|
کدخبر: 107895

افزایش مبلغ وام ازدواج در دستور کار مجلس

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به شرایط وخیم اقتصادی کشور و ضرورت رسیدگی به مسئله ازدواج جوانان در این شرایط سخت، وام ازدواج باید ۲۰۰ میلیون تومان شود.

اقتصاد افزایش مبلغ وام ازدواج در دستور کار مجلس

حجت‌الاسلام محمد باقری بنابی در این خصوص، اظهار داشت: در مجلس نهم میزان وام ازدواج را از ۳ میلیون تومان به ۱۵ میلیون تومان افزایش دادیم و مجلس یازدهم در نظر دارد با تأمین منابع، میزان وام ازدواج را از ۵۰ میلیون به ۱۵۰ یا ۲۰۰ میلیون تومان افزایش دهد.

وی به افزایش نگران‌کننده آمار طلاق در جامعه اشاره کرد و اظهارکرد: تبعات اجتماعی طلاق از بمب اتم خطرناک تر است، از این رو کلیه نهادهای متولی باید بحث آموزش را جدی بگیرند و در جلسات گزارش‌های خود را به طور مستند ارائه دهند.

باقری بنابی یادآوری کرد: مجلس شورای اسلامی با حساسیت و جدیت تمام پیگیر افزایش وام ازدواج است تا در کنار تأمین نیازهای ضروری جوانان، به اشتغال آنها نیز کمک کند.

وی با انتقاد از افزایش بی‌رویه مهریه‌ها در جامعه، گفت: متأسفانه سکه‌های طلا با حجم بالا جایگزین مهریه‌های ساده در سال‌های قبل شده است و این باعث افزایش آمار طلاق در جامعه شده و قوه قضاییه نیز تا حدودی به بحث مهریه‌های ورود کرده است تا آن را جمع و جور کند.

باقری بنابی اضافه کرد: ازدواج زوج‌های جوانی که با مهریه‌های کمتری زندگی خود را آغاز کرده‌اند پایدارتر بوده و مسئولان با الگو قرار دادن این جوانان در جامعه باید چنین زوج هایی را تشویق کنند تا موجب تشویق سایر جوانان و خانواده‌ها شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها