|
کدخبر: 115098

کاهش ارزبری ۵ میلیون یورویی ایران خودرو

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: این گروه صنعتی موفق شده است تا اواسط تیرماه امسال، کاهش ارزبری پنج میلیون یورویی ناشی از پروژه‌های ساخت داخل را با کمک دانش مهندسان و متخصصان و نیز توان کارگران ایرانی، محقق کند.

خودرو کاهش ارزبری ۵ میلیون یورویی ایران خودرو

فرشاد مقیمی با بیان این مطلب، افزود: درسال گذشته، با اقدامات متعددی که در راستای داخلی‌سازی قطعات صورت گرفت، در مجموع ۵۹ قطعه توسط ۳۵ سازنده داخلی‌سازی شد که این اقدام ۷۴ میلیون یورو کاهش ارزبری در تیراژ یک سال تولید را به دنبال داشت.

وی ادامه داد: از مجموع ۷۴ میلیون یورو کاهش ارزبری، مبلغ ۴۹ میلیون یوروی آن از محل داخلی‌سازی قطعات میزهای یک تا چهار و ۲۵ میلیون یوروی آن از محل داخلی‌سازی قطعات و مواد خارج از میزها بوده است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تصریح کرد: در این بین، پروژه‌های بهینه‌سازی طراحی که طی آن تعداد هشت قطعه توسط ۹ سازنده بهینه‌سازی شده، مبلغ ۵۸ میلیون یورو کاهش ارزبری در تیراژ یک سال تولید را به ارمغان آورد و علاوه بر مبالغ فوق، حدود۸۱۲ میلیارد تومان کاهش نرخ ریالی شامل پروژه‌های بهینه‌سازی طراحی محقق شده بوده است.

تحقق ۹ پروژه داخلی‌سازی توسط ۶ سازنده تا اواسط تیرماه امسال

مقیمی با بیان اینکه تا اواسط تیرماه امسال، تعداد ۹ پروژه داخلی‌سازی محقق شد که توسط ۶ سازنده به انجام رسید، اضافه کرد: این پروژه توانسته کاهش ارزبری ۵ میلیون یورویی را در تیراژ تولید امسال، محقق کند. هم چنین ۱۲ پروژه که توسط ۸ سازنده در دست انجام و در آستانه تحقق کامل است، ۹.۵۴۱ میلیون یورو کاهش ارزبری در تیراژ یک سال تولید را به ارمغان خواهد آورد.

وی همچنین بیان کرد: در یک تعریف کلی می‌توان گفت ایران خودرو طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در نظر دارد تا انتهای امسال از طریق خودکفایی قطعات خرید خارجی ساپکو (مستقیم)، خودکفایی قطعات خرید خارجی سازندگان و نیز خودکفایی مواد اولیه با منشا خارجی، در مجموع ۱۵۳ میلیون یورو و در سال ۱۴۰۰ از طریق خودکفایی قطعات خرید خارجی ساپکو (مستقیم) و خودکفایی قطعات خرید خارجی سازندگان، ۹۳ میلیون یورو کاهش ارزبری را محقق سازد که در مجموع ۱۵۲ قطعه-پروژه با کاهش ارزبری ۲۴۶ میلیون یورو خواهد بود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تصریح کرد: این گروه برای تحقق ۲۲ پروژه ساخت داخل در امسال که کاهش ارزبری ۱۷۰ میلیون یورویی را به دنبال خواهد داشت، نیازمند سرمایه‌گذاری ۶۴ میلیون یورو(معادل ۳۴۱ میلیارد تومان) است.

مقیمی گفت: تاکنون نیز برای تامین این حجم از سرمایه، با بانک‌های تجارت و ملت مذاکراتی در راستای تامین مالی این پروژه‌ها صورت گرفته است و در این مذاکرات، ۱۷۰۰ میلیارد تومان اخذ تسهیلات وعقد تفاهمنامه با بانک تجارت صورت گرفته و طرح ریزی اخذ تسهیلات ۱۰۰۰ میلیارد تومانی و عقد تفاهمنامه با بانک ملت، در دست اقدام است.

 

منبع: شاتا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها