|
کدخبر: 121121

خبر خوش همتی به بدهکاران حوزه تولید

رئیس کل بانک مرکزی، گفت: قرار بر این شده که برای اینکه مردم باز هم بتوانند از این فرصت قانونی استفاده کنند، نامه‌ای را با نمایندگان مجلس به مجمع تشخیص مصلحت ارسال کنیم تا بدهکاران بخش تولید بتوانند بر مبنای استفاده از این قانون، بدهی خود را تسویه کنند.

اقتصاد خبر خوش همتی به بدهکاران حوزه تولید

عبدالناصر همتی در حاشیه کمیسیون اقتصادی با اشاره به اجرای قانون تسهیل تسویه بدهکاران تولیدی اظهارکرد: سال گذشته قانون تسهیل تسویه بدهکاران تولیدی در مجلس تصویب و در مجمع تشخیص مصلحت هم این قانون با چند اصلاحیه مصوب و ابلاغ شد اما اجرای آن همزمان با شیوع ویروس کرونا بود.

وی ادامه داد: به همین دلیل نه مشتریان توانستند به بانک‌ها مراجعه کنند و نه بانک‌ها آمادگی لازم را برای اجرای این قانون داشتند، بنابراین مهلت اجرای این قانون تا شهریور ماه تمدید شد.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: تاکنون ۱۱ هزار مورد درخواست استفاده از این فرصت قانونی به بانک‌ها داده شده که گویا ۲۰۰۰ مورد آن شامل استفاده از این قانون نمی‌شوند و ۹۰۰۰ میلیارد تومان به ارزش ۴۵۰۰ میلیارد تومان شامل استفاده از قانون تسهیل تسویه بدهکاران خواهد شد.

همتی تاکید کرد: قرار بر این شده که برای اینکه مردم باز هم بتوانند از این فرصت قانونی استفاده کنند، نامه‌ای را با نمایندگان مجلس به مجمع تشخیص مصلحت ارسال کنیم تا بدهکاران بخش تولید بتوانند بر مبنای استفاده از این قانون، بدهی خود را تسویه کنند.

وی بیان کرد: نمی‌خواهیم از مردم بهره مرکب بگیریم و امیدواریم همه تولیدکنندگان فرصت استفاده از این تسهیلات قانونی را داشته باشند.

منبع: ایلنا

ارسال نظر