|
کدخبر: 102892

از افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی چه خبر؟

امروز برخی شرکت‌های بورسی آگهی افزایش سرمایه خود را در وبسایت کدال به ثبت رساندند که در میان آنها نام نمادهای چکارن و مادیرا نیز به چشم می‌خورد.

بورس از افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی چه خبر؟

امروز برخی شرکت‌های بورسی در وبسایت کدال آگهی ثبت افزایش سرمایه خود را منتشر کردند تا نمادهای آنها برای بازگشایی مجدد آماده شده و معاملات آنها در روزهای آتی از سر گرفته شود.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در کدال شرکت کارتن ایران (چکارن) افزایش سرمایه ۱۲۰۰ درصدی خود را که در مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت به تصویب رسیده بود در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رساند. بر این اساس این نماد که پیش از متوقف شدن معاملاتش در سوم اردیبهشت ۱۳ هزارتومان معامله می‌شد، در هنگام بازگشایی با قیمت حدود ۹۹۳ تومانی معاملاتش را آغاز کرده و احتمالا در همان ابتدا با رشدی چشمگیر مواجه خواهد شد.

شرکت صنایع ماشین‌های اداری ایران(مادیرا) نیز تصمیم مجمع عمومی فوق‌العاده خود مبنی بر افزایش سرمایه ۱۶۷ درصدی از محل مطالبات و سود انباشته را در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رساند. مادیرا در معاملات امروز با رشدی ۵ درصدی نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته گذشته ۳۵۵۶ تومان معامله شد. این نماد اگر چه در یک ماه اخیر ۱۱ درصد افت قیمت داشته اما بازدهی یک ساله آن حدود ۵۰۰ درصد بوده است.

دیگر نمادی آگهی افزایش سرمایه خود را در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسانده شرکت صنعتی دریایی ایران (خصدرا) بوده که افرایش سرمایه ۱۶۴۸ درصدی خود را انجام داده و دیگر مشکلی برای بازگشایی نماد این شرکت که از اواسط اردیبهشت ماه متوقف شده، وجود ندارد.

شرکت سیمان بهبهان (سبهان) نیز از ثبت آگهی افزایش سرمایه مجمع عمومی فوق‌العاده اول خرداد خود خبر داد. بدین ترتیب با ثبت افزایش سرمایه ۲۶۴ درصدی این شرکت در مرجع ثبت شرکت‌ها سهامداران این شرکت باید منتظر توقف این نماد و بازگشایی مجدد آن باشند.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر