|
کدخبر: 189370

آغاز واکسیناسیون فرهنگیان و خبرنگاران از امروز+جزئیات

مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش از آغاز رسمی واکسیناسیون فرهنگیان از امروز خبر داد و اعلام کرد تا قبل از اول مهر، مرحله دوم واکسیناسیون فرهنگیان پایان می‌پذیرد. واکسیناسیون گسترده خبرنگاران هم از امروز در سراسر کشور آغاز می‌شود.

آموزشی آغاز واکسیناسیون فرهنگیان و خبرنگاران از امروز+جزئیات

محمد محسن‌بیگی مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه به صورت نمادین واکسیناسیون فرهنگیان از روز عید سعید غدیر (پنجشنبه) آغاز شد، اظهار کرد: این طرح به طور رسمی در سراسر کشور و در تمام پایگاه‌ها از امروز (۹ مرداد) آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه دور اول واکسیناسیون فرهنگیان تا ۲۵ مرداد ادامه دارد، گفت: حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از فرهنگیان در بخش دولتی و غیردولتی هستند که با نوبت‌بندی که در شهرستان‌ها و مناطق انجام می‌شود به پایگاه‌های معرفی شده، مراجعه کرده و واکسن‌شان را دریافت می‌کنند.

تکلیف فرهنگیانی که قبلا واکسن زدند

محسن‌بیگی اضافه کرد: در شهرهایی که ظرفیت پایگاه‌های فعلی وزارت بهداشت جواب ندهد و کمبود داشته باشند، بر اساس نسبت جمعیتی که دارند، پایگاه‌های جدید اضافه می‌کنند که پایگاه‌های جدید مخصوص واکسیناسیون فرهنگیان است و بعد از پایان واکسیناسیون، جمع می‌شود.

وی با بیان اینکه تعدادی از فرهنگیان ممکن است نوبت اول واکسیناسیون را به شکل دیگری در گروه‌های دیگر انجام داده یا دو نوبت را تزریق کرده باشند، گفـت: در این حالت، این گروه از فرهنگیان نیازی به مراجعه مجدد ندارند و در همان چرخه گذشته خودشان، دوره‌شان را تکمیل می‌کنند.

فرهنگیان مشمولان واکسیناسیون چه کسانی هستند؟

محسن بیگی در پاسخ به این پرسش که آیا تمام فرهنگیان بخش دولتی و غیردولتی تحت پوشش واکسیناسیون هستند، اظهار کرد: حدود ۹۳۰ هزار فرهنگی در بخش دولتی و ۲۲۰ هزار نفر نیز در بخش غیردولتی هستند که همه تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی افزود: اگر قرار باشد گروه‌های دیگری نیز تا اول مهر اضافه شوند مثل نیروهای جدیدالاستخدام، سربازمعلمان جدید، دانشجومعلمان جدید، آن دسته از رانندگانی که قرارداد سرویس مدارس‌شان مشخص می‌شود و مربیان مهدکودک در صورت ساماندهی مهدکودک‌ها، به صورت لیست تکمیلی در فرصت‌های بعدی اضافه می‌شوند.

۲ هفته قبل از بازگشایی مدارس، واکسیناسیون مرحله دوم تمام می‌شود

مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دوز دوم واکسن در شهریور امسال تزریق می‌شود، افزود: معمولا ۴ هفته باید بین دُز اول و دُز دوم فاصله باشد و دُز دوم تا نیمه شهریور تمام می‌شود یعنی دو هفته قبل از بازگشایی مدارس، واکسیناسیون مرحله دوم تمام می‌شود.

وی اضافه کرد: ممکن است بعضی از افراد شرایط تزریق را نداشته باشند مثلا دوره بیماری‌شان باشد زیرا کسانی که در دوره بیماری هستند، نمی‌توانند واکسن تزریق کنند و چند هفته‌ای باید صبر کنند که البته تعداد جامانده‌ها زیاد نیست.

شروع واکسیناسیون ۳۲ هزار خبرنگار

روابط عمومی وزارت بهداشت نیز اعلام کرد: واکسیناسیون خبرنگاران از امروز بر اساس فهرست ارسالیِ معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شود.

 در طرح تزریق واکسن کرونا به خبرنگاران، ۳۲ هزار خبرنگار سراسر کشور واکسینه خواهند شد. البته طبق گفته مسئولان وزارت بهداشت، در این مرحله تنها افرادی که کارت خبرنگاری دارند و کار میدانی انجام می‌دهند، واکسینه می‌شوند و کارکنان تحریریه‌های روزنامه‌ها و هفته‌نامه‌ها فعلا در لیست نیستند و واکسن دریافت نخواهند کرد.

منبع: فارس

ارسال نظر