|
کدخبر: 87846

سیاست تشویقی برای واردات تجهیزات پزشکی

رئیس اتاق بازرگانی ایران در نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهوری از او خواسته که مقدمات اجرای یک سیاست تشویقی واردات تجهیزات مقابله و مهار کرونا را فراهم کند.

گسترش‌نیوز: اتاق بازرگانی که در روزهای گذشته با راه‌اندازی ستاد مبارزه با کرونا در دفاتر سراسر کشور به استقبال مبارزه با این ویروس رفته و از افزایش فعالیت واحدهای تولیدی برای تامین مواد ضدعفونی مورد نیاز مردم خبر داده بود، این بار به آمادگی برای واردات تجهیزات مورد نیاز کشور در مبارزه با کرونا پرداخته است.

هرچند بر اساس اعلام دولت، با فعالیت تمام وقت واحدهای تولیدی کشور، بخش قابل توجهی از نیاز داخل به مواد ضد عفونی و ماسک برطرف خواهد شد اما با توجه به نیاز فوری مردم برای دسترسی به این مواد، شاید واردات این محصولات نیز در دستور کار قرار بگیرد.

بر این اساس، غلام‌حسین شافعی - رئیس اتاق بازرگانی ایران - اعلام کرده که در کنار آمادگی بخش خصوصی برای استفاده از تمام امکانات موجود در تامین نیازهای مردم، برای واردات کالا نیز می‌تواند به دولت کمک کند.

در همین راستا، غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران با ارسال نامه‌ای به اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور، از او خواست زمینه تأمین و توزیع سریع ابزارهای مبارزه، تشخیص و مراقبت مبتلایان به ویروس کرونا از طریق واردات را فراهم آورد.

او در این نامه، پیشنهاد کرده است برای سرعت بخشیدن به تهیه این ابزارها، برای مدتی محدود، واردات آنها با سیاست‌های تشویقی، از جمله اجازه واردات بدون انتقال ارز مدنظر قرار بگیرد.

شافعی با تأکید بر لزوم تأمین سریع نیازهای پزشکی مرتبط با کرونا اعلام کرده است: تشکل‌های اتاق ایران آمادگی دارند در چنین شرایطی تمام امکانات خود را برای رفع نیاز هم‌میهنان به‌کارگیرند و به هر نحوی که مصلحت باشد، اقدامات موردنیاز را انجام دهند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر