|
کدخبر: 166442

سیگار از این تاریخ گران می شود + جزییات

رئیس انجمن تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی اظهار داشت: افزایش قیمت در برندهای مختلف متفاوت است و احتمالا بین ۱۰ تا ۳۰ درصد افزایش قیمت رخ دهد. احتمالا شرکت‌ها از اردیبهشت ماه نرخ‌های خود را افزایش دهند.

اصناف سیگار از این تاریخ گران می شود + جزییات

محمدرضا تاجدار در مورد افزایش قیمت سیگار اظهار کرد: بر اساس قانون بودجه که اسفند ماه سال گذشته مصوب شد علاوه بر ماده ۷۳ قانون برنامه و مالیات بر ارزش افزوده، در بودجه سال ۱۴۰۰ یک مالیات نخی هم مصوب شده که برای هر کارتن بین ۲۵۰ هزار تومان تا ۵۰۰ هزار تومان برای برندهای داخلی و بین المللی مالیات جدید تعیین شده است.

وی با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان برندهای ایرانی بیشتر از این مالیات متضرر می‌شوند، گفت: قرار است که این مالیات از ابتدای سال ۱۴۰۰ اجرایی شود. که تقریبا برای هر پاکت، هزار تومان میزان افزایش قیمت حاصل از مالیات نخی است. تولیدکنندگان برندهای داخلی که قیمت‌های پایه کمتری دارند، فشار بیشتری از مالیات نخی می‌بینند بنابراین سیگارهای تولید داخل بیش از برندهای خارجی از این افزایش قیمت متضرر می‌شوند. هر شرکت بر اساس نوع هزینه‌های تحمیلی و قیمت پایه و با هماهنگی مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور نرخ جدید خود را اعلام می‌کند.

تاجدار با اشاره به دلایل افزایش قیمت سیگار تصریح کرد: امسال ۳۰ تا ۴۰ درصد میزان حقوق و دستمزد افزایش یافته، حامل‌های انرژی به شدت گران شده‌اند، همچنین حمل و نقل نیز افزایش قیمت داشته و به طور کلی همه حوزه‌های خدمات گران شده‌‌اند. همه این هزینه‌ها تجمیع می‌شود و شرکت‌ها بر اساس قیمت پایه خود در سال ۱۴۰۰ افزایش قیمت خواهند داشت.

وی افزود: البته تا امروز فقط یک شرکت این افزایش قیمت را اعمال کرده است. بقیه شرکت‌ها هنوز به صورت رسمی افزایش قیمتی نداشته‌اند و به قیمت سال گذشته محصولات خود را می‌فروشند.

تاجدار با اشاره به افزایش تقاضای سیگار بین عمده‌فروشان بیان کرد: سیستم توزیع عمده نیز با توجه به همه اتفاقاتی که رخ داده، می‌داند که واحدهای تولیدی در آینده نزدیک افزایش قیمت می‌دهند لذا تقاضا از طرف توزیع‌کنندگان افزایش پیدا کرده است. البته این افزایش تقاضا به صورت کاذب و به امید افزایش قیمت و سود بیشتر است. طبیعتا در چنین شرایطی در بازار تلاطم ایجاد می‌شود.

رئیس انجمن تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی همچنین اضافه کرد: افزایش قیمت در برندهای مختلف متفاوت است و احتمالا بین ۱۰ تا ۳۰ درصد افزایش قیمت رخ دهد. احتمالا شرکت‌ها از اردیبهشت ماه نرخ‌های خود را افزایش دهند.

منبع: ایلنا
  • ناشناس ارسالی در

    ما کارگر چه کنیم لعنت به شما

ارسال نظر