|
کدخبر: 100875

میزان تولید گوشت قرمز در فروردین ۹۹ + جزییات

مرکز آمار کشور اعلام کرد: فروردین امسال در مجموع ۲۱ هزار و ۹۰۰ تن گوشت قرمز از ذبح انواع دام در کشتارگاه‌های رسمی کشور تولید شده که سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر دام‌ها است.

اصناف میزان تولید گوشت قرمز در فروردین ۹۹ + جزییات

مرکز آمار نتایج آمارگیری کشتار دام کشتارگاه‌های رسمی کشور در نخستین ماه سال ۹۹ را منتشر کرد. براساس این گزارش ۱۲ هزار و ۱۰۰ تن گوشت گاو و گوساله تولید شده است و می‌توان گفت که ۵۵.۴ درصد از کل گوشت قرمز تولید شده مربوط به ذبح گاو و گوساله است.

همچنین گوشت گوسفند و بره با هفت هزار و ۹۰۰ تن، بز و بزغاله با یک هزار و ۴۲۰ تن و سایر انواع دام با ٤٢١ تن، به‌ترتیب ٣٦.٢ درصد، ٦.٥ درصد و ١.٩ درصد از کل وزن گوشت قرمز تولید شده را به خود اختصاص داده‌اند.

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های کشور در فروردین ١٣٩٩ با عملکرد ماه مشابه سال ۱۳۹٨ نشان‌دهنده افزایش ٢ درصدی مقدار تولید گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور است.

تغییرات مقدار تولید گوشت نسبت به ماه مشابه سال قبل برای گوسفند و بره چهار درصد کاهش، برای بز و بزغاله ١٥ درصد افزایش، برای گاو و گوساله پنج درصد افزایش، و برای شتر و بچه‌شتر ١٣ درصد کاهش داشته و برای گاومیش و بچه‌گاومیش تقریباً بدون تغییر بوده است.

 

ارسال نظر