|
کدخبر: 7927

ضوابط فروش بازی‌های خارجی در ایران

رئیس سندیکای برنامه‌های موبایلی ضوابط و قواعد فروش بازی‌های خارجی در ایران را توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری گسترش، سعید رسول‌اف در گفت‌وگو با «گسترش تجارت» در بیان وضعیت بازی‌های موبایلی اظهار کرد: در حوزه بازی به‌ویژه بازی‌های موبایلی می‌توان دید که رشد این حوزه به شدت سریع است و هم به واسطه مخاطبان گسترده خود و هم به دلیل حمایت‌های مناسب بخش دولتی، درآمدزایی و فروش این حوزه از درآمدهای سایر اپلیکیشن‌ها، پیشی گرفته است.

رسول‌اف ادامه داد: این مسیر سرآغاز رشد صنعت بازی در ایران به شمار می‌آید و چشم‌اندازی از پیشرفت را پیش‌روی بازی‌سازان بومی ترسیم می‌کند؛ به‌ویژه آنکه بازی‌های ایرانی در همین شرایط که در آغاز راه هستند نیز به بازار بین‌المللی راه یافته‌اند که این مساله، نشان از کیفیت بالا و رو به بهبود بازی‌های داخلی دارد.

وی با اشاره به حضور گسترده بازی‌سازان خارجی در بازارهای داخلی افزود: درحال‌حاضر ضوابط و قواعدی برای فروش بازی‌های خارجی در ایران پیش‌بینی شده تا هم بازی‌ساز بومی دچار چالش نشود و هم محتوای بازی مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس سندیکای برنامه‌های موبایلی اضافه کرد: در این مرحله، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای وارد عمل می‌شود و نظارت‌ را تا حدودی انجام می‌دهد، البته این در صورتی است که قرار باشد بازی با پرداخت هزینه در دسترس مخاطب قرار بگیرد. در زمینه بازی‌های رایگان، اوضاع کمی متفاوت است و کنترل‌های چندانی انجام نمی‌شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها