|
کدخبر: 61455

مقصر گرانی مرغ مشخص شد!

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی گفت: افزایش نرخ و گرانی مرغ از سوی مرغداران است و محصولات آنها در بازار به نرخ کیلویی ۱۵ هزار تومان عرضه می‌شود. این در حالی است که نرخ مصوب هر کیلو مرغ ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان است.

گسترش‌نیوز : مهدی یوسف‌خانی ، اظهار کرد: نرخ مرغ تا به امروز روند کاهشی به خود نگرفته و تنها از چند روز گذشته، قیمت‌ها ثبات پیدا کرده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی ادامه داد: درحال‌حاضر مرغ با نرخ مصوب، در میدان بهمن کیلویی ۱۲ هزار تومان به واحدهای توزیعی عرضه می‌شود و واحدهای فروش سطح شهر هر کیلو از این مرغ را به نرخ ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان عرضه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه درحال‌حاضر بسیاری از مرغداران، مرغ را به نرخ مصوب کیلویی ۸۵۰۰ تومان عرضه نمی‌کنند و نرخ عرضه آنها در حدود کیلویی ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان است که این محصول در نهایت در بازار به نرخ کیلویی ۱۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

یوسف‌خانی با بیان اینکه گرانی مرغ از سوی مرغداران است، اظهار کرد: مرغداران مرغ زنده را با قیمتی بیش از نرخ مصوب عرضه می‌کنند و واحدهایی که مرغ را به نرخ گران خریداری و عرضه می‌کنند، از سوی بازرسان اصناف و تعزیرات با جریمه مواجه می‌شوند و برخلاف رویه همیشگی اصناف که فاکتور خرید ملاک گران‌فروشی است؛ در زمینه نرخ مرغ، ملاک نرخ مصوب است.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی خاطرنشان کرد: تأمین مرغ با نرخ مصوب از سوی شرکت پشتیبانی امور دام انجام می‌شود و واحدهایی که مرغ را به نرخ مصوب دریافت می‌کنند، باید به نرخ مصوب آن را عرضه کنند.

از اواخر ماه گذشته نرخ مصوب مرغ به کیلویی ۱۲ هزار و ۹۰۰ هزار تومان افزایش یافت با این حال برخی از واحدهای خرده‌فروشی سطح شهر از قیمت‌های مصوب پیروی نمی‌کنند به‌گونه‌ای که این محصول را به طور میانگین کیلویی ۱۵ هزار تومان عرضه می‌کنند و مرتکب گران‌فروشی می‌شوند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر