|
کدخبر: 274589

غول کمیاب تویوتا را ببینید + تصاویر و مشخصات

یک دستگاه تویوتا مگاکروزر مدل ۲۰۰۰ پس از حضور در یک فیلم سینمایی هالیوودی در استرالیا حراج خواهد شد.

 مگاکروزر در اکثر بخش‌ها از خودروی هاموی الهام گرفت و ابتدا به عنوان خودرویی نظامی مطرح بود و تنها تعداد کمی از آن توسط تویوتا برای خریداران عادی تولید شد. در واقع حدود ۱۳۳ دستگاه از این خودرو در دسترس خریداران شخصی قرار گرفت.

تویوتا مگاکروزر

خودرویی که مشاهده می‌کنید نسخه نظامی تویوتا مگاکروزر است و کمتر از ۲۵۰۰ دستگاه از آن تولید شده است. البته گفته می‌شود حدود ۹۰۰ دستگاه از شاسی‌بلند نظامی و خشن تویوتا در سراسر دنیا وجود دارد و باقی سرنوشت نامعلومی داشته‌اند. مگاکروزر موردبحث در سال ۲۰۲۱ و به خاطر تصویربرداری فیلم گودزیلا در برابر کنگ وارد استرالیا شد و کارکرد ۷۶۶۸۶ کیلومتری دارد.

تویوتا مگاکروزر

اگرچه خانه حراج Lloyds مدعی شده این خودرو را نمی‌توان پلاک کرد اما شاید مهندسان استرالیایی بتوانند این شاسی‌بلند را با قوانین استرالیا هماهنگ کنند. قبلاً نیز برخی مدل‌های نظامی هاموی وارد این کشور شده بودند هرچند قیمت بالایی داشتند و کارهای متنوعی روی آنها صورت گرفت تا مناسب تردد در جاده ها شوند. نیروبخش تویوتا مگاکروزر پیشرانه ۴ سیلندر ۴.۱ لیتری توربودیزل است که قدرت ۱۵۳ اسب بخاری و گشتاور ۳۸۲ نیوتون متری را از طریق گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک آیسین و قفل دیفرانسیل مرکزی ۲ سرعته به اکسل‌های پرتال می‌فرستد.

تویوتا مگاکروزر

اگرچه شاسی‌بلند موردبحث ما طول بیش از ۵ متری دارد اما سیستم فرمان پذیری چهار چرخ به مگاکروزر کمک می‌کند تا شعاع گردش نسبتاً مناسبی داشته باشد. همچنین قفل‌های دیفرانسیل جلو و عقب به حرکت این خودرو در آفرود کمک شایانی می‌کنند. علاوه بر این دیفرانسیل لغزش محدود تورسن نیز وجود دارد. ارتفاع خودروی کمیاب تویوتا از سطح زمین به ۴۲۰ میلی‌متر می‌رسد و لاستیک‌های ۳۷ اینچی نیز در صورت پنچری با کمپرسور باد موجود در خودرو دوباره باد خواهند شد. درایو می‌گوید این خودرو قبلاً با قیمت ۶۷۲۰۰ دلار برای فروش آماده شده بود اما فعلاً تخمین قیمتی آن برای حراجی منتشر نشده است.

 

منبع: پدال

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها