|
کدخبر: 172868

مردم بی خیال خرید این نوع برنج شدند!

دبیر انجمن واردکنندگان برنج گفت: بنابر آمار سال گذشته، میزان واردات برنج به دلیل افت تقاضا ۵۰ درصد کاهش یافته است.

اصناف مردم بی خیال خرید این نوع برنج شدند!

مسیح کشاورز دبیر انجمن واردکنندگان برنج از کاهش ۵۰ درصدی واردات برنج خبر داد و گفت: بنابر آمار سال گذشته واردات برنج ناشی از افت تقاضا ۵۰ درصد کاهش یافت.

وی با اشاره به اینکه تقاضایی برای خرید برنج با نرخ ۲۶ هزار تومان در بازار وجود ندارد، افزود: برای حمایت از اقشار آسیب پذیر، برنج با نرخ کمتر از ۲۰ هزار تومان باید وارد شود چرا که عرضه برنج خارجی با نرخ ۲۶ هزار تومان اختلاف معناداری با برنج ایرانی پرمحصول ندارد، لذا افرادی که توان خرید داشته باشند به سراغ برنج ایرانی می روند، در غیر این صورت برنج خارجی را از سبد خانوار حذف می کنند.

کشاورز با بیان اینکه قیمت برنج خارجی و ایرانی تابعی از یکدیگر هستند، گفت: برنج دومین محصول استراتژیک پس از گندم محسوب می شود، از این رو مسئولان باید تدابیری برای کاهش قیمت برنج ایرانی بکار گیرند چرا که برنج خارجی و ایرانی تابعی از یکدیگر هستند به طوریکه با افزایش قیمت برنج خارجی، برنج ایرانی هم بالا می رود، اما متاسفانه مسئولان وزارت جهاد، وزارت صمت و سازمان استاندارد توجهی به پیشنهادات بخش خصوصی نداشتند.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج با بیان اینکه گمرک آماری از واردات برنج در فروردین و اردیبهشت اعلام نکرده است، گفت: علی رغم کاهش ارز به کانال ۲۱ تا ۲۲ هزار تومان، اما نسبت به زمانیکه ارز ۴۲۰۰ تومان بود، اختلاف چشمگیر است، در نهایت این موضوع موجب شده تا تقاضایی برای برنج خارجی در بازار وجود نداشته باشد.

کشاورز ادامه داد: آمریکا به طور غیرمستقیم دارو و غذا را تحریم کرده است که این موضوع ظلم آشکار به مردم است‌.

به گفته وی، با کاهش ارز نیما ، قیمت تمام شده برنج خارجی کاهش یافته است چرا که هم اکنون تقاضا برای خرید برنج خارجی کاهش یافته است و اگر کسی توان خرید با این نرخ را داشته باشد ، برنج ایرانی خریداری می کند.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج قیمت هر کیلو برنج هندی در فروش عمده را ۲۲ هزار تومان و برنج پاکستانی ۲۵ هزار تومان اعلام کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • بی نام ارسالی در

    بی عرضه بودن خودتونو عادت دارید گردن این و اون بندازید دیگه برنج ایرانی از ق یم ت و ایران کشت میشده نکنه نشاش از خارج نیوم ده پول از فروش نفت زیر دستتون بوده با مس اعدبودن همه چیز وارد کردید از جائی برنج تخم مرغ بی مزه تا.....خجالت بکشید مردم د یگه دروغاتونو باور ندارن

  • ناشناس ارسالی در

    الا برکت الله

ارسال نظر