|
کدخبر: 61117

در جلسه معاون وزیر جهاد کشاورزی انجام شد؛

تعیین نرخ گوشت برای مصرف‌کننده

رئیس شورای تامین دام کشور گفت: در جلسه معاون وزیر جهاد کشاورزی و بخش خصوصی نرخ خرید هر کیلوگرم دام زنده سنگین از دامداران ۳۰ هزار تومان و نرخ عرضه در فروشگاه‌ها برای مصرف‌کننده ۸۰ تا ۸۲ هزار تومان تعیین شد.

گسترش‌نیوز : منصور پوریان با بیان اینکه نرخ گوشت گوساله در جلسه معاون وزیر جهادکشاورزی با تشکل‌های بخش خصوصی تعیین شد، اظهار کرد: در این جلسه که معاون امور تولیدات دام وزارت جهاد کشاورزی و نمایندگان انجمن صنفی گاوداران ایران، اتحادیه مرکزی سراسری دامداران ایران، سازمان میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای حضور داشتند، در خرید هر کیلوگرم دام زنده سنگین از دامداران به نرخ ۳۰ هزار تومان توافق شد.

وی ادامه داد: همچنین در این جلسه نرخ لاشه دام سنگین ۶۳ تا ۶۴ هزار تومان تعیین شد.

پوریان نرخ هر کیلوگرم گوشت گوساله در فروشگاه‌های زنجیره با احتساب هزینه‌ها را ۸۰ تا ۸۲ هزار تومان اعلام کرد.

به گفته پوریان؛ تعیین نرخ دام سبک به جلسه آینده معاون وزیر جهادکشاورزی با تشکل‌های بخش خصوصی موکول شده است.

پوریان درباره نرخ عرضه دام زنده برای عید قربان نیز گفت: با توجه به افزایش تولید و عرضه دام سبک در امسال، نرخ دام زنده برای عید قربان کاهش یافته است.

وی نرخ هر کیلوگرم دام زنده سبک برای عید قربان را ۳۶ تا ۳۸ هزارتومان اعلام کرد.

رئیس شورای تامین دام کشور فروش دام بیش از قیمت‌های عنوان شده را زیاده خواهی واسطه‌ها دانست.

پوریان گفت: درحال‌حاضر هر کیلوگرم دام زنده به صورت درهم از دامداران ۳۴ هزارتومان خریداری می‌شود.

اعلام نرخ ۳۶ تا ۳۸ هزار تومان برای هر کیلوگرم دام زنده عید قربان در حالی است که از هفته گذشته واسطه‌ها فروش هر کیلوگرم دام زنده برای عید قربان را با نرخ ۴۲ تا ۴۵ هزار تومان آغار کرده‌اند و انتظار می‌رود مانند هر سال نرخ را در آستانه عید افزایش بیشتری دهند. با توجه به تفاوت نرخ خرید دام از دامداران و عرضه آن نیاز به نظارت بیشتر دستگاه‌های ذی‌ربط در آستانه عید قربان احساس می‌شود.

منبع: ایلنا

ارسال نظر