|
کدخبر: 130764

پیش بینی قیمت دلار در بازار امروز (۹۹/۰۸/۰۶)

دیروز دلار هزار تومان دیگر از ارزش خود را از دست داد و به ۲۸ هزار و ۱۰۰ تومان رسید. اما قیمت دلار امروز چه تغییری می‌کند؟ آیا روند امروز دلار کاهشی است؟

اقتصاد پیش بینی قیمت دلار در بازار امروز (۹۹/۰۸/۰۶)

اسکناس آمریکایی نه تنها از مرز ۳۰ هزار تومانی عقب نشینی کرد که دیروز برای ساعتی به انتهای کانال ۲۷ هزار تومانی رفت. به گفته برخی تحلیلگران، دلار پس از یک «پولبک» راه نزولی را در پیش گرفته است. پولبک در عالم معامله گران به بوسه خداحافظی هم معروف است؛ یعنی جایی که بازار پس از یک ریزش شدید، صعود موقتی را تجربه می‌کند و پس از آن باز هم ریزشی می‌شود.

در چنین دیدگاهی، بازار در انتهای هفته گذشته با نزدیک شدن به مرز ۳۰ هزار تومانی، با افزایش قیمت‌ها خداحافظی کرد و وارد فاز نزولی شد. البته عده زیادی از معامله گران هم با این دیدگاه موافق نیستند. از نگاه آنها، بازار در صورتی که وارد کانال ۲۷ هزار تومانی شود، با افزایش خریدها مواجه خواهد شد. به گفته آنها روز دوشنبه هم بازار لحظات زیادی در کانال ۲۷ هزار تومانی نماند و افزایشی‌های بازار توانستند کانال ۲۸ هزار تومانی را حفظ کنند. از نگاه آنها، حفظ کانال ۲۸ هزار تومانی به معنای آن است که بازار در مسیر نزولی قرار نگرفته و تنها در حال اصلاح قیمت است.

اگر این نگاه صحت داشته باشد، می‌توان چنین تفسیری را مطرح کرد که معامله گران در فضای خبری انتخابات به دنبال یک کف گیری مجدد از بازار هستند. در واقع زمانی که این دسته از معامله گران دیدند، نمی توانند دلار را بار دیگر به بالای ۳۰ هزار تومان ببرند، تصمیم گرفتند با افزایش جو فروش زمینه ورود این ارز به نرخ‌های پایین تر را فراهم کنند. هدف آنها خرید دوباره در قیمت‌های پایین‌تر و کسب سود از این نوسان گیری است.

 به نظر می‌رسد افراد بیشتری تمایل پیداکرده‌اند قبل از انتخابات آمریکا، دلار خود را تا جایی که امکان دارد در نزدیکی مرز ۳۰ هزار تومان به فروش برسانند. اگر قیمت‌ها به سطوح یادشده نروند و در وضعیت نظرسنجی‌های انتخاباتی آمریکا همم تغییر معناداری رخ ندهد، مال داران دلار در نرخ‌های پایین‌تر هم احتمالاً بخشی از دارایی‌های خود را خواهند فروخت و در انتظار نتیجه انتخابات آمریکا خواهند ماند.

همچنین دنیای اقتصاد نوشت: برنده یک هفته آتی بازارها، معامله‌گرانی خواهند بود که موج قوی‌تر خبری در بازار ایجاد کنند یا در واقعیت، اتفاقاتی در انتخابات آمریکا رخ دهد که پیروز میدان انتخابات بیش از گذشته مشخص‌تر شود. در شرایط کنونی معامله‌گران باور دارند که حضور بایدن در کاخ سفید منجر به افزایش فروش‌های ارزی در بازار خواهد شد. این در حالی است که برد ترامپ از نگاه آنها منجر به افزایش قیمت دلار می‌شود. گروه اول باور دارند که با برد بایدن، فشارها بر ایران کاهش خواهد یافت و حداقل فروش نفت برای کشور با راحتی بیشتری صورت خواهد گرفت.

البته برخی هم باور دارند که بایدن به برجام بازخواهد گشت و این مساله انتظارات مثبتی را میان برخی معامله‌گران ایجاد کرده است. گروه دوم اعتقاد دارند با ماندن ترامپ در کاخ سفید تاکتیک فشار حداکثری ادامه خواهد یافت و این مساله دسترسی ایران به منابع ارزی خود را دشوارتر خواهد کرد.

با این حال سناریوهای پیچیده‌تری هم وجود دارد؛ به‌عنوان مثال عده‌ای باور دارند، ممکن است حتی با وجود برد ترامپ هم دلار دیگر به بالای ۳۰ هزار تومان بازنگردد. این گروه بر این موضوع تاکید دارند که ارزش واقعی دلار حدود ۲۲ هزار تومان است و در نتیجه نرخ‌های بالاتر را حبابی می‌دانند. در ضلع مخالف عده‌ای عنوان می‌کنند، برد بایدن هم نمی‌تواند زمینه‌ساز افت قابل‌توجه دلار شود. از نگاه این گروه بازار تا حدی اثرات برد بایدن را پیشخور کرده است.

 

منبع: اقتصاد نیوز
  • ر ارسالی در

    پدر ملتو با این گرونیا در آوردین..بازم م یخواهین ماشینای زپرتیتونو گرون کنید...مر دم ایران احمقی بیش نیستن ک متوجه این همه گرونی نیستنو همچنان میخرند

ارسال نظر