|
کدخبر: 189382

پیش بینی جذاب از آینده شاخص بورس

کارشناس بازار سهام معتقد است: برای تحلیل تحرکات بازار بهترین شاخص، برنامه خرید و ورود و خروج سهامداران حقیقی‌ها به بازار است.

اقتصاد پیش بینی جذاب از آینده شاخص بورس

امروز بازار با افزایش تقاضا در نمادهای گروه پتروشیمی مواجه شده است و این گروه جز تک سهم‌های محدود سبزپوش شده‌اند. افزایش تقاضا محدود به پتروشیمی‌ها نمانده و گروه خودرویی هم امروز را با تحرکات مثبت آغاز کرده‌اند و تقاضا در نمادهای خساپا و خپارس به چشم می‌خورد. شاخص کل بورس هم در نیمه اول معاملات با ۱۸ هزار واحد مثبت در محدوده یک میلیون و ۳۳۴ هزار واحد قرار گرفت است.

محمد گرجی آرا، کارشناس و تحلیل‌گر بازار سرمایه درباره روند کلی بازار سرمایه گفت: به صورت کلی تقاضا در بازار بهبود پیدا کرده است. انتشار گزارشات شرکت‌ها عامل بسیار مهمی برای روند مثبت بازار بوده است.

وی اشاره کرد: تقاضای شکل گرفته در گروه پتروشیمی به دلیل افزایش نرخ دلار و نرخ اعلامی خوراک این گروه بوده است و پتروشیمی‌ها تاثیرات مثبتی را بر روند کلی بازار گذاشته‌‌اند. همچنین وضعیت متعادل در گروه بزرگ فلزات اساسی بازار هم به چشم می‌خورد.

گرجی آرا در بخش دیگری گفت: صف‌های فروش بازار در روزهای پایانی معاملات هفته گذشته کم‌تر شده بود و این موضوع نشان می‌دهد بازار به مدار تحلیلی نزدیک شده است. بنابراین برای تحلیل تحرکات بازار بهترین شاخص، برنامه خرید و ورود و خروج سهامداران حقیقی‌ها به بازار برای آینده است.

وی افزود: روند بازار سرمایه در حال حاضر بیشتر تحت تاثیر اخبار سیاسی است و نمی‌توان نظر بلند مدت و قطعی درباره آن داد. زیرا متغیرهای سیاسی مدام در حال تغییر هستند. بنابراین بهترین زمان برای تحلیل و پیش‌بینی بازار تایم فریم سه ماهه است و ما طبق این زمان می‌توانیم پیش‌بینی کنیم روند بازار متعادل خواهد بود و شاخص احتمالا تا پایان سال جاری به کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد برسد..

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر