|
کدخبر: 164590

آخرین وضعیت قیمت ها در بازار خودرو + جزییات

هرچند با شروع مذاکرات وین و تعطیلی مراکز شماره گذاری تمام پیش بینی ها از کاهش قیمت خودرو در بازار حکایت داشت، اما خبر اعلام شده از سوی رئیس شورای رقابت مبنی بر افزایش قیمت خودرو در سال جاری کافی بود تا تمام پیش بینی ها نقش برآب شود.

خودرو آخرین وضعیت قیمت ها در بازار خودرو + جزییات

هفته گذشته رضا شیوا رئیس شورای رقابت اعلام کرد که قطعا در سه ماه ابتدای سال شاهد افزایش قیمت خودرو خواهیم بود؛ خبری که سایر حواشی که می توانست بازار خودرو را آرام کند تحت پوشش قرار داد و موجب شد تا قیمت در بازار خودرو شکل صعودی به خود گیرد.

براساس ارزیابی های صورت گرفته با وجود تعطیلی بازار خودرو به گفته فعالان اقتصادی محصولات پرطرفدار سایپا امروز با رشد دو تا چهار میلیون تومان در بازار قیمت خوردند. رشد قیمت در بازار سایپا در حالی ثبت شده که به گفته فعالان بازار خودرو با توجه به تعطیلی مراکز شماره گذاری و نمایشگاههای خودرو خرید و فروش چندانی در بازار صورت نمی گیرد و معاملاتی هم که می شود به صورت محدود و پشت درهای بسته صورت می گیرد.

ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که امروز بیشترین رشد قیمت در میان محصولات سایپا به «کوییکR» و «ساینا» اختصاص داشته است.

با توجه به رصد بازار خودروهای پرطرفدار سایپا «کوییکR» با چهار میلیون تومان افزایش قیمت امروز در بازار با قیمت ۱۵۸ میلیون تومان معامله شد و «ساینا» دیگر خودرو این شرکت که این هفته را با رشد قیمت استارت زد امروز با قیمت ۱۴۱ میلیون تومان و رشد چهار میلیونی در بازار معامله شد.

از جمله محصولات سایپا که امروز قیمت آنها مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می توان به «شاهین»، «کوییک R»، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا۲» و «ساینا» اشاره کرد.

ارزیابی های صورت گرفته مدل معمولی «کوییک» امروز با رشد دو میلیون تومانی قیمت در بازار به ۱۴۶ میلیون تومان رسید.

از سوی دیگر در میان خانواده تیبا نیز مدل «صندوقدار» این خانواده نیز امروز در بازار رشد دو میلیون تومانی را تجربه کرد و قیمت آن به ۱۲۷ میلیون تومان رسید و «تیبا دو معمولی» نیز رشد ۳ میلیونی قیمت را تجربه کرد و با قیمت ۱۳۸ میلیون تومان در بازار معامله شد.

از سوی دیگر در میان محصولات سایپا می توان به خودرو «شاهین» اشاره کرد که اواخر سال گذشته به تعداد محدود و به صورت نمادین به خریداران این خودرو تحویل شد. شرکت سایپا در آن زمان قیمت ۲۶۸ میلیون تومان را برای این خودرو تعیین کرد و مشخص نیست این خودرو در نهایت با چه قیمتی به دست خریداران خواهد رسید.

قیمت-محصولات-سایپا-21-فروردین

منبع: اقتصاد نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    هی الکی قیمت ها را بلا پایین کنید اگر مم لکت صاحب داشت دست شما ها را قطع میکرد .. دولت بی عرزه

ارسال نظر