|
کدخبر: 285952

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

تاکید نماینده مجلس به بانک ها برای پرداخت وام ازدواج

نماینده مردم بوئین زهرا با بیان اینکه سپاه در قلب ماست، چرا که همیشه به کمک مظلومان و مسلمانان شتابیده، لذا استکبار تحمل آن را ندارد، گفت: همچنین مجلس پرداخت وام ازدواج را با هدف تسهیل ازدواج جوانان تصویب کرده است، اما بانک ها همکاری لازم را در این خصوص ندارند.

اقتصاد تاکید نماینده مجلس به بانک ها برای پرداخت وام ازدواج

 جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه، ۹ بهمن ماه) به ریاست علی نیک زادثمرین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی راس ساعت ۸ و ۱۰ دقیقه و با حضور ۱۹۳نفر از نمایندگان آغاز شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی دستور کار نشست امروز را به شرح ذیل قرائت کرد:

ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی

گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح یک فوریتی حمایت مالی از افشاگران فساد

بررسی طرح نحوه مواجهه با قانع‌کننده نبودن پاسخ وزیر

گزارش شور دوم کمیسیون عمران در مورد طرح اصلاح قانون حمایت از بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده پیرامون حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) و حرم مطهر حضرت معصومه (س)

انتخاب نمایندگان ناظر در مجامع و شوراها

گزارش کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مورد عضویت ایران در موافقتنامه آب و هوای پاریس

بررسی تقاضای دوفوریت در مورد لایحه اصلاح تبصره (۸) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور

بررسی تقاضای دو فوریت در مورد طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز.

در حال تکمیل بودجه به نفع مردم هستیم

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس گفت: برای طراحی حکمرانی آینده، نیازی به پشیمان شدن از شعارهای اصیل انقلاب نیست، بلکه مسیر مورد نیاز، بازگشت و رجعت آگاهانه به ارزش های سال ۵۷ است. خداخواهی، اخلاص در عمل، عشق به خدمت، عدالت طلبی، مردم سالاری، ساده زیستی مسئولان، تخصص-گرایی، جوان باوری، فسادستیزی، پاکدستی، و دوری از سیاست بازی هایِ غیرصادقانه، شعارهای اصیل و دائمی انقلاب ماست و در غبار فتنه ها و غربالِ ایام، هر کس به این شعارهای اصیل التزام عملی نداشته باشد، به صورت خودکار توسط مردم پس زده خواهد شد.

وی افزود: ثانیا کنترل قیمت ها و تنظیم بازار به ویژه بازار شب عید و ماه مبارک رمضان، یکی از فوریت های کشور است که نیازمند جدیت و برنامه ریزی پیشدستانه در دولت محترم است. ثالثا جا دارد از تلاش و مجاهدت دولت محترم که تابستان گرم امسال را با تامین برق و آبِ مورد نیاز، پشت سر گذاشت، تشکر کنیم. در روزهای گذشته نیز، دولت محترم توانست علی رغم همه مشکلاتی که در اثر کم کاری های گذشته ایجاد شده بود، بحران تامین گاز را با کمک مردم مدیریت کند، اما مردم و نمایندگان ایشان در مجلس، مُصرّانه و قاطعانه پیگیرند تا ان شاءالله با برنامه ریزی مطلوب، دیگر شاهد قطعی گاز در کشور نباشیم.

سازوکار تعیین هزینه های قابل قبول مالیاتی مشخص شد

 نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه ۹ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی با ماده ۸ این طرح با ۱۷۱ رأی موافق، ۱۸ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۷ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند

نمایندگان مجلس نباید خارج از دستور کار صحن تذکر دهند

 احد آزادی خواه در جلسه علنی مجلس در قالب اخطار با استناد به اصل (۱۱۰) قانون اساسی و ماده (۲۰) آیین‌نامه داخلی مجلس خطاب به نایب رئیس مجلس که ریاست صحن را بر عهده داشت، گفت: مسئولیت حفظ انتظام جلسات مجلس به بر عهده رئیس مجلس است، وقتی دستورکار مشخصی داریم و در رابطه با آن صحبت می‌کنیم از ابتدای شکل‌گیری مجلس مشخص بوده است که تذکر نمایندگان باید نسبت به دستور کار صحن باشد.

نماینده مردم ملایر در مجلس ادامه داد: اگر نماینده‌ای خارج از دستور کار صحن تذکر دهد ممکن است درست هم باشد اما رئیس جلسه باید مدیریت کند و اجازه ندهید احدی از نمایندگان خارج از دستور کار تذکر دهند و این در حالی است که در جلسه امروز این اتفاق افتاد اما به نمایندگان تذکر دهنده تذکر داده نشد.

مصوبه مجلس برای شفافیت مالیاتی معاملات مسکن

نمایندگان در نشست علنی مجلس در جریان بررسی گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی با پیشنهاد الحاقی روح اله متفکرآزاد به بند (ر) ماده ۸ با ۱۵۱ رأی موافق، ۱۳ رأی مخالف و ۱۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۲ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

نماینده مردم تبریز در مجلس در جریان ارائه پیشنهادی الحاقی به ماده ۸ طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی خواستار شد که  مشاورین املاک حق اخذ حق الزحمه به تناسب مالیاتی را به صورت صورتحساب الکترونیکی نداشته باشند.

اعزام رئیس کمیسیون عمران مجلس به منطقه زلزله زده خوی

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس از رئیس کمیسیون عمران خواست تا با حضور در منطقه زلزله زده خوی ضمن نظارت بر نحوه خدمات رسانی دستگاه ها به زلزله زدگان در این رابطه به مجلس شورای اسلامی گزارش دهد.
 

تصویب کلیات طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس

 نمایندگان در نشست علنی مجلس در جریان بررسی گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، با کلیات این طرح با ۱۴۶ رأی موافق، ۵۹ رأی مخالف و ۱۶ رأی ممتنع موافقت کردند.

محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس درخصوص این طرح اظهار داشت: در سال ۱۳۹۵ مقام معظم رهبری سیاست های کلی انتخابات را ابلاغ کردند و از آن سال تاکنون اصلاحات قانون انجام نشده است و قانون فعلی به روال سابق پیش می رود.

سیاست‌های غلط در نحوه قیمت‌گذاری و عرضه خودرو

 شهباز حسن پوربیگلری نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس گفت: آقای رئیس جمهور در خصوص تصمیماتی که در صنعت خودرو و نحوه قیمت گذاری و عرضه آن اتخاذ می شود دقیقا سیاست های غلطی است که منجر به وضعیت موجود شده است و لطفا ورود کنید و راه را بر سودجویان سد کنید تا مردم بهره مند شوند.

این نماینده مردم در مجلس گفت: جناب آقای رئیس جمهور! به حق سوال مردم این است که چرا با دارا بودن ۹ درصد ذخایر جهان در مقابل یک درصد جمعیت دنیا شاهد زمستان سخت و بی گاز و تابستان گرم و بی برق باشیم و در اینجا منظورم واحدهای تولیدی در کشور است، آقای رئیس جمهور چرا فکری به حال مدیران ماشینی در برخی از ادارت، وزارتخانه ها و دستگاه های دولتی نمی شود و از وجود جوانان لایق، جسور و ... در مسندهای کلیدی و کشوری کم تر استفاده می شود، آقای رئیس جمهور در خصوص تصمیماتی که در صنعت خودرو و نحوه قیمت گذاری و عرضه آن اتخاذ می شود دقیقا سیاست های غلطی است که منجر به وضعیت موجود شده است و لطفا ورود کنید و راه را بر سودجویان سد کنید تا مردم بهره مند شوند.

افزایش هزینه گاز تن مردم را می لرزاند

سلمان اسحاقی نماینده مردم قائنات در مجلس ضمن انتقاد از عملکرد وزارت نفت در افزایش قبوض گاز گفت: زمانی که با بحران گاز روبرو شدیم از مردم خواستیم که صرفه جویی کنند، اما بعد از عبور از این برهه حساس، با افزایش قیمت قبوض گاز روبرو شدیم! در حالی که افزایش هزینه گاز تن مردم را می لرزاند و این کار اشتباهی بود که وزارت نفت انجام داد.

مسیر احیای برجام به سود مردم و نظام تسهیل شود

محمد باقری در صحن علنی مجلس تاکید کرد: با همان منطقی که نظام در سالهای قبل به برجام رسید با همان منطق هم می‌تواند امروز برجام را احیا کند. اکنون قریب به ۲۰ سال از مطرح شدن موضوع هسته ای در ایران می گذرد و به صورت طبیعی هر موضوعی که ۲۰ سال در دستور کار سیاسی یک کشور باشد با انواع موضوعات دیگر پیوند می‌خورد و بر روی آن اثر می گذارد.

مدیریت وزرای نفت و نیرو قابل قبول نیست

مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از مدیریت وزرای نفت و نیرو در حوزه انرژی، گاز و برق، گفت: عدم مدیریت و پیش بینی وضعیت زمستان و تابستان امسال با وجود اینکه دومین کشور ذخایر گاز جهان هستیم قابل پذیرش نیست.

اوضاع آموزش و پرورش خوب نیست

فاطمه مقصودی در نشست علنی مجلس در تذکر شفاهی گفت: باید در رابطه با وزارت آموزش و پرورش و مشکلات این وزارتخانه که گوش شنوایی هم ندارد، تذکر داد، چرا که اوضاع آموزش و پرورش در تمامی حوزه ها همچون وضعیت دانش آموزان، معلمان، اولیا و کادر آموزشی و... خوب نیست.

تذکر نماینده مجلس به وزیر بهداشت

عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی در تذکر شفاهی خود در مجلس گفت: بحث استیضاح وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با امضاهای غیرمشترک ۱۱۰ نفر و بعد ۷۱ نفر و سپس ۵۹ نفر به سرنوشت رسیدگی در کمیسیون رسیده است و پیشتر در ۲۰ روزی که هیات رئیسه خلاف آیین نامه ما را معطل کرد و ۲۰ روز مهلتی که دولت توسط یکی از معاونان درخواست کرده بود، ما جلساتی را با وزیر بهداشت برگزار کردیم.

رئیس جمهور تیم اقتصادی دولت را اصلاح کند

فرهاد بشیری در نشست علنی مجلس در تذکر شفاهی خود ضمن گرامیداشت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار داشت: به رئیس جمهور متذکر می شوم که لازم است در تیم اقتصادی اصلاحاتی را انجام دهد تا افراد خسته و بی انگیزه از قطار کابینه پیاده شده و افراد توانمند به دولت اضافه شوند.

وی در تذکر دیگری با تاکید بر لزوم مقابله با شایعات در فضای مجازی گفت: لازم است با این افراد که با شایعه سازی سرمایه های مردم را می سوزانند و در بازار سوداگری می کنند، برخورد شود. نمونه این موضوع دستور توقف عرضه خودرو در بورس توسط معاون اول بود که مشخص شد این خبر جعلی است و از اساس جلسه ای برای این موضوع تشکیل نشده است.

تاکید به بانک ها برای پرداخت وام ازدواج

روح الله عباسپور با تذکر به رئیس جمهور و وزیر امور اقتصادی خواستار اجرای مصوبه مجلس در حوزه حمایت از تولید شد و گفت: همچنین مجلس پرداخت وام ازدواج را با هدف تسهیل ازدواج جوانان تصویب کرده است، اما بانک ها همکاری لازم را در این خصوص ندارند.

پایان صحن علنی مجلس

علی نیکزاد ثمرین نایب رئیس مجلس زنگ پایان نشست علنی امروز (یکشنبه، ۹ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی را رأس ساعت ۱۲:۱۵ به صدا درآورد و گفت: نشست بعدی فردا (دوشنبه، ۱۰ بهمن ماه) رأس ساعت ۷:۴۵ با ادامه بررسی دستور کار نشست علنی برگزار خواهد شد.

ارسال نظر