|
کدخبر: 148861

افت دلار در پی شهادت این زن

با شهادت جنت یلن و نزدیک شدن به پایان ریاست دونالد ترامپ، شاخص دلار روند کاهشی پیدا کرد و این موجب افزایش قیمت طلا و نفت در بازارهای جهانی شد.

اقتصاد افت دلار در پی شهادت این زن

معاملات طلا "به طور مشخص" به واسطه کاهش ارزش شاخص دلار امریکا، با روند افزایشی رو به رو شد. شاخص دلار با کاهش بیش ۰.۲۸ درصدی به ۹۰.۴۹ واحد رسید که این باعث سردرگمی سرمایه‌گذاران در این بازار شده است.

 جنت یلن شهادت داد؛ دلار افت کرد

بر اساس گزارش مارکت واچ، در حالی که جنت یلن، رئیس‌جمهوری منتخب جو بایدن برای وزیر خزانه داری، روز سه شنبه شهادت داد که ایالات متحده در صورت هماهنگی با سایر اقتصادهای جهان می‌تواند نرخ مالیات شرکتی بالاتری را بپردازد.

همچنین او از بسته‌های محرک ۱.۹ تریلیون دلاری بایدن دفاع کرد و گفت: این لایحه به خانواده‌ها و مشاغل دشوار کمک می‌کند و بیشترین جلوگیری از ضربه را به اقتصاد ایالات متحده می‌زند. این اقدام شامل دور دیگری از بررسی‌ها و افزایش مزایای بیکاری، بودجه برای دانشگاه‌ها و ایجاد یک برنامه واکسن در سراسر کشور است.

آینده صعودی برای طلا

جف رایت، معاون اجرایی شرکت سرمایه‌گذاری طلا گفت: « جنت از تجربه خود با فدرال رزرو می‌گوید، او از ایجاد یک دلار قوی ایالات متحده صحبت می‌کند اما سپس اقداماتی را انجام می‌دهد که منجر به دلار بسیار ضعیف تر می‌شود، بنابراین در این ایام پیش‌بینی می‌شود طلا روند افزایشی را پیش رو داشته باشد.» هر اونس طلای تحویل فوریه با افزایش ۱۰.۳۰ دلار یا ۰.۶ درصدی به ۱۸۵۱ دلار رسید. این افزایش بخشی از خسارت ۱.۲ درصدی که در روز جمعه متحمل شد جبران کرد.

دوراهی بازار طلا

بر اساس گزارش کیتکو، با آماده شدن جو بایدن، برای رئیس‌جمهوری منتخب، بازار طلا بار دیگر درگیر یک جنگ بین انتظارات برای بهبود اقتصاد و افزایش فشارهای تورمی است.

بازار طلا از ۱۸۰۰ دلار حمایت چشمگیری داشته اما تحلیلگران خاطرنشان می‌کنند که این فلز گرانبها در تلاش برای پیدا کردن حرکت جدید است. زیرا قیمت‌ها در زیر مقاومت اولیه ۱۸۵۰ دلار در هر اونس باقی مانده‌اند.

درحال‌حاضر قیمت هر اونس طلای نقدی ۱۸۳۹ دلار معامله شد که نسبت به ۳۰ روز گذشته حدود ۴۱ دلار کاهش یا ۲.۲۲ درصد کاهش داشته اما نسبت به یک سال گذشته ۲۸۲ دلار یا ۱۸ درصد افزایش پیدا کرده است. بیشترین قیمتی که بازار در روز جاری تجربه کرده ۱۸۴۵ دلار بوده است.سایت اینوستینگ امروز از خرید طلا به سرمایه‌گذاران پیشنهاد کرده است.

افزایش قیمت نفت

معاملات نفت در روز سه شنبه بالاتر رفت، در حالی که قیمت کالاها با ضعف دلار امریکا افزایش یافت. انتظار اقدامات محرک اقتصادی بیشتر منجر به افزایش تقاضای نفت خام می‌شود و این افزایش تقاضا نیز از قیمت‌ها پشتیبانی می‌کند. نفت خام فدرال وست تگزاس اینترمدیت، با ۶۲ سنت افزایش یا ۱.۲ درصد رشد به ۵۲.۹۸ دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام برنت نیز با افزایش بیش از یک دلار یا حدود ۲ درصد به بشکه‌ای ۵۵ دلار و ۸۱ سنت رسید.

آینده تاریک برای بیت کوین

بیت‌کوین نیز با افزایش ۰.۴۴ درصدی نسبت به ۲۴ ساعت گذشته به قیمت ۳۶ هزار و ۴۲۲ دلار رسید. بیت کوین با قیمت ۳۶ هزار و ۲۷۶ دلار بازار روز گذشته را آغاز کرد.در واقع در روز گذشته گرچه بازار صعود کرد اما این صعود بسیار ناچیز بود.به نظر برخی از تحلیلگران بازار بیت‌کوین یک حباب بزرگ دارد که با ازبین رفتن آن دوباره سقوط قیمت‌ها را درآیده شاهد خواهیم بود.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر