|
کدخبر: 37996

سیاست‌مداران چه خودروهایی سوار می‌شوند؟

زنان و مردان قدرتمند، افرادی که از جمله سیاست‌مداران مشهور هستند معمولا در خودروهایی سفر می‌کنند که از لحاظ ایمنی و تکنولوژی در سطح بسیار بالایی قرار دارند. در این نوشتار قصد داریم به معرفی خودروی برخی از این افراد مشهور بپردازیم.

گسترش نیوز: یکی از نکات جالب در مورد خودروهای سیاست‌مداران این است که اکثرا خودروی آن‌ها ساخته شده توسط کشور خود است به همین دلیل است که به عنوان مثل آنگلا مرکل را در یک خودروی آلمانی خواهید دید. این مورد را می‌توان در اعلام توانمندی‌های کشور مورد نظر در ساخت یک خودرو مهم، امنیتی و با تکنولوژی بالا دانست.

ولادمیر پوتین

رئیس ‌جمهور روسیه سوار بر خودرویی می‌شود که توسط مرکز تحقیق و فدراسون روسیه (NAMI) طراحی شده است. طول، عرض و ارتفاع این لیموزین به ترتیب ۶۶۱.۶، ۱۸۲.۸ و ۱۵۲.۴ سانتی‌متر اعلام شده است. زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه ۴.۴ لیتری ۸ سیلندر با حداکثر توان ۵۹۸ اسب بخار قرار گرفته است که توان را از طریق جعبه دنده ۹ سرعت اتوماتیک به تمامی محورها (AWD) منتقل می‌کند. حداکثر سرعت این لیموزین ۱۸۹ کیلومتر بر ساعت است که برای یک لیموزین 6.5 تنی قابل قبول محسوب می‌شود.

putin1.jpg

پاپ فرانسیس

نخستین خودرویی که پاپ فرانسیس از آن استفاده می‌کرد فولکس واگن Phaeton‌ است که در آینده این خودرو با نسل دوم فورد فوکوس جا به جا شد. علاوه بر موارد ذکر شده، دو خودرو مرسدس بنز از جمله یک G500 مدل ۲۰۰۷ و یک M500 مدل ۲۰۱۲ نیز توسط پاپ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

pop.jpg

آنگلا مرکل

نخستین بانوی صدر اعظم آلمان یعنی آنگلا مرکل و رئیس جمهور آلمان فرانک والتر هر دو از آئودی A8L W12 استفاده می‌کنند. طول این خودرو ۵۲۴.۲ سانتی‌متر است و پیشرانه‌ای با حداکثر توان ۵۰۰ اسب بخار برای آن در نظر گرفته شده است. جالب است بدانید که کد ۰۱ بر روی پلاک خودروهای آلمانی مربوط به رئیس جمهور و کد ۰۲ مربوط به صدر اعظم است.

audia8.jpg

امانوئل مکرون

رئیس جمهور فرانسه از خودرویی ساخت خودروساز مشهور و قدیمی این کشور استفاده می‌کند. دی اس ۷ کراس‌بک خودرویی لوکس است که برای رئیس جمهور فرانسه به رنگ آبی تیره، سقف پاناروما و همراه با رینگ‌ها ۲۰ اینچی طراحی شده است. ادوارد فیلیپ، نخست وزیر فرانسه نیز معمولا از رنو اسپس و در سفرهای خود نیز از فولکس‌واگن مولتی‌ون استفاده می‌کند.

dsfrance.jpg

پدرو سانچز

رئیس جمهور فعلی اسپانیا از یک آئودی A8L Security استفاده می‌کند که قیمت تقریبی آن ۵۷۰ هزار دلار است. نکته منفی در مورد این خودر عدم استفاده از پیشرانه w12 است و به جای آن از پیشرانه ۴ لیتری ۸ سیلندر با حداکثر توان ۴۵۰ اسب بخار استفاده شده است. این خودرو به سیستم چهار چرخ محرک مخصوص آئودی که Quattro‌ نام دارد نیز مجهز شده است. خودرو رئیس جمهور قبلی اسپانیا نیز یک آئودی A8‌مدل ۲۰۰۱ بود که به مدت ۱۶ سال مورد استفاده قرار گرفت و نزدیک به ۱۷۰ هزار مایل مسافت را طی کرد.

pedro.jpg

الیزابت دوم

الیزابت دوم که ملکه انگلستان است با یک بنتلی Arange که توسط مالینر تغییراتی بر روی آن انجام شده سفر می‌کند. این خودرو برای بزرگداشت پنجاهمین سالگرد بر تخت نشستن ملکه انگلستان به خانه بریتانیا اهدا شد. خودرو مورد نظر در ابعاد یک لیموزین است چراکه فاصله بین دو محور آن نسبت به حالت عادی افزایش یافته همچنین سقف این لیموزین نیز بلندتر است. لازم به ذکر است که شیشه‌های این خودرو از نوع ضد گلوله طراحی شده است.

bentley1.jpg

مایکل تمر

رئیس جمهور برزیل از یک رولزرویس سیلور ریث استفاده می‌کند که در سال ۱۹۵۲ توسط یک تاجر اهدا شده است. در طول سالیان مختلف بهبودهایی بر روی این خودرو اعمال شده که اکثر آن‌ها در زمینه ایمنی بوده است. این رولزرویس از زمان نخستین رئیس جمهور این کشور مورد استفاده قرار می‌گرفت و تا کنون همچنان سر پا است. در بخش فنی پیشرانه ۴.۳ لیتری ۶ سیلندر در زیر کاپوت این خودرر قرار که به یک جعبه دنده ۴ سرعت دستی متصل شده است.

rollsroycewraith.jpg

رجب طیب اردوغان

رئیس جمهور ترکیه از مرسدس بنز S۶۰۰ با فاصله محوری طویل تر نسبت به نسخه استاندارد استفاده می‌کند که چندین تغییر در بخش فنی آن اعمال شده است. بدنه این مرسدس از آلیاژ تیتانیوم است و درهای آن نیز نزدیک به پنج اینچ ضخامت دارند که در مقابل گلوله مقاوم است. لازم به ذکر است که این خودرو به صورت کامل نسبت به محیط بیرون ایزوله شده است و از هرگونه حمله شیمیایی مصون می‌ماند. تایرهای این خودرو با کابل‌های استیل مقاوم شده است و امکان حرکت حتی در زمان پنچر شدن را دارند. قیمت تقریبی این خودرو در حال حاضر نزدیک به ۱۷۰ هزار دلار است.

benzs600.jpg

ترزا می

نسخت وزیر بریتانیا از جگوار Xj Sentinel استفاده می‌کند که در برابر حملات سطح ضعیف الی متوسط مقاوم است. پیشرانه ۵ لیتری ۸ سیلندر این خودرو توانایی تولید حداکثر توان ۵۰۳ اسب بخار را دارد. این خودرو نسبت به محیط بیرون ایزوله نیست اما در داخل خودرو سیستم اکسیژن‌رسانی به سرنشینان در صورت حمله شیمیایی وجود دارد. از جمله امکانات این جگوار می‌توان به ماساژور برای صندلی‌ها و سیستم صوتی حرفه‌ای B&W با ۲۰ اسپیکر اشاره کرد.

jaguar.jpg

دونالد ترامپ

رئیس جمهور آمریکا از کدیلاک (تلفظ عامینه کادیلاک) Beast استفاده می‌کند که در آن سیستم‌های مختلف الکترونیکی و ایمنی از جمله سیستم اطفا حریق و پرتاب گاز اشک‌آور قرار گرفته است. تمامی این موارد باعث شده است وزن این خودرو به حدود ۲۰ هزار پوند برسد. کابین این خودرو همانند مرسدس s۶۰۰ برای مقابله با حملات شیمیایی به صورت کاملا ایزوله طراحی شده است. نکته جالب اینجاست که داخل کابین این خودرو یک نمونه از خون رئیس جمهور آمریکا قرار دارد تا در صورت لزوم از آن استفاده شود.

cadillacbeast.jpg

کیم جونگ اون

رهبر کره شمالی به تازگی از رولزرویس فانتوم استفاده کرده است و به نظر می‌رسد این خودرو جایگزین مرسدس بنز قبلی این رهبر شده است. اطلاعاتی دقیقی در مورد این خودرو وجود ندارد اما آنچه که مشخص است سیستم‌های امنیتی بالایی در این رولزرویس وجود دارد. پیش از این کیم جونگ اون از یک مرسدس بنز پولمان گارد لیموزین که بر پایه مرسدس s۶۰۰ مدل ۲۰۱۲ بود استفاده می‌کرد.

kimrolls.jpg

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها