|
کدخبر: 148336

ریزش ۵۵ میلیون تومانی قیمت‌ در بازار خودرو

باوجود کاهش ۳ تا ۵۵میلیون تومانی قیـــمت برخی خودروهای داخلی نسبت به هفته گذشته، ورود نرخ دلار به کانال ۲۲هزار تومان و انتظار مشتریان برای کاهش بیشتر قیمت‌ها، موجب قفل شدن بازار و توقف معاملات خودرو در آغاز هفته جاری شد.

خودرو ریزش ۵۵ میلیون تومانی قیمت‌ در بازار خودرو

موج تازه ریزش قیمت در بازار خودرو با نزدیک شدن به زمان آغاز به‌کار رئیس‌جمهوری جدید آمریکا و سیر نزولی نرخ ارز موجب کاهش ۳ تا ۳۰میلیون تومانی قیمت‌ها شده اما هنوز کمتر خریداری حاضر به پذیرش ریسک خرید خودرو است و همین موضوع به افت شدید معاملات در بازار خودرو منجر شده است.فعالان بازار می‌گویند: سیر نزولی نرخ ارز و چشم‌انداز مثبت معادلات سیاسی موجب شده اغلب مشتریان برای خرید خودرو دست نگه دارند. به‌گفته فعالان صنفی تا زمانی که نرخ ارز در هر محدوده‌ قیمتی برای مدت ۲ تا ۳ هفته تثبیت نشود، نمی‌توان انتظار بازگشت مشتریان به بازار خودرو و رشد نسبی معاملات را داشت.

ریزش ۵۵میلیون تومانی قیمت‌ در بازار خودرو

مشاهدات میدانی نشان می‌دهد در یک هفته گذشته بیشترین ریزش قیمت در بازار خودروهای داخلی مربوط به‌خودروهای مونتاژی و گران‌قیمت‌تر مانند هایما اس۷ و دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک بوده است. قیمت هایما اس۷ با کاهش ۵۵میلیون تومانی از ۶۷۵میلیون به ۶۲۰میلیون رسیده و قیمت دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک هم با نزولی ۲۴میلیون تومانی از ۴۳۷میلیون به ۴۱۳میلیون تومان کاهش یافته است.

به‌گفته نایب‌رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران، قیمت خودروها در یک هفته گذشته ۱۰درصد کاهش یافته است. اسد کرمی افزود: قیمت خودرو که از آبان‌ماه سال‌جاری تا یک هفته پیش ۳۰درصد کاهش یافته بود دریک هفته اخیر نیز، ۱۰درصد دیگر ریزش کرد. او تأکید کرد: میزان تقاضا در بازار به‌شدت پایین است. به‌گفته او در روز شنبه هفته جاری کاهش ۵۰۰هزار تا ۵میلیون تومانی قیمت‌ها در بازار محصولات سایپا و ریزش ۵۰۰هزار تا ۱۰میلیون تومانی قیمت در بازار محصولات ایران‌خودرو را شاهد بودیم به‌نحوی که قیمت پژو۲۰۶ تیپ۲ به ۱۸۸میلیون، پژو۲۰۶تیپ۵ به ۲۴۷میلیون، سمند (LX) ۱۷۵میلیون تومان و سمند EF۷به ۱۹۶ میلیون، پژوپارس سال به ۲۰۵میلیون، پژو۴۰۵GLX دوگانه‌سوز ۱۸۲میلیون، سورن ۲۲۹میلیون، ۲۰۷دستی ۲۷۴میلیون تومان و ۲۰۷پانور به ۳۰۹میلیون رسید. در گروه محصولات سایپا نیز قیمت سایپا ۱۱۱ به ۱۲۳ میلیون، سایپا۱۳۱ به ۱۰۵میلیون‌و۵۰۰هزار، سایپا۱۵۱ (پراید وانت) ۱۱۲میلیون تومان و نرخ تیبا، تیبا۲ و تیبا۲ پلاس نیز به‌ترتیب به ۱۲۶، ۱۲۸ و ۱۳۷میلیون تومان رسید. قیمت ساینا نیز به ۱۳۳میلیون، کوییک دنده‌ای ۱۴۳میلیون و کوییک R به ۱۴۸میلیون تومان کاهش یافت.

انتظار کاهش ۳۰درصدی مجدد قیمت خودرو

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو هم با اشاره به انتظار مشتریان برای کاهش بیشتر قیمت خودرو گفت: روند ریزش قیمت خودروهای داخلی در یک هفته گذشته به‌دلیل کاهش نرخ ارز، تندتر شده است. سعید موتمنی، افزود: تا هفته گذشته شاهد کاهش ۳۳درصدی قیمت خودرو بودیم، خریداران و فروشندگان نیز با این قیمت‌ها کنار آمده بودند و معاملات بازار خودرو جان گرفته بود اما با کاهش نرخ دلار به کانال ۲۲هزار تومان دوباره شیب کاهش قیمت خودرو تندتر شد. تا زمانی که نرخ ارز تثبیت نشود، خریداران عمدتا به بازار مراجعه نمی‌کنند. به‌گفته او با توجه به اتفاقات سیاسی و احتمال ورود نرخ دلار به کانال ۲۰هزار تومان، احتمال کاهش ۳۰درصدی مجدد قیمت خودرو وجود دارد. موتمنی تأکید کرد: بررسی قیمت خودروهای داخلی در ۲۸دی‌ماه۹۸ نسبت به‌مدت مشابه پارسال نشان می‌دهد در سال گذشته با دلار ۱۳هزارو۲۰۰تومانی قیمت خودرو ۲۰۶تیپ۲ و سمند کمتر از ۱۰۰میلیون تومان بود اما با افزایش نرخ ارز قیمت این خودروها و سایر کالاهای سرمایه‌ای بین ۷۰ تا ۸۰درصد رشد کرد. به‌گفته او قیمت‌ها در بازار کالاهای سرمایه‌ای با نرخ ارز ارتباط تنگاتنگی دارد به همین دلیل درصورت ورود دلار به کانال ۲۰هزار تومان، شاهد کاهش ۶۰درصدی قیمت خودروهای داخلی نسبت به آبان‌ماه امسال خواهیم بود. به‌گفته او بازار خودرو در انتظار تخلیه حباب قیمت است زیرا در ۲۸مرداد امسال با نرخ ۲۳هزار تومانی دلار، قیمت سمند ال‌ایکس ۱۵۰ بود که اکنون به ۱۷۰میلیون تومان رسیده است. موتمنی از احتمال تأثیر پذیری بیشتر قیمت خودروهای خارجی از نرخ ارز خبر داد و افزود: در اسفندماه سال گذشته که نرخ دلار ۱۶هزار تومان بود قیمت سانتافه به یک میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان رسید اما وقتی دلار وارد کانال ۳۳هزار تومان شد، نرخ این خودرو نیز به ۳میلیارد تومان رسید.

رشد عرضه و توقف معاملات خودرو

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو افزایش مراجعه دلالان خودرو به مراکز خرید و فروش را ناشی از تلاش آنها برای فروش خودروهای دپو شده حتی به قیمت‌های کاهشی فعلی دانست و گفت: شرایط کنونی بازار خودرو موجب شده، برخی که قبلا به قصد سرمایه‌گذاری وارد بازار خودروشده بودند، اکنون فروشنده باشند. موتمنی افزود: خودروهایی که قبلا با نوسان نرخ ارز خریداری و دپو شده بود، اکنون در حال عرضه به بازار است اما خریداری برای این خودروها نیست زیرا تا هفته گذشته هم فروشنده و هم خریدار با دلار ۲۵هزار تومانی کنار آمده بودند و خرید و فروش در بازار خودرو تا حدودی راه افتاده بود اما اکنون خریداران با انتظار برای دلار کمتر از ۲۰هزار تومانی، خرید نمی‌کنند. او افزود: مطرح شدن برخی احتمالات مانند آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران و کاهش تحریم‌ها با روی کار آمدن رئیس‌جمهوری جدید آمریکا نیز به انتظارات کاهش بیشتر قیمت خودرو دامن زده و بازار خودرو بلاتکلیف است. موتمنی شرط بازگشت مشتریان به بازار خودرو را تثبیت حداقل ۳ هفته‌ای نرخ ارز دانست و افزود: بازار خودرو از چهارشنبه هفته گذشته قفل شده و تا زمانی که نرخ ارز تثبیت نشود، مشتریان واقعی برای خرید خودرو ریسک نمی‌کنند و دلال‌ها نیز انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاری در بازار خودرو ندارند. او افزود: به‌نظر می‌رسد روند کاهش نرخ ارز ادامه‌دار خواهد بود ؛ با این روند شاهد کاهش بیشتر قیمت خودرو خواهیم بود.

چشم‌انداز سکته ۵۰درصدی در بازار خودرو

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو با رد احتمال افزایش قیمت خودرو در بازار شب عید و رشد احتمالی و نسبی تقاضا، گفت: باید قبول کنیم افزایش قیمت خودرو ناشی از تقاضای کاذب و هجوم سرمایه‌های سرگردان به بازار بوده است و در چنین شرایطی حتی احتمال افزایش قیمت خودرو در بازار شب عید نیز وجود ندارد. به‌گفته او معدود مشتریانی که خواستار تبدیل به احسن کردن خودروهایشان هستند نیز به انتظارتثبیت قیمت‌ها در بازار نشسته‌اند. موتمنی تأکید کرد: اگر دولت آمریکا به برجام بازگردد شاهد سکته ۵۰درصدی در بازار خودرو خواهیم بود همانطور که پس از تعطیلات با آغاز به‌کار همه بازارهای سرمایه‌ای ازجمله بازار خودرو و سیر نزولی نرخ ارز شاهد ریزش قیمت‌ها هستیم.

منبع: همشهری
  • ناشناس ارسالی در

    بامید سقوط قیمتها در کلیه بخشها و روسیاه ی برای دلالانی که هموطنان خودشان را ناد یده گرفتند و به گرانیها دامن زدند

    • مریم ارسالی در

      دمتون گرم شاید ماهاکه ارزوی ماشین داریم برسیم

  • ناشناس ارسالی در

    کدوم رشد عرضه؟ چرا چرت و پرت نوشتی؟ اصلا بازار خودرو قفل شده فروشند از ترس مفت ف روختن و خریدار از ترس گران خریدن از بازا ر خارج شدن، وقتی معامله ای نیست قیمت هم مشخص نمیشه

  • ناشناس ارسالی در

    باحذف دلالان خصوصی ودولتی شاید بتوان به این وضع سروسامان داد

  • ناشناس ارسالی در

    کاهش قیمتهای کالاهایی نظیر ارز و طلا و خودرو و بورس و مسکن تف سربالایی است که بصورت فرصت طلبان مینشیند .

    • رحمان ارسالی در

      سلام دلال کجابود دولت خودش باعث گرانی ها ست...الکی ربط میدن به دلار و خارج...اگه بخوان یک شبه دست دلال قطع میکنن اما دلال وجود نداره خودشون دلالن....دلال میگه پو ل مردم نگه دارن یکسال بدون سود ولی ماشین به نرخ روز بدن موقع تحویل...پس پول مردم م به نرخ روز حساب کنید که میگیرید...امان از دزدهای مسئول

  • ناشناس ارسالی در

    قیمت ها باید4برابرکم بشه این رقمهای مسخر ه چیه مردم خریت راتمام کنیدونخریدوتحریم کنین تارقمها مثل پارسال بشه

  • ناشناس ارسالی در

    جک S5 که 2 سال پیش 80 ملیون بود و مصرف کننده رغبت خرید نداشت ،بردند تا 700 ملیون والان آوردن تا 600 ملیون میگن سقوط قیمت...با پول حلال و کار کردن چطور میشه لگنی مثل جک که ماکت ماشینهای کره ایی است خرید؟؟؟؟
    زمانی میشه گفت قیمت پایین اومده که مثلا ماشین فوق الذکر 80تا90 ملیون بشه تا شاید مردم عادی توان خرید داشته باشند.الان هر دلالی چندین ماشین خریده و به امید گرانتر فروختن در پارکینگ ها خواباندند.درآمد مردم نه تنها زیاد نشده بلکه کمتر هم شده ،پس قیمت ماشین خیلی بیشتر از اینها پایین تر بباید.

    • محمد ارسالی در

      رحمت خدا بر انسان های آگاه و فهیمی مثل ش ما
      لطفا همه مردم به این نکته مهم توجه کنند
      مثلا قیمت ۲۰۶ ۳ سال پیش حدا اکثری ترین حالت ۴۰ ملیونو بود اونم ۲۰۶ وی ۸ با موتور تیو فایو

    • ناشناس ارسالی در

      این دلالهای پدرسگ رواعدام کنین

    • ناشناس ارسالی در

      مردم نادان چراتوکلتون نمیره این قیمتها 5 برابرقیمت واقعی هستن بایدریزش 500درصدی ک نه این دلالان حیوان راادب سخت کنین

    • ناشناس ارسالی در

      مردم همیشه جوگیرایران برای یکبارهم که شد ه عاقلانه رفتارکنین هیچ ماشین ایرانی بال ای 20 میلیون ارزش نداره این رقمها ی مسخر ه چیه واقعا نخرید تاقیمتها به یک پنجم بر سه باامدن بایدن رفع تحریمها وواردات خودر وبزودی ریزش شدیدقیمت وواقعی شدن قیمت رود اریم مردم همیشه جوگیراین دلالان بی پدروم ادرمیخوان جوروانی روبهم بزنن مگه خوشتون میاداین بی صفتها روپولدارترکنین وقت تنبی ه دولت بی تدبیرودوشرکت یاغی ودلالان نرسی ده؟

    • ناشناس ارسالی در

      همتون بریدبمیریدازدولت تادلال تانمایشگاه دارتاهرکس که به طمع پول باداورده احتکار ماشین میکنه تاهرکس که درفضای مجازی قیمت کذایی ایجادمیکنه اه مامردم که چیزی نداری م همتون رونابودمیکنه مطمئن باشید

  • مسعود زمانی ریوشی ارسالی در

    قیمت ها پایین تر از نرخی هست که شما اعلا م میکنید
    قیمت چند روز پیش رو تیتر میکنید

    • حدیث ارسالی در

      احسنت احسنت۔ارہ بہ خدا ھروز دارن میگن ری زش کردہ و قیمتھاھمچنان پابرجاست

  • ناشناس ارسالی در

    خودرو نخریدتا قیمتها پایین بیاد فعلا دلا لها بیشتر توبازار وبازارگردانی می کنند.< br /> مصرف کننده خیلی کم هستند.

  • ناشناس ارسالی در

    خدا کنه انشاالله ارزان بشه مثل زمان احمد ی نژاد که ماشین ریخته باشه ولی کسی نخره خدا کنه

  • ناشناس ارسالی در

    چکار کنیم باید سوخت و ساخت

  • ناشناس ارسالی در

    قیمت کارخانه به هیچ وجه نباید افزایش پیدا کند حتی باید پایینتر هم بیاد

    • ناشناس ارسالی در

      هرکی الان بره ماشین بخره واقعا میخواد به خودش زیان برسونه یا میخواد به مردم زیان برسونه یه چند روز صبر کردن که جونتونو نمیگیره

  • ناشناس ارسالی در

    ما تو پیش فروش ثبت نام کردیم اگه افزایش پیدا کنه کارخانه صد درصد انصراف میدیم .ل طفا رسیدگی کنین قیمت بازار پایین میاد قی مت کارخانه هم باید پایینتر بیاد

  • علی ارسالی در

    دوست گرامی امروز 29 دی ماه 206 صفر قیمت< br /> زیر 165 میلیون بود تو بازار لطفا ب ا گردش در بازار قیمت ها رو اعلام کنید. < br /> با این شرایط برای عید هم مشتری در بازار نخواهد بود

  • ناشناس ارسالی در

    نخرید... نان شب واجبه.. اینکه واجب نیست... اگه مردم نخرن قیمتامیادپایین... نه که روغن 60تومنی رو150بدهند،بعدباکارت ملی بگن بروازفلان فروشگاه روغن مایع بگیر... خنگاهم هجوم میکنند..

  • ناشناس ارسالی در

    عزیز هایما قبلا ۵۵۰ هم نمیخریدن دنا پلاس توربو ۳۶۰ قبلا
    الان ۵۰۰ و ۳۲۰ هم نمیخرند

    شایعه الکی نکن

  • ناشناس ارسالی در

    خدا لعنت کنه هرکس به این مردم ظلم کنه .ی ک سال موتورم فروختم خیر سرم ماشین دار شم .برپدرمادرش لعنت هرکس که باعث بدبختی مر دم هست

  • محمد ارسالی در

    هنوز نصفش زیاده

  • ناشناس ارسالی در

    مردم دوست داشتنی جمهوری اسلامی توروخدا م اشین نخرین چون نان نیست که باید بخرین..ب ذارین دلالان سکته کنن خون مردم را کشیدن. .پراید باید سفربشه بیست میلیون تومان

    • کام خوش توس ارسالی در

      همه خودرو دارند پس رکود بازار اصلا خوب ن یست وقتی خرید و فروش نشه اتفاقا شرایط بر ای خریدن سخت میشه چون نمیتونی ماشین را ب فروشی که بهترش کنی..به نظرم اتفاقا وقتی رسید قیمت به کف دلار و سکه و خودرو بخرید

  • ناشناس ارسالی در

    همه چیزدست مردم خوب ایران هست هرچیزکه گر ان هست نخرین بذارین برگرده قیمت اولش...گ رانی دیگه بسه انقلاب کردیم که باگرانی هم دیگررا بکشیم

  • ناشناس ارسالی در

    اخه قیمت ماشین ها این بودکه دارن میگن خی لی ارزان شده.یکمی عاقل باشین نخرین..

    • ناشناس ارسالی در

      باید مردم صبر داشته باشند و نخرند تا قیمتها برگرده به قبل از تورم انصافا این قیمت ماشینهای ایرانی نیست.ولی مجبوریم.واین واقعا ظلم است.که قیمت خودرو ایرانی را به این گرانی خرید.مگر درآمد مردم چی است.چرا مردم دارن به خودشان ظلم میکنند.بیشتر مردم به نان شب محتاج شدن ولی بعضی از هموطنها ی سرمایدار بفکر جیب خودشان هستند.واین آن ظلم هست.که هم به خود وخانواده وهم به کل هموطنهای خود میباشد. لطفا کمی تفکر کافیست.

  • ناشناس ارسالی در

    هنوزقیمت ماشین زیاده اگر همه نخرن ارزانترم میشه صبرکنید صبر وخریدنکردن چاره کاره تاباگرون شدن پول دار پول دارت نشه اونی نداره بیچاره میشه

  • ناشناس ارسالی در

    اینا اگه خودرو های آمریکا رو داشتن چیکار میکردن بامردم!!!

  • احسان ارسالی در

    شما را بهدناموس خواهر مادرتون قسم نخرید بزارید دلال ها بمیرن ماشین نداشته باشیم که نمیمیریم برن بزارید اوضاع درست بشه عز یزان فرصت طلبان خون مردم رو گرفتن تو شیش ه الهی که درد بی درمان بگیرند من با سه ت ا بچه ماشین ندارم نمردم که چیز گران خرید ن حرامه حرام نخرید نخرید نخرید خواهش میک نم

  • ناشناس ارسالی در

    ابن دولت مردم رو اوسگل گیرآورده مثل چندس ال پبش نخرید بعدخودشون التماس می کنند بب اید با۵میلیون پژوبدیم

  • مرتضی ارسالی در

    همه دروغه.ارزانی راخدابیامرزدش

  • ناشناس ارسالی در

    من نمیدون چرا فقط گیر وکلید کردن تو ماشی ن چرا این موا د غذایی ،خانه،لوازم یدکی ا رزون نمیشه اگه دلار ارزون شده باشه همه چ ی ارزون بشه رفتم کاپشن بگیرم یارو میگه یک میلیون،آخه خدا رو خوش میاد بیست روز ک ار کنی یه کاپشن بگیری ،ما که لنگ یه تومن یم بگو پراید بشه سی تومن ،اصلا یه چیز دی گه خدا تیرتون بده میگید ماشین ارزون شده پس چرا موتور ارزون نمیشه مگه موتور وسیله نقلیه نیست یارو یه سی دی آی پنج سال پیش رو داره میگه بیست میلیون ،بابا بخدا همه سر کاریم معلوم نیست این روحانی دنبال چی ه خدا خودش رحم کنه

  • علیرضا ارسالی در

    من به این گزارشات هم شک دارم چون با اعلام قیمت هایی بالا تر از معاملات بازار سعی در القای تثبیت قیمت دارند تا مردم فکر کنند افت قیمت تمام شده و با خرید خودرو سرمایه دلال ها رو نجات بدن!!! کجا این قیمت هایی که میگید خرید و فروش میشه؟؟ میخواهید جلوی افت قیمت رو بگیرید؟؟؟

  • محمدنوری ارسالی در

    ملت عزیز فقط یک ماه خودرو نخرید ،واردات هم داره آزاد میشه.قیمت کنونی از نصف هم ک متر میشه.

  • ناشناس ارسالی در

    سلام هیشکی ماشین نخره حتی از ثبتنامی هم نخرید تا بفهمن این قیمتا واقعی نیستن و د لال جماعت باید به زمین بخوره که اینجور ب یچاره کردن همه رو

  • محمد ارسالی در

    خوشبختانه مردم ایران به حدی با هم در مورد نخریدن خودرو یکدست شدند که صددرصد قیمت‌ها حتی به زیر کارخانه هم می‌رسد.. راه حل مشکل فقط نخریدن تا قیمت‌ها به دوسال قبل برگرده

  • احمد غیبی ارسالی در

    سلام خودتان را به خریت زدید یا مردم را چ ه ریزشی وقتی قیمت خودرو ۵۵ درثد امد پایی ن انوقت جاهل ریزس خودش را نشان میدهد پس اراجیف نگو یید .

  • شمس ارسالی در

    یه امید ارزانی همه خودروها ونابودی دلالان بی غیرت که آبروی ایران اسلامی را در جهان بردند

  • ناشناس ارسالی در

    ببخشید اشتباه شد

  • سعید ارسالی در

    درود بر شما مردم با غیرت فقط نخرید .

  • حسن ارسالی در

    دولتی که دست بکنه توجیب مردمش دزدنیست بی شرفه

  • ناشناس ارسالی در

    با سلام خدمت دوستان عزیز!اقا من خودم بنگ اه دارم بخدا هیچ مشتری تو بازار نیست منم دوست دارم بیتد پایین تا معاملات جون بگی ره بخدا اگه یه ماشین نخرین قیمت ماشینا م یشه نصف قیمت الانش شمارو به خدا نخرید نخ رید

  • بیچاره ارسالی در

    حقوق یک سال یه کارمند ساده در سال۸۸ میشد یک‌پژو پارس الان با حقوق ۳۰ ماه نمیشه خرید این چه وضعیتیه که راه انداختین تو کشور ،مردم عزیز خودتان به خودتان رحم کنی د نخرید تا الاقل درست بشه نخرید تا مثل س ال ۸۸بود بشه گرچه همون زمان هم گران بود ولی دیگه خیلی بیمزه کردن

  • احد ازملت ارسالی در

    این دلالها همون واسطه های خودرو سازان هس تند که توبازار کار میکنند تا بتوانند قیم تهای کارخانه دارها را در پس بازار گران ک نند

  • ناشناس ارسالی در

    تا دلار بالا میرفت کارخانه قیمت ماشین ه ای بنجل چینی را بالا می برد چند ماه پول پیش ثبت نام را نگه میداشتند خبری از ثبت نام نمیشد میگفتند به دلیل افزایش قیمت مجدد ثبت نام نداریم حالا که دلار داره می اد پایین هیچ خبری از کاهش قیمت خبری نیس ت حالا حکایت چیست خدا میداند چرخ روزگار بازی ها دارد ای کاش میشد بدبختی آدمهای ط مع کار را دید

  • بیچاره ارسالی در

    خدا کنه دولت بعد ی نگاهش به دست تولید کن ندگان نباشه ودر گران کردن حمایتشان نکنه و بر عکس بفکر مردم هم باشه وجلوی گرونی را بگیره وحقوق یا مفت به شورای رفاقت و غ یره ندهد

  • Amir ارسالی در

    چرا شورای رقابت هر سه ماه اجازه افزایش ق یمت میده حالا که ارز روند کاهشی داره چرا روقیمت کارخانه نظارت نمیشه

  • عبدالرضا بیرقداری ارسالی در

    سلام. مردم فقط باید ماشین نخرند پراید که 22 م ت بود خود دولت بی وجدان به وسیله افراد خودشان قیمت ها را به عرش خدا رسان ند وهمه پول‌های اضافه برقیمت ماشین را خو دشان به جیب زدند وحالا دارند فیلم وسیناس بازی می‌کنند خدا انشالا کسانی که خیانت گردند به این مردم بدبخت خدا به سرخانوا ده شاندربیاوردد

  • ناشناس ارسالی در

    از همین امروز 1399/10/29تحریم کنیم خودمونو اقا نمیتونی خودتو گول بزن بگو ماشین گرونه توان خریدنشو ندارم. نخرین اقا نخرین بخدا میاد پائین باز چهارتا دهاتی و کم عقل سری میرن میخرن یکم ب خودمون بیاییم پراید 3،5 ملیونیو داره 100 ملیون میکنن تومون دردتون نمیاد.

  • محمد ارسالی در

    سلام دوستان نخرید بیشتر از این ماشین میا د پایین هر کی بخره پشیمان میشه.

  • مهر علی زارت ارسالی در

    اقایون قیمتها بیشتر و بیشتر از این چیزی که تیتر زدن اومده پایین.به ولا نخرین فقط دو ماه حوصله کنید.مگه ماشین ارزون قیمت نمیخاین.پس تورو خدا صبر کنید و نخرید.اگه این لگن ها به پایین ترین حد نرسید هر چی خواستین بگین.دم شما گرم هموطن

  • ناشناس ارسالی در

    مردم شماروخدانخریدنخریدبیبین کجامیفروشن فقط نخرین نخرین

  • بهرام ارسالی در

    مردم عاقل باشین تورو خدا اینا دارن زندگی مونو به تاراج میبرن عاقل باشینننننننن

  • ناشناس ارسالی در

    آقا نمیشه سر این مسعولین رو ببریم ؟!
    حسرت زندگی کردن ب دل ما جوونا گذاشتن

  • ناشناس ارسالی در

    دلال کی مگه خودشونن که خون مردوموکردن تو شیشه

  • ناشناس ارسالی در

    کمپین نه به خریدخودروتا قیمتها مثل پارسا ل بشه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها