|
کدخبر: 131595

آخرین وضعیت عرضه سهام دو شرکت در بورس

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری استان تهران از عرضه سهام این شرکت پس از تفکیک از استان البرز تا پایان ماه جاری و با بیش از با ۳.۴ میلیون سهامدار خبر داد.

بورس آخرین وضعیت عرضه سهام دو شرکت در بورس

محمدرضا جودکی درباره عرضه سهام شرکت سرمایه‌گذاری استان تهران به فارس گفت: با تصمیم شورای‌عالی بورس قرار شد، سهامداران استان البرز از مجموعه استان تهران جدا شوند. لذا روند پذیرش سرمایه‌گذاری به علت تفکیک عقب افتاده و امیدواریم تا پایان ماه جاری این شرکت نیز افزایش سرمایه دهد و مراحل پذیرش و درج در بورس را طی کند.

وی افزود: حدود ۵۸۰ هزار سهامدار عدالت از مجموعه استان تهران جدا شده و تشکیل شرکت سرمایه‌گذاری استان البرز خواهند داد و برای تهران هم ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار سهامدار در روش غیرمستقیم باقی مانده است.

این مقام مسئول ادامه داد: طبق قانون نباید سهام شرکت‌های غیربورسی به عنوان پرتفوی سهام عدالت اختصاص یابد.سهام شرکت‌ کشت و صنعت مغان در صورت عرضه در بورس، می‌توانند به مردم واگذار شوند. البته دولت سهام باقیمانده دارد که هم اکنون در بورس خرید و فروش می‌شود. همچنین از بین آن ۱۳ شرکت غیربورسی، شرکت پتروشیمی ارومیه وارد بورس شده اما ۱۲ شرکت مانده‌اند که دولت به جای تشکیل هلدینگ می‌تواند از سهام موجود دولت در شرکت‌های بورسی به سهامداران عدالت اختصاص دهد.

جودکی گفت: طبق آیین نامه‌ای که به تصویب شورای‌عالی بورس رسیده، پذیرش شرکت‌های سرمایه‌گذاری مراحلی دارد. اول باید افزایش سرمایه بدهند، سپس مجمع عمومی برگزار کنند، هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت استانی باید انتخاب شود و چون شرکت‌های سرمایه‌گذاری دارای سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۹۹ هستند، هنوز شرایط برای برگزاری مجمع فراهم نشده و یکی از دستورات جلسات مجمع انتخاب هیأت مدیره است.

وی افزود: قانون اجازه داده ۴ ماه بعد از پایان سال مالی یعنی تا دی ماه فرصت وجود دارد تا مجمع عمومی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی برگزار شود. درحال‌حاضر ترکیب هیأت مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی که در بورس پذیرفته شده‌اند، تغییر نکرده و باید انتخابات برگزار شود.

منبع: بورس پرس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها