|
کدخبر: 179564

پیش ‌بینی بورس برای شنبه (۲۹ خرداد)

یک کارشناس بازار درباره روند بازار در هفته آینده گفت: اگر شاخص‌های بنیادی تقویت شوند روند بازار و دید مثبت سهامداران نسبت به بازار و روند آن تقویت می‌شود.

بورس پیش ‌بینی بورس برای شنبه (۲۹ خرداد)

ابتدا هفته گذشته بازار سرمایه با روند منفی آغاز به کار کرد اما در اواسط هفته به مدار تعادل بازگشت و تحرکات مثبت و نسبتا متعادلی در نمادهای شاخص‌ساز افتاد. اما همچنان روند سهم‌های کوچک در بازار ناامید کننده است و تا زمان حل نشدن گره معاملاتی و باز نشدن قفل صف‌های فروش روند بازار تغییری نخواهد کرد.

الهه ظفری، کارشناس بازار سرمایه گفت: هفته گذشته در سهم‌های بنیادی مثل زنجیره فلزات اساسی افزایش قیمت‌ های خوبی را داشتیم و مثبت‌های بازار را علاوه بر نمادهای صنعت اوره و پتروشیمی، گروه‌ فلزات رقم زدند.

این کارشناس بازار در تشریح روند بازار در هفته آینده گفت: هفته آینده مشخص شدن نتیجه انتخابات در روند بازار تاثیر بسیار زیادی خواهد گذاشت.

ظفری در بخش دیگری اظهار داشت: شاخصه‌های اصلی بازار تغییری نکرده است اما به دلیل وجود ریسک‌های سیاسی و مشخص نبودن برنامه‌ها روند بازار از مدار تعادل خارج شده است. اما انتظار داریم هفته آینده با از بین رفتن ریسک سیاسی انتخابات، بازار مثبت باشد.

ظفری درباره راهکارهای بازگشت اعتماد به بازار گفت: دستوری کردن هر رویدادی حتی در جهت ارتقا و عمق بخشیدن به بازار باید حذف شود ولی در بازار سرمایه همواره شاهد دخالت هستیم. سیاست‌گذار بازار باید با استفاده از ابزارهای اقتصادی، انتشار اوراق و ایجاد بازار باز در جهت ایجاد سیاست‌های کلی رونق به بازار حرکت کند. وی در این باره تشریح کرد: سال گذشته به دلیل تامین مالی سنگینی که دولت از بازار سرمایه انجام داد دولت جدید باید مشخص کند که در صورت کسری بودجه از طریق چه سازوکارهایی می‌خواهد تامین مالی کند و تضمین دهد که تصمیماتی که حاشیه سود شرکت‌ها را تهدید کند،نگیرد.

ظفری در پایان تاکید کرد: در کل شاخص‌های بنیادی اگر در بازار تقویت شوند روند بازار و دید مثبت سهامداران نسبت به بازار تقویت می‌شود.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر