|
کدخبر: 62383

مرغ در افزایش نرخ رکورد زد!

جدیدترین آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد که از بین ۹ کالای اساسی که تغییرات نرخ آنها منتشر شده، نرخ شش کالای اساسی در تیرماه امسال نسبت به اردیبهشت‌ماه امسال کاهش داشته، اما نرخ گوشت مرغ با افزایش بیش از ۱۰ درصدی در تیرماه سال ۱۳۹۸ نسبت به ماه قبل از آن، بیش‌ترین افزایش نرخ را به خود اختصاص داده است.

گسترش‌نیوز : در این آمار تغییرات نرخ ۹ کالای اساسی منتشر شده که طبق آن نرخ شش کالای اساسی در تیر ماه امسال نسبت به ماه قبل از آن کاهش یافته است.

بر این اساس، شکر سفید و شکر بسته‌ ۹۰۰ گرمی بیش‌ترین کاهش را به خود اختصاص دادند و نرخ آنها به ترتیب ۱۹.۲ و ۱۶.۳ درصد در تیر ماه نسبت به اردیبهش ماه امسال کاهش یافته است. نرخ هر کیلوگرم شکر سفید و هر بسته شکر ۹۰۰ گرمی از ۶۴۲۸ و ۶۸۰۴ در خردادماه امسال به ۵۱۹۶ و ۵۶۹۳ تومان در تیر ماه امسال رسیده است.

همچنین در تیرماه جاری نرخ برنج پاکستانی باسماتی درجه یک، برنج تایلندی و برنج طارم اعلا به ترتیب ۲.۵، ۰.۱ و ۰.۱ نسبت به خردادماه امسال کاهش یافته است. اما نرخ برنج هاشمی درجه یک با افزایش ۰.۲ درصدی در تیر ماه امسال نسبت به ماه قبل از آن به ۲۳ هزار و ۲۶۶ تومان رسیده است.

در این میان نرخ گوساله و گوسفندی نیز با کاهش ۱.۳ و افزایش ۰.۵ درصدی در تیر ماه امسال نسبت به خردادماه به ترتیب به ۸۷ هزار و ۲۶۳ و ۹۶ هزار و ۷۵۲ تومان رسیده است. اما نرخ گوشت مرغ که بیش‌ترین افزایش نرخ را در تیرماه نسبت به ماه قبل از آن داشته، از ۱۱ هزار و ۵۱۰ به ۱۲ هزار و ۷۳۸ تومان رسیده که نشان دهنده افزایش ۱۰.۷ درصدی نرخ این محصول است.

هم‌چنین این آمار نشان می‌دهد که نرخ هر ۹ کالای اساسی که تاکنون منتشر شده، در تیر ماه امسال نسبت به ماه مشابه در سال گذشته بین ۲۱ تا ۱۰۵ درصد افزایش داشته است، به طوری‌که کم‌ترین و بیش‌ترین افزایش نرخ به ترتیب مربوط به برنج پاکستانی باسماتی درجه یک و گوشت گوسفندی با ۲۱.۹ و ۱۰۴.۹ درصد است.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها