|
کدخبر: 62124

گزارش گسترش‌نیوز از نشست خبری پروژه امتا:

۵۰ هزار کسب و کار دارای نماد اعتماد وجود دارد

نورالدینی گفت: اکنون ۴۷ میلیون کاربر اینترنتی وجود دارد که در این میان ۵۰ هزار کسب و کار دارای نماد اعتماد هستند.

گسترش نیوز: سید صدرالدین نورالدینی معاون عملیاتی‌سازی پروژه امتا طی نشستی با اصحاب رسانه با موضوع ارزیابی سامانه امتا اظهار کرد: تجارت الکترونیک با چشم‌انداز همراهی و تعامل حداکثری با کسب‌وکارهای اقتصادی که در فضای مجازی فعالیت می‌کند ارتباط موثری را برقرار کرده است.

نورالدینی ادامه داد: برخی از سامانه‌ها فرآیندهای کسب و کار را دشوار کرده‌اند اما در سامانه امتا ارتباط خوبی با مشتریان برقرار کرده و به ارتقاء کسب و کار آنها منجر شده و خوشبختانه نقش مانع را ایجاد نمی‌کند.

معاون عملیاتی‌سازی پروژه امتا بیان کرد: احراز هویت( K.Y.C ) تحت تاثیر قوانین مبارزه با پولشویی قرار گرفت که همین موضوع باعث بروز چالش‌های بسیاری شد. با همکاری بخش دولتی توانستیم راهکار ویژه‌ای برای حل این موضوع بیابیم و از این مزیت بهره ببریم.

وی تشریح کرد: صلاحیت و اطلاعات تکمیلی مشتریان نیز در این سامانه شناسایی می‌شود. احراز هویت به تنهایی کافی نیست و اطلاعات دیگری با اجازه مشتری در اختیار درخواست‌کننده قرار می‌گیرد. در این راستا صیانت از اطلاعات و مدیریت آن به عهده مشتری است. این سامانه مطابق استانداردهای جهانی فعالیت می‌کند.

نورالدینی تصریح کرد: اداره چنین سامانه‌هایی در کشورهایی همانند سنگاپور به طور حکومتی بوده و در بعضی از کشورها بخش خصوصی به این حوزه ورود کرده است. در‌ کشورما نیز با نظارت دولتی و به طور اختیاری انجام می‌شود.

این فرد آگاه مطرح کرد: برای ارتقاء این سامانه از نقطه نظرهای انجمن صنفی کسب و کار‌های مجازی، بازرگانان و دیگر ذی‌نفعان بهره‌ گرفته شده است.

معاون عملیاتی‌سازی پروژه امتا خبر داد: اکنون ۴۷ میلیون کاربر اینترنتی وجود دارد که در این میان ۵۰ هزار کسب و کار دارای نماد اعتماد هستند.

نورالدینی گفت: معاون عملیاتی‌سازی پروژه امتا تصریح کرد: در سامانه‌های فعلی و کسب‌وکارهای اینترنتی مشکلاتی وجود دارد که در خصوص دشواری‌هایی که مصرف‌کننده با آن مواجه است، می‌توان به ثبت‌نام کاربری و رمز ورود، تغییر اطلاعات تماس و مکان، دریافت اطلاعات اضافه غیر لازم و سوءاستفاده از اطلاعات اضافی و.. وجود دارد که در سامانه امتا راهکار‌های مناسبی برای خلأها در نظر گرفته‌شده است.

وی ابراز کرد: عدم احراز هویت و صلاحیت مشتریان، عدم دسترسی به دیگر اطلاعات احرازشده لازم و ارزش‌افزوده، هزینه‌های به بار آمده لازم (help desk)، کلاه‌برداری و تهدید فیلترینگ و.. ازجمله مشکلات مربوط به کسب‌وکارهای اینترنتی است که در سامانه مذکور به آنها پاسخ‌داده‌شده و دیگر نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

معاون عملیاتی‌سازی پروژه امتا مطرح کرد: کسب‌وکارهای اینترنتی در تطبیق مدارک شناسایی و سازوکارهای اداری دچار مشکلاتی هستند. حتی اگر خود نهادها بخواهد همکاری لازم را داشته باشند به علت نبود زیرساخت‌ها این توانایی را ندارند.

این فرد آگاه تشریح کرد: اکنون باوجود سامانه امتا این مشکل رفع شده چراکه این سامانه بااتصال به نهادها دولتی و سامانه‌های آنها ضمن ارتقاء امنیت، اتلاف زمان را به حداقل می‌رسند.

وی بیان کرد: بحث امضای الکترونیکی یکی از ویژگی‌هایی بوده که به‌عنوان مدرکی قابل استناد است که طی یک ماه آینده به ابزارهای سامانه امتا افزوده می‌شود.

معاون عملیاتی‌سازی پروژه امتا گفت: مهم‌ترین و دقیق‌ترین ابراز در سیستم‌های تشخیص هویت، بیومتریک (اندازه‌گیری و تحلیل آماری داده‌های بیولوژیکی) بوده که در این ابزار در چشم‌انداز سامانه تعریف‌شده است تا در سطوح بالای امنیتی و نیاز متقاضیانی که حساسیت ویژه‌ای در خصوص احراز هویت دارند، رفع شود.

نورالدینی خاتمه داد: این سامانه به طور متمرکز اداره می‌شود که با ارتقاء سطح آن باید به سوی سیستم "غیرمتمرکز بر بستر بلاکچین" حرکت کند. این مورد از جمله قابلیت‌هایی است که اکنون شرکت‌هایی همچون ماکروسافت هنوز به فناوری آن دست پیدا نکرده و در حال کاووش بر روی جزییات آن هستند. این سامانه ضمن پیش‌بری اولویت‌های چشم‌انداز خود این موضوع را نیز در برنامه خود در نظر دارد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها