|
کدخبر: 157091

اختصاصی گسترش نیوز:

اتفاق عجیب خودرویی! / قیمت کارخانه این محصولات از بازار جلو زد

مدیران خودرو به عنوان عرضه کننده محصولات چری شرایط فروش جدیدی را اعلام کرده است. اما در این شرایط فروش نکته قابل توجهی وجود دارد.

خودرو اتفاق عجیب خودرویی! / قیمت کارخانه این محصولات از بازار جلو زد

این روزها با وجود نزدیکی به شب عید بازار خودرو در رکود به سر می‌برد. در شرایطی که رکود به خاطر عوامل مختلف بر بازار حاکم است خودروسازان سعی می‌کنند با روش های مختلف مردم را تشویق به خرید کنند و به نوعی پیشنهادات ویژه می‌گذارند.

شرکت مدیران خودرو که عرضه محصولات چری را نیز بر عهده دارد. شرایط فروش برخی از مدل ها را اعلام کرده است. نکته مهمی که درباره این فروش می‌توان به آن اشاره کرد این است که قیمت های اعلام شده برای خودروها اختلاف زیادی با قیمت نمونه های صفر موجود در بازار دارد.

تیگو ۵ در این طرح فروش با قیمت ۷۵۰ میلیون تومان عرضه می‌شود این در حالی است که قیمت این خودرو به طور میانگین در بازار ۶۵۵ میلیون تومان است یعنی ۹۵ میلیون تومان اختلاف! آریزو ۶ به عنوان خودروی بعدی با قیمت ۸۷۲ میلیون تومان عرضه می‌شود اما قیمت آن در بازار ۷۵۰ میلیون تومان است. برای گران ترین محصول چری در ایران یعنی تیگو ۷ قیمت ۹۹۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است حال آنکه قیمت این خودرو در بازار ۸۷۰ میلون تومان است. این نکته را نیز باید گفت آریزو ۵ در گران ترین حالت ممکن در بازار قیمت ۵۳۰ میلیون تومانی دارد اما قیمت آن در شرایط فروش اعلام شده ۶۲۵ میلیون تومان است.

فروش-چری

مشخص نیست که علت اختلاف قیمت ۹۰ الی ۱۲۰ میلیون تومانی این خودروها با بازار چیست و چرا مدیران خودرو قصد دارد محصولات را با قیمت هایی بالاتر از نرخ های موجود در بازار و حتی نرخ دلاری در کشور سازنده یعنی چین به فروش برساند. به نظر می‌رسد که در خصوص قیمت گذاری این محصولات باید نظارت بیشتری صورت گیرد.

این نکته را نیز باید گفت که در شرایط فروش اعلام شده در سایت چری ایران (cheryco.ir) نیز که تحویل آن به صورت نقدی ۴۵ روزه است همین قیمت ها قرار داده شده است.

چری-۲

مقایسه قیمت ها در ایران و چین

حتی با درنظر گرفتن شرایط اقساطی نیز قیمت های اینچنینی برای خودروهای چینی به شدت بالا به نظر می‌رسد. به عنوان مثال قیمت جدیدترین نسخه چری تیگو ۷ که با نسخه موجود در ایران تفاوت دارد در کشور چین بین ۱۳ الی ۲۳ هزار دلار است. حتی اگر دلار را با قیمت آزاد ۲۵ هزار تومان نیز حساب کنیم در بیشترین حالت ممکن قیمت این خودرو ۵۷۵ میلیون تومان خواهد بود.

تیگو۷-۱

در خصوص خودروی تیگو ۵ نیز چنین شرایطی وجود دارد. قیمت این خودرو در چین حداکثر ۱۹ هزار دلار است که با دلار ۲۵ هزار تومان قیمت آن ۴۷۵ میلیون تومان می‌شود.

تیگو۵-۱

*در جمع آوری اطلاعات قیمت خودروها در بازار از سایت باما و اطلاعات قیمت خودرو در چین از سایت chinamobil استفاده شده است.*

نویسنده: اختصاصی گسترش نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    تو این کشور رو چی نظارت میشه که این دومی ش باشه همه دنبال خالی کردن جیب ملت هستند مدیران خودرو خودرویی مثل ایگو 7که در چی ن ده تا دوازده هزار دلاری رو چهل هزار دل ار معادل یک میلیارد به مردم قالب می‌کنه کسی هم نظارت نمیکنه وقتی هم بری تهش را د ر میاری میبینی انحصاری مال آقایان مسوول یا آقا زاده هاشان است

  • سهیل ارسالی در

    مشنگ!!! این قیمتها مربوط به فروش قسطی و شرایطی هست نه نقدی. وقتی در این شرایط اق تصاد زواردررفته شما ماشین رو با اقساط یک تا پنج ساله میخری، خیلی عجیبه که قیمتش با شرایط فروش نقدی تفاوت داشته باشه؟!!!

    • امیر ارسالی در

      گاگول نقد هم همین قیمت ی زنگ بزن ،ملت ای ران کلا توی بد منجلابی گیر کردن

  • Abbas ارسالی در

    واحد نظارت شیتیلشو گرفته دیگه بخوای نخوای همینه
    اینا هم دمشون کلفته هم گردنشون
    مملکتم که کی به کیه

  • ناشناس ارسالی در

    خودچینی هااین خودروهارامفت نمی خرندآنوقت درایران اسلامی قیمت میلیاردی برروی این خودروهامیگذارندآیااین کارهاتیشه زدن به ر یشه ارزش پول ملی ...ریال...نیست چرامرغ ه مسایه قازکنیم وبزرگنمایی چین ۱۲ میلیاردب دهی داردنمی پردازدپس چراخودروهایش درایرا ن بفروشد

  • ناشناس ارسالی در

    از حقه تبلیغاتی استفاده می کنه . این خود روها به قیمت بازارشان هم نمی ارزند ولی ب ا این روش مشتری مجاب می شود از بازار بخر د .
    فروشنده بازار هم خود شرکت است .

  • مهران ارسالی در

    این امری طبیعی هست.با توجه به بی کفایتی و سوء مدیریت ،مدیرانی که در راس مملکت هس تندوعملا نسبت به هرآنچه که درمملکت میگذر د بی تفاوت وبی خیال می باشند.والا مگه ای ن آشغال های چینی با چه قیمتی خریداری میش وند.

  • shs ارسالی در

    درآمد مردم تو ایران حتی نسبت به کشور چین پایین تره ولی قیمت خودرو تو ایران چند ب رابر قیمت واقعیشه تا وقتی واردات خوردو ب ا حداکثر تعرفه 20 درصد آزاد نشه قیمتها و اقعی نمیشن و فقط واردکننده ها سودهای کلا نی به جیب می زنن واردات خودرو می تونه در آمد دولت رو از طریق تعرفه گمرکی خیلی بال ا ببره

  • ناشناس ارسالی در

    تمام ماشینهای چینی آشغالن

  • حسینی ارسالی در

    چون خرج انتخابات بعدی آقایون کاندیدا هاب اید ازهمین شرکتها دربیاد!!

  • رضا ارسالی در

    آقا ببینید صاحب شرکت کیست بعد اظهار نظر کنید!!!!

  • ناشناس ارسالی در

    علت اصلی اختلاف قیمت اشتباه در محاسبه طو ل گوشهای ملت ایران است.

  • ناشناس ارسالی در

    همه جای دنیا از صنعت مونتاژ برای ارزانتر شدن محصول برای مصرف کننده داخلی استفاده می کنن ، بغیر از ایران ، چرا؟ چرا ما نب اید با قیمت مناسب به برخی کالاها نظیر خو درو دسترسی داشته باشیم؟ آقاین چون خودشان از رانتهای آنچنانی برخوردار هستند و زند گی لاکچری دارند برای ما نرخ تعیین می کنن د . مقصر خود ما هستیم دیگه غروری برامون نمانده.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها