|
کدخبر: 234580

گرفتاری جدید در بازار دلار

در روزهای اخیر از یک سو بازار در آستانه محدوده ۲۷ هزار و ۴۰۰ تومانی با افزایش خریدها مواجه بوده است و از سوی دیگر زمانی که قیمت دلار به بالای محدوده ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان رفته است، فشار فروش فزونی گرفته است.

اقتصاد گرفتاری جدید در بازار دلار

دلار در یک زندان قیمتی گرفتار شده است و معامله گران این بازار توان ندارند که اسکناس آمریکایی را از محدوده های خاصی خارج کنند. در روزهای اخیر از یک سو بازار در آستانه محدوده ۲۷ هزار و ۴۰۰ تومانی با افزایش خریدها مواجه بوده است و از سوی دیگر زمانی که قیمت دلار به بالای محدوده ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان رفته است، فشار فروش فزونی گرفته است.

روز گذشته حتی اوضاع برای افزایشی های بازار دشوار بود، چرا که آن ها در نهایت نتوانستند اسکناس آمریکایی را بالای محدوده ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومانی تثبیت کنند. این موضوع موجب شد که کمی انتظارات افزایشی بازیگران بازار دلار محدودتر شود. شاید تنها امیدواری بازیگران افزایشی در روزهای اخیر این موضوع باشد که اسکناس آمریکایی چند بار در محدوده ۲۷ هزار و ۴۰۰ تومانی مورد حمایت قرار گرفته است.

پشت خطی ۲۷ دی

در واقع درست است که بازار رفتار افزایشی خاصی را در روزهای اخیر بروز نداده است، ولی هم زمان نشانه های کاهشی معناداری نیز مشاهده نشده است. همین که هراس از افت بیشتر قیمت دلار محدود شود، برخی از معامله گران محافظه کار و درازمدت در قامت خریدار وارد معاملات خواهند شد. ورود این دسته می تواند تا حدی شرایط کاهش بیشتر دلار را محدود کند.

در این میان، معامله گران کاهشی امیدوار هستند که در روزهای آتی اخبار مثبت جدیدی به بازار برسد و مطابق با روند هفته های اخیر بتوانند با سوار شدن بر روی اخبار نزولی، بر طبل افت بیشتر قیمت بکوبند. معامله گران کاهشی انتظار دارند که با وقوع توافق هسته ای در کمترین حالت دلار تا مرز ۲۵ هزار تومانی نزول پیدا کند.

ارسال نظر