|
کدخبر: 72866

قیمت منطقی مرغ چقدر است؟

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران با بیان اینکه برخی واحدهای صنفی مرغ را به صورت قطعه بندی شده و یا بدون استخوان با قیمت‌های بالا عرضه می‌کنند، خواستار نظارت بیشتر بر کار این واحدها شد.

گسترش‌نیوز: حبیب اسدالله نژاد، نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور با بیان اینکه نرخ مرغ در چندماه اخیر دارای ثبات نسبی بوده است، گفت: در این بحث شاهد نوسانات جزئی بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ تومان بوده‌ایم و اتفاق خاصی رخ نداده است.

وی با اشاره به اینکه نرخ مرغ گرم درحال‌حاضر در بازار باید بین ۱۳ تا ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان باشد، ادامه داد: اگر نرخ بالاتر از این میزان باشد گران فروشی است برخی واحدهای صنفی برای دور زدن تعزیرات تغییراتی در شکل مرغ ایجاد می‌کنند و آن را به قیمت‌های بالا می‌فروشند بعنوان مثال این محصول را به صورت قطعه بندی شده یا بدون استخوان عرضه می‌کنند و نرخ فروش را تا ۲۰ هزارتومان افزایش می‌دهند که این قیمت‌ها از نظر ما منطقی نیست و دستگاه‌های نظارتی باید توجه بیشتری به این مسائل داشته باشند.

این فعال بخش خصوصی نرخ مرغ زنده را نیز بین ۸۸۰۰ تومان تا ۹۲۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: باتوجه به تعادل بین عرضه و تقاضا پیش‌بینی نمی‌شود که نرخ مرغ طی ۷ الی ۱۰ روز آینده تغییری داشته باشد.

منبع: مهر

ارسال نظر