|
کدخبر: 158168

۱۰ پیش بینی درباره آینده قیمت دلار، طلا و بورس

در هفته اخیر بازدهی همه بازارها منفی بود و در این میان طلا پیشتاز همه بازارها بیشترین بازدهی منفی را ثبت کرد. اما در ادامه برای بازارها چه روندی پیش‌بینی می‌شود؟

سهراب اشرفی، کارشناس بازار ارز: روز پنجشنبه که مشخص شد اقدامات سه کشور در آژانس به نتیجه نرسیده، قیمت دلار همان روز قدری کاهشی شد و حتی برای ساعاتی وارد کانال ۲۴ هزار تومانی شد. احتمالا این تاثیر در ابتدای بازار این هفته نیز ادامه یابد.

ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلای تهران: پیش‌بینی می‌شود در روزهای پایان سال قیمت دلار اندکی نوسان افزایشی داشته باشد که قیمت طلا را هم اندکی گران می‌کند.

میترا تاتاری، کارشناس بازارهالی مالی: با توجه به کاهش سطح انتظارات تورمی به نظر می‌رسد در مقاطعی حتی دلار تا ۲۲۴۰۰ تومان و سکه تا ۸٫۵ میلیون تومان ارزان شود اما این کاهش قیمت پایدار نخواهد بود.

پیمان حدادی، کارشناس بازار سهام: به نظرم دو هفته آخر معاملات امسال روند شاخص کل مثبت است. زیرا تامین مالی دولت از سمت عرضه اوراق بدهی انجام شده و شدت فروش این اوراق در هفته بعد کاهش پیدا می‌کند و این موضوع باعث افزایش حجم معاملات می‌شود. از طرفی نیز با ورود صندوق‌های با درآمد ثابت به خرید سهام پول به بازار سهام تزریق می‌شود و قیمت سهم‌ها نیز به منطقه جذابی رسیده است.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه: شاخص کل بازار سهام به سمت کف قبلی خود و حمایت یک میلیون و ۱۳۰ هزار واحد حرکت می‌کند و آن محدوده مهم‌ترین حمایت بازار سهام محسوب می‌شود و روند بورس فردا نیز نزولی و فرسایشی می‌دانم.

مهدی سماواتی، کارشناس بازار سهام: با توجه به شرایط فعلی بازار سهام احتمالا بهار خوبی در انتظار سهامداران باشد.

محمد مهدی عشریه، کارشناس بازار سهام: تا زمانی که تصمیمات شبانه برای بورس گرفته می‌شود و بازار سهام بازاری آزاد نیست وضعیت فرسایشی بورس ادامه دارد.

حمیدرضا فرهادی، کارشناس بازار سهام: بازار سهام در شرایط خوبی قرار ندارد و حجم و ارزش معاملات نیز به شدت کاهش پیدا کرده و فعلا چشم‌انداز بازار سهام در کوتاه‌مدت و میان‌مدت نزولی است.

سعید ابراهیمی، کارشناس بازار سهام: بازیگر اصلی بازار اعتماد مردم را از بین برده است. بازیگران بزرگ باید وارد بازار شوند و از بازار حمایت کنند. اگر دولت از بازار حمایت کند ممکن است اعتماد به بازار برگردد و پول‌های راکد وارد بازار شود. نتیجه این عمل کاهش ریسک موجود در فضای بازار می‌شود و روند بازار را متعادل می‌کند.

محمد مهدی ناسوتی فرد، کارشناس بازار سرمایه: مصوبات اخیر سازمان به معنی دخالت در روند بازار نیست، از طرف دیگر با توجه رشد نرخ بهره و ارز همچنین قیمت‌های ارزنده سهام باید گفت که بورس در شرایط ایده آلی برای سرمایه گذاری قرار دارد.

منبع: رصد بورس

ارسال نظر