیاری از مردم مناطق دیگر توان نفس کشیدن ندارند و همان طوری که در استانداری تصویب شد می طلبد مازوت سوزی را متوقف کنید.

تعرفه صادرات سیب زمینی حذف شود

ذبیح الله اعظمی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس یازدهم گفت: از وزیر جهاد کشاورزی درخواست می شود که دستور حذف تعرفه صادرات سیب زمینی را صادر کند.

تذکر درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان

محمد وحیدی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: پول پاشی ارزی و بی برنامگی در وزارت اقتصاد و بانک مرکزی چه سیاست اقتصادی است؟ آیا توزیع ثروت به ثروتمندان نیست؟ عرضه جدید را چه نامگذاری می کنید؟ همسان سازی حقوق بازنشستگان، قانون بوده و برای آن در سال ۱۴۰۱ بودجه در نظر گرفته شده است. چرا دولت این قانون بسیار مهم را برای تامین آرامش این قشر اجرایی نمی کند؟
 
پایان صحن علنی مجلس
عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس زنگ پایان نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۵ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی را رأس ساعت ۱۲:۱۴ به صدا درآورد و گفت: نشست بعدی روز (یکشنبه، ۹ بهمن ماه) رأس ساعت ۷:۴۵ با ادامه بررسی دستور کار نشست علنی برگزار خواهد شد.
  • رسول ارسالی در

    آقای اعظمی ممنون از شما واقعا کسی در این دولت به فکر کشاورز هست ؟ آقایان توی خوا ب و بدون فکر تصمیم میگیرند.مخصوصا جهاد ک شاورزی.

ارسال نظر