|
کدخبر: 114134

مناطق پیشتاز رشد قیمت و معاملات مسکن تهران

بازار مسکن شهر تهران در تیرماه ۱۳۹۹ تغییر معاملات و نرخ را نسبت به خرداد امسال و تیر ماه پارسال تجربه کرد. متوسط نرخ حدوداً ۲۱ میلیون تومانی شد که رشد ۵۷ درصد نسبت به سال قبل و افزایش ۱۰ درصد را نشان داد.

راه و مسکن مناطق پیشتاز رشد قیمت و معاملات مسکن تهران

معاملات نیز با ۱۴ هزار و ۴۷ فقره به حالت نرمال برگشت و از جهش ۱۹۳ درصد نسبت به تیرماه پارسال و افزایش ۳۰ درصد نسبت به خرداد امسال حکایت داشت.

از نمایه‌های معنی دار معاملات در تیر ماه می‌توان به رشد سالیانه بالای ۲۰۰ درصدی خرید و فروش در مناطق ۳، ۵، ۶، ۷، ۱۰، ۱۱، ۱۳ و ۲۲ اشاره کرد. در منطقه ۱۳ معاملات رشد سالیانه ۳۱۴ درصد داشت در حالی که در این لیست مناطق ۶، ۱۱، ۱۳ و ۲۲ جزو ۱۰ منطقه پر تقاضای تهران محسوب نمی‌شوند.

رشد ۴۲ درصدی معاملات در چهار ماهه نخست امسال نسبت به پارسال

در مجموع تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در چهار ماهه نخست سال ۱۳۹۹ به حدود ۳۷.۴ هزار واحد مسکونی بالغ گردیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این مدت متوسط نرخ یک متر مربع بنای واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران ۱۸ میلیون و ۳۰ هزار تومان بوده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۴۲.۳ ۶ درصد افزایش یافته است.

بالاترین معاملات در واحدهای ۵۰ تا ۶۰ متر

توزیع فراوانی تعداد واحدهای معامله شده بر حسب زیربنا در تیرماه ۱۳۹۹ نشان می‌دهد رتبه اول معاملات به واحدهای ۵۰ تا ۶۰ متر مربع با سهم ۱۴.۵ درصد اختصاص داشته است. واحدهای دارای زیربنای ۶۰ تا ۷۰ و ۷۰ تا ۸۰ متر مربع به ترتیب با سهم‌های ۱۴ و ۱۱.۶ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار دارند. در مجموع در این ماه واحدهای مسکونی با سطح زیربنای کمتر از ۸۰ متر مربع ۵۲.۲ درصد معاملات انجام شده را به خود اختصاص دادند.

 

منبع: راهبرد معاصر

ارسال نظر