|
کدخبر: 62284

گشایش در روابط تجاری ایران و امارات

امارات متحده عربی که تا همین چندی پیش روابط تیره‌ای با کشورمان داشت؛ در مذاکراتی که اخیرا با مقامات ایرانی داشته‌اند، به سمت ایران تغییر جهت داده و همین موضوع باعث شده که سرمایه‌گذاران ایرانی مجدد به فکر توسعه مراودات اقتصادی با این کشور بیافتند.

گسترش نیوز - در همین حال، نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به این پرسش که آیا واقعا رابطه اقتصادی ایران و امارات متحده عربی بهبود یافته است؟ گفت: در این شرایط امارات متحده عربی به سمت ایران روی چرخانده و به نظر می‌رسد که فضا برای تجارت ایران و امارات بار دیگر گشایش یافته است. ایران و امارات متحده عربی ظرفیت و ظرفیت‌های بیشماری برای توسعه تجارت خارجی دارند. وقت آن رسیده که از این ظرفیت‌ها به نفع هر دو کشور استفاده شود.

emarat.jpg

علاء میرمحمد صادقی اظهار کرد: اخیرا دولت دوبی روند فعالیت ری اکسپورت‌هایی که در گذشته انجام می‌شد را تصویب کرده و قرار است مسیر تجارت بین این دو کشور بار دیگر احیا شود.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا ممکن است ایرانی‌ها دوباره برای انجام سرمایه‌گذاری به امارات متحده عربی باز گردند؟ پاسخ داد: چنانچه دولت امارات عربی موانع پیش‌روی تجار ایرانی را بردارد؛ قطعا سرمایه‌های از دست رفته دوباره به این کشور باز خواهد گشت.

میرمحمد صادقی در ادامه تصریح کرد: در حقیقت نزدیکی سیاسی و اقتصادی به نفع طرفین است؛ چرا که خیلی از سرمایه‌داران ایرانی در امارات متحده عربی ساکن هستند که علاقمند به از سرگیری روابط هستند. با نزدیکی و تامین منافع هر دو کشور، دیگر امارات را به قصد سرمایه‌گذاری در جای دیگری ترک نخواهند کرد.

منبع: برترین ها

ارسال نظر