|
کدخبر: 167369

تاثیر خبر جنجالی در بازار دلار

در حالی که نرخ دلار تغییر کانال داده بود خبرهای ضد و نقیض نرخ آن را در معاملات پشت خطی افزایشی کرد.

اقتصاد تاثیر خبر جنجالی در بازار دلار

سه شنبه شب، نرخ دلار در معاملات پشت خطی به کانال ۲۴ هزار تومانی برگشت. این بازگشت در شرایطی صورت گرفت که اسکناس امریکایی از روز شنبه در سرازیری قیمتی قرار گرفته و سطوح حمایتی ۲۴ هزار و ۵۰۰ و ۲۴ هزار تومانی را به راحتی از دست داده بود. به گفته فعالان، یک خبر نه چندان مثبت کافی بود که دلار از محدوده ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومانی بلند شود و خود را تا محدوده ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومانی بالا بکشد.

خبری که مورد توجه بازار قرار گرفت، اظهارات، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه امریکا بود که عنوان کرد، امریکا هیچ امتیازی به ایران پیش از اطمینان یافتن از پایبندی کامل تهران به برجام نخواهد داد. این خبر در شرایطی که فضای بازار کاملا نسبت به مذاکرات وین مثبت بود، زمینه ساز تغییر انتظار شماری از معامله گران شد.

به باور تحلیل گران فنی در صورتی که امروز اسکناس امریکایی به بالای محدوده ۲۴ هزار و ۴۰۰ تومانی برود، فضای بازار ارز صعودی خواهد شد. از نگاه آن ها، اگر اسکناس امریکایی زیر محدوده ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومانی تثبیت شود، توان افت نرخ دلار در گام اول تا محدوده ۲۲ هزار و ۹۰۰ تومانی وجود خواهد داشت.

خبر مناقشه انگیز در بازار ارز

دیشب شماری از معامله گران سعی می‌کردند خبر پرس تی وی را برجسته کنند که عنوان کرده بود، امریکا قصد لغو یک جای تحریم‌ها را ندارد. عباس عراقچی این خبر را تکذیب کرد، ولی به نظر می‌رسد معامله گران بازار به اطمینان بیشتری نیاز داشتند. در شرایط کنونی به نظر می‌رسد تا مشخص شدن نتایج مذاکرات، بازار بر اساس اخبار در دامنه ۲۳ هزار و ۸۰۰ تا ۲۴ هزار و ۶۰۰ تومان نوسان کند و معامله گران پله پله در مورد خرید و فروش‌های خود تصمیم بگیرند.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر