|
کدخبر: 158683

دو سناریو برای بازار دلار

امروز گروهی اعتقاد دارند قیمت ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان برای دلار جریان ساز است. اگر قیمت دلار از این سقف عبور کند در کانال ۲۵ تثبیت می شود.

اقتصاد دو سناریو برای بازار دلار

امروز به احتمال زیاد،‌ معاملات بازار دلار با افزایش قیمت کلید خواهد خورد. به گفته برخی فعالان،‌ یک شنبه شب خبر رد آغاز مذاکره با آمریکا بدون برداشته شدن تحریم ها به بازار مخابره شد؛ به گزارش خبرگزاری فارس، یک منبع آگاه ایرانی به شبکه خبری العالم گفت: «موضوع "گام در مقابل گام" برای آغاز مذاکره با واشنگتن از سوی مقام‌های ارشد ایران رد شده و تا زمانی که تحریم‌ها علیه ایران برداشته نشود هیچگونه مذاکره‌ای با واشنگتن انجام نخواهد شد.

این خبر ذهنیت بازیگران ارزی را افزایشی تر کرد. نشانه این موضوع را می توان در رفتار پشت خطی بازیگران بازار دلار مشاهده کرد. دیشب قیمت دلار تا نزدیکی محدوده ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومانی بالا رفت. این در حالی بود که ظهر یک شنبه تا محدوده قیمتی ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومانی عقب نشینی کرده بود.

دو سناریو برای قیمت دلار روز دوشنبه

دو نگاه متفاوت در مورد نوسانات قیمتی دلار در روز دوشنبه وجود دارد. گروهی اعتقاد دارند،‌ دلار در ابتدای روز افزایش پیدا خواهد کرد،‌ ولی با برخورد به سطح ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومانی در فاز نزولی قرار خواهد گرفت و به سوی محدوده ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومانی عقب گرد خواهد کرد.

در مقابل،‌ دسته دیگری باور دارند،‌ افزایش ابتدای روز منجر به سودگیری معامله گران نخواهد شد و اسکناس آمریکایی خود را بالای مرز ۲۵ هزار تومانی تثبیت خواهد کرد. گروه دوم باور دارند،‌روند افزایشی تازه ای در بازار آغاز شده است.

مسلما تغییرات قیمتی درهم هم نقش مهمی در رفتار بازیگران بازار دلار خواهد داشت. برگشت درهم به بالای محدوده ۶ هزار و ۹۰۰تومانی انگیزه بخش خریداران بازار خواهد بود.

در کنار این،‌ گفته می شود که نزول بهای طلای جهانی هم می تواند منجر به رشد قیمت دلار شود. افراد زیادی در روز گذشته به امید افزایش بهای طلای جهانی،‌اقدام به خرید سکه کرده اند. آن ها سعی خواهند در صورت نزول اونس طلا،‌ با خرید دلار از دارایی خود حفاظت کنند.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها