|
کدخبر: 280381

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

تذکر نماینده مجلس درباره بلاتکلیفی تعرفه نظام پرستاری

نماینده مردم بروجرد در مجلس یازدهم ضمن تشکر از دولت بابت اجرای تعرفه نظام پرستاری از دولت خواست تا نواقص آن را برطرف کند.

سیاست داخلی تذکر نماینده مجلس درباره بلاتکلیفی تعرفه نظام پرستاری

علی نیکزاد ثمرین زنگ پایان نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۹ آذرماه) مجلس شورای اسلامی را رأس ساعت ۱۱ و ۵۵ دقیقه به صدا درآورد و گفت: نشست بعدی (یکشنبه، ۱۳ آذرماه) رأس ساعت ۷:۴۵ دقیقه صبح با ادامه بررسی دستور کار نشست علنی برگزار خواهد شد.

عباس گودرزی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۹ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری ضمن خسته نباشید و خداقوت به جامعه پرستاران و تبریک روز پرستار گفت: از دولت محترم بابت اجرای تعرفه نظام پرستاری تشکر می‌کنم و «الاحسان بالاتمام». دولت در برنامه‌های بودجه و برنامه هفتم، نواقص را برطرف کند و حقیقتاً برای جامعه پرستاری که شایسته خدمت هستند، آنچه مطلوب است را انجام دهد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس یازدهم افزود: پرستارانی که در دوران کرونا در خط مقدم مبارزه با این بیماری بودند و رزمندگان جبهه سلامت هستند، وزیر بهداشت شایسته است و به نفع خود وزارتخانه است حتما از ظرفیت این عزیزان با اولویت و برنامه ریزی صحیح استفاده شود.

تعیین تکلیف اسقاط خودرو در صحن علنی مجلس

نمایندگان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، ۹ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به لایحه اصلاح ماده (۱۰) قانون ساماندهی صنعت خودرو با ۱۹۲ رأی موافق، ۵ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۱ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در ماده واحده این لایحه آمده است، ماده (۱۰) قانون ساماندهی صنعت خودرو مصوب ۲۱/ ۰۲.۱۴۰۱ و تبصره (۲) آن به شرح زیر اصلاح و چهار تبصره به عنوان تبصره ‌های (۳)، (۴)، (۵) و (۶) به آن الحاق و تبصره (۳) آن به تبصره (۷) تغییر می‌یابد:

۱- در ماده (۱۰) قانون عبارت «مطابق با ماده (۸) قانون هوای پاک مصوب ۲۵/ ۰۴.۱۳۹۶» بعد از عبارت «سن فرسودگی» اضافه شود.

تذکر نماینده مجلس درباره وضعیت پرستاران

شیوا قاسمی پور نماینده مردم مریوان در مجلس خواستار رسیدگی به موضوع تبدیل وضعیت پرستاران فاقد سهمیه، استخدام ها و پرداخت معوقات آن ها شد.

تذکر نماینده مجلس درباره حقوق سربازارن

سیدمحسن دهنوی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، ۹ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل ۳ این قانون گفت: در بررسی متمم قانون بودجه با همکاری دولت و مجلس پایه حقوق کارکنان افزایش پیدا کرد که یک کار بسیار خوب بود، در بودجه سال جاری مصوب کردیم که حقوق سربازان ۶۰ الی ۹۰ درصد حقوق پایور باشد. حال با توجه به اینکه پایه حقوق‌ها افزایش پیدا کرده متناسب با همان افزایش، حقوق سربازان نیز باید رشد داشته باشد.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه نسبت به افزایش حقوق سربازان اقدامی نمی‌کند، افزود: در این خصوص نباید تبعیضی قائل شویم، اگر به دلیل افزایش هزینه‌های زندگی حقوق‌ها را افزایش دادیم، سربازان نیز بخشی از همین مردم بوده و هزینه‌های آن‌ها نیز افزایش پیدا کرده است لذا حقوق آن‌ها نیز باید تغییر کند.

دلیل آبونمان ۲۰ هزار تومانی تلفن ثابت چیست؟

سید مرتضی حسینی نماینده مردم میانه در مجلس با انتقاد از افزایش آبونمان تلفن ثابت به ۲۰ هزار تومان، گفت: با گرانی های فعلی چرا شرکت مخابرات نرخ آبونمان را تا این حد افزایش داده است.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حال سوال این است که آیا با گرانی های فعلی و فشاری که به مردم تحمیل می شود شرکت مخابرات دچار آسیب مغزی شده که تا این حد اشتراک را افزایش داده است. لذا باید نسبت به این موضوع پاسخگو باشند.

افزایش هزینه های مردم از سوی تعدادی از وزارتخانه ها

سیدکاظم دلخوش اباتری در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۹ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با انتقاد از عملکرد بیش از ۱۰ هزار وزارتخانه که باعث افزایش چند برابری هزینه‌های مردم شده اند، گفت: هزینه‌های آب و برق افزایش یافته و حتی میزان هزینه آب شهرک‌های صنعتی نیز به متر مکعبی ۴ هزار و ۶۰۰ تومان رسیده است همچنین آبونمان مخابرات ۱۵ هزار نفر در قبوض لحاظ می‌شود.

وی در ادامه با انتقاد از عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در ایجاد تبعیض میان محصولات کشاورزی و باغی، عنوان کرد: این وزارتخانه چند محصول از جمله چغندر، کلزا و گندم را جز محصولات استراتژیک قرار داده اما برنج را از این فهرست خارج کرده است.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در ادامه به ورود نادرست وزارت اقتصاد به موضوع دستگاه‌های کارتخوان و کارت‌های بانکی اشاره و بیان داشت: همچنین کود پتاس و فسفات موردنیاز کشاورزان از ۳۵۰ هزار تومان به بیش از یک میلیون تومان رسیده است.

کمیسیون صنایع موضوع دریافت آبونمان اجباری از سوی مخابرات را پیگیری کند

علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، ۹ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به ماده ۱۸۲ و ۱۸۴ آیین نامه داخلی مجلس گفت: طبق این مواد دولت باید تا ۱۵ آذر ماه لایحه بودجه را به مجلس تقدیم کند و از آنجایی که امروز ۹ آذر است فرصت دولت تا یکشنبه خواهد بود و طبق ماده ۱۸۴ اگر دولت در موعد مقرر لایحه را به مجلس ندهد باید لایحه سه دوازدهم ارائه کند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به مصاحبه اخیر میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه که گفته بود تا پایان آذر ماه نمی‌توانند لایحه بودجه را به مجلس بدهند، عنوان کرد: با توجه به شنیده‌ها نیز دولت تاکنون نتوانسته است لایحه بودجه را آماده کند که باید به سمت چند دوازدهم برود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر سلیمی درباره خلاف قانون و شرع بودن دریافت آبونمان از مشترکان مخابرات عنوان کرد: کمیسیون صنایع باید به این موضوع رسیدگی کند.

نطق پیش از دستور قالیباف

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم اولویت خود را در درجه اول به اقتصاد و در درجه دوم به برخی مسائل زمین مانده فرهنگی و مسائل اجتماعی داد از این رو معافیت کسب و کارهای کوچک و مردم عادی در مجلس پیگیری می شود.

دستور کار صحن علنی مجلس امروز

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه، ۹ آذرماه) به ریاست دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، رأس ساعت ۸ و ۱۱ دقیقه و با حضور ۱۹۱ نفر از نمایندگان آغاز شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی دستور کار نشست امروز را به شرح ذیل قرائت کرد:

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد لایحه دوفوریتی الحاق یک تبصره به ماده (۱۰) قانون ساماندهی صنعت خودرو مصوب ۱۴۰۱

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح دوفوریتی الحاق یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی درمورد طرح اصلاح قانون تشکیلات وآیین دادرسی دیوان عدالت اداری

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه موافقتنامه همکاری اقتصادی و تجاری بین دولتهای ساحلی خزر

ادامه رسیدگی به گزارش شوردوم کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی درمورد طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل

گزارش کمیسیون اجتماعی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد صندوق بازنشستگی کارکنان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

بررسی تقاضای دوفوریت در مورد طرح اصلاح ماده (۱۱۷) قانون مدیریت خدمات کشوری

بررسی تقاضای یک فوریت در مورد طرح الحاق (۷) تبصره به ماده (۷) اساسنامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بابت تسهیل روند ساخت و ساز روستایی برای بومیان روستا وحمایت از دولت در جهت ساخت یک میلیون مسکن در سال.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها