|
کدخبر: 62262

ایجاد ۳ بندر تفریحی تا سال ۱۴۰۰

معاون امور بندری سازمان سازمان بنادر و دریانوردی از ساخت و راه‌اندازی ۳ بندر تفریحی و گردشگری در کشور با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تا سال ۱۴۰۰ خبر داد.

گسترش نیوز - محمدعلی حسن زاده محمدی اظهار کرد: ‌یکی از بنادر‌ای که موقعیت جغرافیایی آن مشخص شده و در حال مذاکره با بخش خصوصی هستیم عرصه ۱۵ هکتاری در فریدون‌کنار است که قرارداد آن آماده شده و منتظریم تا بخش خصوصی که داوطلب ساخت و بهره‌برداری از این بندر شده طرح توجیهی خود را بیاورد که پس از تأیید این طرح، قرارداد ساخت و راه‌اندازی آن امضا خواهد شد.

وی تصریح کرد: منطقه مارینا در بندر انزلی نیز که بخشی از اسکله و زمین‌های استحصال شده اطراف آن را در نظر گرفتیم به همراه بندر نخل ناخدا در بندرعباس دو نقطه دیگر هستند که برای ساخت و راه‌اندازی بنادر تفریحی و گردشگری مشخص شده و آنها نیز در مرحله ارائه طرح توجیهی متقاضیان سرمایه‌گذاری و بررسی و تایید نهایی توسط سازمان بنادر و دریانوردی هستند.

وی با بیان اینکه طرح توجیهی که متقاضیان ارائه می‌دهند باید بتواند هدف گردشگری ساحلی و دریایی را پوشش دهد و معمولاً ساخت‌وساز‌ها چنین پروژه‌هایی برای بنادر کوچک حدود دو سال طول می‌کشد، افزود: به غیر از سه بندر مشخص شده در ۴۹ نقطه موج شکن مردمی داریم که در طول سواحل جنوبی وجود دارد و بسیاری از آنها ظرفیت خوبی برای تبدیل شدن به بنادر کوچک تفریحی و گردشگری دارند.

منبع: تسنیم

حسن زاده محمدی با بیان اینکه پس از تأیید طرح‌ها عرصه به سرمایه‌گذاران برای راه‌اندازی و بهره‌برداری از آنها واگذار می‌شود، تأکید کرد: واگذاری به معنای مالکیت عرصه نیست و مالک اصلی در این عرصه‌ها دولت بوده و بخش خصوصی تنها سرمایه‌گذار و بهره‌بردار از آن است و به هیچ وجه قرار نیست در این طرح، واگذاری به معنای تغییر مالکیت عرصه‌ها صورت گیرد.

معاون بندری سازمان بنادر همچنین با بیان این‌که با توجه به استفاده صیادی از موج شکن‌های آب‌های جنوبی کشور، آنها را به سازمان شیلات واگذار کردیم، گفت: اگر کسی درخواست سرمایه‌گذاری برای ایجاد بنادر گردشگری داشت، شیلات موظف به همکاری است. درحال‌حاضر ۵۰ درصد به حوزه صیادی اختصاص داده شده و البته اساس کار در آنجا اینگونه خواهد بود که بیش از ۵۰درصد کاربرد صیادی و شیلاتی خواهد داشت. اما سازمان شیلات ضمن حفاظت و حمایت از اشتغال‌زایی در این مناطق باید بستر را برای راه‌اندازی و ساخت بنادر تفریحی و گردشگری ایجاد کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها