|
کدخبر: 88684

کالاهای وارداتی قرنطینه می‌شوند؟

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال رایزنی و هماهنگی با کشورهایی که مرزهای خود را بسته‌اند، هستیم تا ‌محل‌هایی برای قرنطینه کالا ایجاد کنیم و طبق پروتکل‌ها و استانداردهای بهداشتی، کالاها را پس از قرنطینه، وارد یا صادر کنیم.

گسترش‌نیوز: شهرام آدم‌نژاد، در تشریح آخرین تمهیدات وزارت راه و شهرسازی برای جلوگیری از شیوع کرونا در انواع مدل‌های حمل‌ونقل اظهارکرد: ‌وزارت راه و شهرسازی مأموریت‌ ضدعفونی، محلول‌پاشی و گندزدایی ناوگان مختلف هوایی، ریلی، جاده‌ای و دریایی را دارد که طبق پروتکل ابلاغیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، این کار انجام می‌شود.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: همچنین ضدعفونی و گندزدایی در پایانه‌های مختلف نظیر پایانه‌های مرزی، فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های راه‌آهن، پایانه‌ةای مسافری و بار و بنادر، طبق پروتکل ابلاغی وزارت بهداشت در حال انجام است.

وی با اشاره به اتخاذ تصمیماتی در ارتباط با کاهش مراجعات مردم به ادارات و سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: در این باره می‌توان به تمدید سه ماهه پروانه فعالیت شرکت‌های حمل‌ونقلی و کارگزاری‌ها اشاره کرد؛ همچنین امکان تمدید اینترنتی کارت هوشمند راننده‌ها، از این قبیل است.

پیشنهاد ایجاد محلی برای قرنطینه کالاهای صادراتی و وارداتی در مرزها

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در ارتباط با تأمین کالا تمهیداتی اندیشیده‌ایم، بدین ترتیب که در حال رایزنی و هماهنگی با کشورهایی که مرزهای خود را بسته‌اند، هستیم تا ‌محل‌هایی برای قرنطینه کالا ایجاد کنیم و طبق پروتکل‌ها و استانداردهای بهداشتی، کالاها را پس از قرنطینه، وارد یا صادر کنیم، اگر این اتفاق رخ دهد یکی از ‌مشکلات حمل کالا کاهش می‌یابد.

آدم‌نژاد بیان کرد: روند تخلیه بار در بنادر به صورت مناسب در حال انجام است و این کار طبق استانداردها در حال انجام است.

مراودات با طرف‌های خارجی طبق موازین و مدل‌های بهداشتی

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه در ‌وزارت راه و شهرسازی تمهیدات مختلفی برای جلوگیری از شیوع کرونا در حال انجام است، افزود: مذاکراتی با طرف‌های خارجی در حال انجام است تا بتوان این مراودات را با مدل‌های بهداشتی دقیق، ادامه دهیم.

غربالگری مسافر در پایانه‌ها/ حمل‌‌ونقل عمومی بهداشتی‌تر از حمل‌و‌نقل شخصی

وی با اشاره به غربالگری مسافر در انواع مدل‌های حمل‌ونقلی توسط کارشناسان وزارت بهداشت، بیان کرد: نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایانه‌ها، ایستگاه‌های راه‌آهن، فرودگاه و بنادر حضور دارند و طبق پروتکل‌های خود، غربالگری‌ها را انجام می‌دهند.

آدم‌نژاد تأکید کرد: به نظر می‌رسد که حمل‌ونقل عمومی خیلی بهتر از حمل‌ونقل شخصی از مسافر محافظت می‌کند و در ‌کنترل بیماری مؤثر است.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی افزود: در مکان‌های مختلف و مشخص توسط نمایندگان وزارت بهداشت، این غربالگری مسافر‌ انجام می‌شود، در حالی که در حمل‌ونقل شخصی این امکان وجود ندارد، بنابراین تأکید داریم مردم در ابتدا سفر نروند و اگر قصد سفر ضروری داشتند از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند، اما باز تأکید می‌کنیم که خودداری از سفر در اولویت است و تأکید ستاد مبارزه با کرونا نیز همین است.

آدم‌نژاد اظهار کرد: توصیه شده است که مردم از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند و این توصیه باید با تأکیدات بیشتر دنبال شود تا ‌در ایام‌ و تعطیلات پیش‌رو مردم در خانه بمانند.

در تأمین ماسک برای شرکت‌های حمل‌ونقل مشکل داریم/ در حال رایزنی هستیم

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی درباره تأمین ماسک و ژل ضدعفونی برای شرکت‌های حمل‌ونقلی و در اختیار مسافران قرار دادن آنها، ‌توضیح داد: در ارتباط با تأمین مواد ضدعفونی، مشکل‌مان تا اندازه‌ای حل شده است، اما در مورد تأمین ماسک مشکلاتی داریم که در حال انجام مکاتباتی هستیم تا ‌تأمین ماسک ‌برای شرکت‌های حمل‌ونقلی انجام شود.

تشخیص شیوه ورود کرونا به کشور ‌پیچیده و نیازمند بررسی‌‌ تخصصی است

وی درباره شیوه ورود بیماری کرونا به کشور بیان کرد: این موضوع در حیطه تخصص ما نیست و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی باید این موضوع را دنبال کند.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: بررسی چگونگی ورود ویروس کرونا به کشور بسیار پیچیده است و نیازمند بررسی‌های دقیق، تخصصی و کارشناسی است.

منبع: فارس

ارسال نظر