|
کدخبر: 90930

پیش‌بینی تولید ۱۴میلیون تن گندم

مجری طرح گندم از افزایش ۵۰ درصدی قیمت خرید تضمینی این محصول خبر داد و گفت: قیمت تضمینی گندم به کشاورزان اعلام شد و از کشاورزان با رشد ۵۰ درصدی نسبت به سال قبل خریداری می‌شود.

گسترش‌نیوز: اسماعیل اسفندیارپور در رابطه با خرید تضمینی گندم گفت: روز گذشته قیمت تضمینی گندم اعلام شد و قیمت برای هر کیلو گندم معمولی نان ۲۵۰۰ تومان است که سال گذشته به قیمت ۱۷۰۰ تومان از کشاورزان خریداری شد.

مجری طرح گندم از افزایش ۵۰ درصدی قیمت خرید تضمینی این محصول خبر داد و گفت: قیمت تضمینی گندم به کشاورزان اعلام شد و ازکشاورزان با رشد ۵۰ درصدی نسبت به سال قبل خریداری می‌شود.

وی ادامه داد: با توجهبه بارندگی ها، امسال سال خوبی برای تولید است و براساس براورد اولیه ما امسال از حدود ۱۴ میلیون تن گندم تولیدی حدود ۱۰.۵ میلیون تن خرید تضمینی گندم خواهیم داشت. البته براورد‌ها ادامه دارد و ممکن است رقم افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه امسال لطف خدا شامل حال ما شده و باران خوبی در کشور داشتیم، اما زمینه برای بیماری گندم نیز فراهم شده است گفت: تقاضای ویژه‌ای از کشاورزان دارم که با اقدامات خود کمک به افزایش تولید کنند که یکی از آن‌ها اقدامات مفید برای جلوگیری از افت و علف‌های هرز است و باید ۳ بار سم پاشی کنند.

اسفندیارپور با بیان اینکه امنیت غذایی از تولید گندم تامین می‌شود افزود: کشاورزان با رعایت نکات ایمنی دولت را همراهی کنند و ارگان‌های دیگر نیز مانند وزارت راه، پلیس راهور و وزارت بهداشت تقاضا دارم همکاری‌های لازم را برای برداشت سالم محصول داشته باشند.

وی بیان کرد: در کشور ۱۷ هزار دستگاه کمباین وجود دارد که ۱۳ هزار کمپاین بصورت مهاجر به سایر شهر‌ها می‌رود که در بحث ایمنی کشاورزان و حمل ونقل این کمباین‌ها نیازمند حمایت سایر دستگاه‌های اجرایی هستیم.

منبع: تسنیم

ارسال نظر