|
کدخبر: 280425

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

پایان هفته خوش برای بورس بازان / شاخص صعودی ماند

بورس در معاملات ۹ آذر ماه ۱۴۰۱ با رشد ۳۱۶۷ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۱ میلیون و ۴۱۷ هزار و ۳۷۱واحدی قرار گرفت.

اقتصاد پایان هفته خوش برای بورس بازان / شاخص صعودی ماند

بورس بعد از دوره‌ای تقریبا طولانی که روندی نزولی داشت، به تعادل نسبی رسیده است. قبل از آن اکثر سهامداران بابت ضرر و زیان ادامه دار این بازار شکایت داشتند. برخی از مردم بر این باورند، سرمایه وارد شده به بورس باید سودآور باشد اما این انتظار کاملا دور از منطق است. بر همین اساس به افراد توصیه می‌شود، قبل از ورود به بازارهای مالی نسبت به ضرر و زیان احتمالی در بازار اطلاعات لازم را کسب نمایند و بعد با نگاهی باز و دور اندیش وارد بورس شوند.

بورس معاملات آخرین روز هفته را با رشد نسبی آغاز کرد و در ادامه این حجم از رشد افزایش یافت، طوریکه در میانه بازار به صعود ۴ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی فملی، وبانک، کگل، خودرو، شپنا، شتران و نوری با تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار خنثی و متعادل است و تک سهم‌هایی از هر گروه امکان رشد را دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۹ آذر ۱۴۰۱

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با صعود نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند رشد بیشتر شد تا با رشد ۴۶۳ واحدی به ۴۱۳ هزار و ۱۱۵ واحد رضایت دهد.

شاخص-کل

 

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با صعود بیش از ۵ هزار واحدی به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۵۲,۴۴۹,۴۳۹.۲۹۷ میلیارد ریال، ارزش معاملات  ۳۱,۶۹۷.۷۶۳ میلیارد ریال و حجم معاملات ۵.۳۴۱ میلیارد سهم است.

 

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس در معاملات امروز غصبینو، بپاس، فغدیر، شبصیر، فرز، ودی و خدیزل هستند.

نمادهای-بورسی

 

ارسال نظر