|
کدخبر: 57394

سفیر هندوستان در ایران خبر داد:

روابط بانکی ایران و هند برقرار می‌شود

دارمندرا گفت: یک کانال بانکی در هند ایجاد کردیم که با اتاق بازرگانی ایران و هند ارتباط دارد تا با کمک آن مبادله کالا به کالا انجام شود.

گسترش‌نیوز : پایبندی هند به تعهداتش در بندر چابهار،گادام دارمندرا سفیر کشور هندوستان امروز در جلسه تشریح ظرفیت ها، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و حمل‌ونقل کالا‌های ترانزیتی از طریق بندر چابهار اظهار کرد: چابهار بیشتر از یک نشانه برای دولت هند در رابطه با مسائلی که دنبال می‌کند اهمیت دارد.

safirhendd.jpg

وی افزود: باید به صورت شفاف پیرامون تعهداتی که در رابطه با چابهار وجود دارد صحبت شود.

سفیر هندوستان در ایران نیز با اشاره به اینکه ما باید خط اعتباری قرارداد کوتاه مدت و قرارداد بلندمدت را در حالت یک پکیج واحد در نظر بگیریم اظهارکرد: من قبول دارم که زمان را از دست داده‌ایم و ۱۸۰ روز از شروع کار گذشته است.

دارمندرا بیان کرد: کشور‌هایی نظیر تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان و سایر کشور‌های حوزه CIS می‌توانند در این بندر جایگاه داشته باشند و کالا‌های مورد نیاز خود را به بهترین شیوه حمل‌ونقل کنند.

وی با بیان اینکه کشور هندوستان و افغانستان پیگیری‌های مکرری در خصوص مستثنا کردن بندر چابهار از تحریم‌ها کردند، اما همچنان مسئله بانک‌ها چالش ساز است، مطرح کرد: در طول یک سال گذشته تجارت ایران و هند ۳۰ درصد رشد داشته است و به رقمی حدود ۱۷ میلیارد دلار در سال رسیده است.

دارمندرا کشور هندوستان را یکی از ارائه‌کنندگان اصلی کالا‌های اساسی به ایران برشمرد و افزود: یک کانال بانکی در هند ایجاد کردیم که با اتاق بازرگانی ایران و هند ارتباط دارد تا نوعی مبادله کالا به کالا انجام شود.

وی تأکید کرد: با توجه به رشدی که در تجارت ما وجود دارد همچنان بنادر هند و چابهار بنادر مهمی هستند و آنچه را که تعهد کرده‌ایم حتما انجام می‌دهیم.

سفیر هندوستان گفت: اگرچه در رابطه با اقلامی که در کشور‌های ثالث ساخته می‌شود همچنان با مشکل مواجه هستیم، اما این موضوع باعث توقف انجام تعهداتمان نخواهد شد و تمامی تعهدات ما با اولویت پیگیری می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها