|
کدخبر: 87239

کرونا چه تاثیری بر صادرات ایران دارد؟

دبیر اتاق مشترک ایران و عراق می‌گوید: هنوز زود است که بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که با شیوع بیماری کرونا آینده اقتصاد و صادرات چه می‌شود. اما آنچه قابل مشاهده به نظر می‌رسد این است که مرزهای کشورهای مختلف به روی کالاهای ایرانی بسته شده‌اند.

گسترش‌نیوز: از روز جمعه برخی از کشورها از جمله آذربایجان، افغانستان، کویت، پاکستان، ارمنستان مرزهای خود را برای تامین سلامت با ایران بسته‌اند و عراق نیز ورود و خروج اتباع ایرانی و عراقی را ممنوع کرده است.

در همین حال دبیر اتاق مشترک ایران و عراق در پاسخ به این پرسش که آیا با بستن مرزها در آینده با کمبود کالاهای وارداتی مواجه خواهیم شد یا خیر؟ گفت: با افزایش تقاضا خرید کالا توسط مردم احتمالا در تامین کالاها دچار مشکل شویم. یعنی با این رفتار مردم و این حجم از تقاضا به نظر می‌رسد که کالاهای داخلی متاثر شوند.

سید حمید حسینی افزود: هنوز زود است که بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که با شیوع بیماری کرونا آینده اقتصاد و صادرات چه می‌شود. اما آنچه قابل مشاهده به نظر می‌رسد این است که مرزهای کشورهای مختلف به روی کالاهای ایرانی بسته شده‌اند. امیدواریم دولتمردان با اقدامات بهداشتی یک تسکین خاطری درباره دریافت کالاهای ایرانی به کشورهای دیگر بدهند.

او در ادامه اظهارکرد: تا چندی پیش مشکلی در تامین گوشت کشور وجود نداشت اما با افزایش میزان تقاضا فیمت گوشت به شکل نابه‌سامانی گران شده است. برای پیشگیری از کرونا برخی در فضای مجازی از قرنطینه شهرهای مختلف صحبت می‌کنند که ما معتقدیم برای خروج از این وضعیت باید به مردم آرامش بدهیم.

منبع: تجارت‌نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها