|
کدخبر: 124157

چین ۳۱ میلیارد دلار نقدینگی به بازار تزریق کرد

بانک مرکزی چین طی هفته گذشته مبلغ خالص ۲۱۰ میلیارد یوان (حدود ۳۱.۱ میلیارد دلار امریکا) را از طریق عملیات بازار آزاد وارد سیستم بانکی این کشور کرد تا نقدینگی را در سطح معقولی حفظ کند.

بانک مرکزی جمهوری خلق چین از ۱۴ تا ۱۸ سپتامبر ۴۸۰ میلیارد یوان از طریق توافقنامه‌های بازخرید معکوس به بازارها تزریق کرده و ۶۲۰ میلیارد یوان را نیز از این بازارها جمع آوری کرده است چرا که به همین میزان مدت توافقنامه‌های بازخرید معکوس پایان یافته و موعد بازپرداخت آن فرارسیده بود.

توافقنامه بازخرید معکوس فرآیندی است که طی آن، بانک مرکزی اوراق بهادار را از بانک‌های تجاری از طریق مناقصه خریداری می‌کند و توافق می‌کند که دوباره آنها را در آینده به فروش برساند.

در همین دوره، در مجموع ۶۰۰ میلیارد یوان از طریق تسهیلات وام میان مدت به بازار تزریق شد در حالی که موعد پرداخت ۲۰۰ میلیارد یوان تسهیلات وام میان مدت نیز فرا رسید.

ابزار مالی "تسهیلات وام میان مدت" در سال ۲۰۱۴ برای کمک به بانک‌های خصوصی و دولتی برای حفظ نقدینگی از طریق گرفتن وام از بانک مرکزی با استفاده از اوراق بهادار به عنوان وثیقه، ارائه شد.

دولت چین متعهد شده است که سیاست پولی محتاطانه‌ای را به روشی انعطاف پذیر و مناسب تر دنبال کند.

بانک مرکزی این کشور در گزارش سیاست پولی سه ماهه دوم خود اعلام کرده است که سیاست پولی را انعطاف پذیرتر و هدفمندتر می‌کند تا به تعادل بلندمدت بین ثبات رشد اقتصادی و جلوگیری از خطرات بازار دست یابد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر